PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : Thumbs.db چيه؟!



eDvArDo
08-05-2013, 04:24 PM
Thumbs.db چيه؟! http://www.linuxnov.com/wp-content/uploads/2010/08/thumbs.png


حتما شما نیز در محیط ویندوز با فایل هایی با نام Thumbs.db که در بسیاری از فولدرها وجود دارد، روبه رو شده اید. وظیفه این فایل ها ذخیره اطلاعات مربوط به حالت نمایشی Thumbnail است و به نوعی یک حافظه موقت یا Cashe برای ثبت اطلاعات تصاویر Thumbnail تلقی می شود.
ممکن است شما اصلا از حالت نمایش Thumbnail برای مشاهده تصاویرتان در محیط ویندوز استفاده نکنید یا علاقه ای به وجود این فایل ها و پرشدن بی مورد فضای هارد نداشته باشید. در این ترفند به نحوه جلوگیری از ساخت و درنهایت حذف فایل های Thumbs.db در ویندوز XP می پردازیم.

بدین منظور My Computer را باز کنید.
از منوی Tools وارد Folder Option شوید.
سپس به تب View بروید و تیک گزینه Do not cache thumbnails را بزنید و OK کنید.
اکنون می توانید به شکل دستی این فایل ها را حذف کنید.
با این اطمینان که دیگر فایل جدید با عنوان Thumbs.db تولید نمی شود.

http://www.pchell.com/images/thumbdb.gif

همچنین می توانید از طریق رجیستری ویندوز نیز اقدام کنید؛ برای این منظور از منویStart وارد Run شوید و عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود. حال به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT-USERWindowsMicrosoftSoftware
AdvancedExplorerCurrentVersion

از قسمت دیگر پنجره، روی DisableThumbnailCache دوباره کلیک کنید و در قسمت Value مقدار آن را به ١ تغییر دهید و OK کنید. اگر DisableThumbnailCache در این محل وجود ندارد، در فضای خالی راست کلیک و New>DWORD را انتخاب کنید. نام آن را DisableThumbnailCache قرار دهید و مرحله بالا را اجرا کنید. در پایان کافی است سیستم را یک بار از نو راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شود.


سپاس

axon
08-05-2013, 04:33 PM
سلام
سالها پیش از خودم میپرسیدم Do not cache thumbnails چیکار میکنه؟
که اکنون فهمیدم.
اگه غیر فعالش کنم چی میشه؟

Mahm00d
08-05-2013, 06:41 PM
سلام
سالها پیش از خودم میپرسیدم Do not cache thumbnails چیکار میکنه؟
که اکنون فهمیدم.
اگه غیر فعالش کنم چی میشه؟

سلام
با اجازه از ادواردو جان...
با توضیحاتی که اول تاپیک وجود دارداگر شما این گزینه را غیر فعال کنید در نتیجه وقتی وارد پوشه ای می شود که در آن عکس هایی وجود دارد دیگر پیش نمایشی از عکس نخواهید داشت بلکه فقط نام عکس و آیکون عکس را مشاهده می کنید.
امیدوارم منظور را رسانده باشم.:yeah: