PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مقایسه:آریون، گرنجور و کادنزا



mehraboOon
07-15-2013, 04:52 PM
مقایسه:آریون، گرنجور و کادنزا

در داخل خودرو ، تا جای ممکن سعی شده فضايي لوکس ترسيم شود اما کیفیت پايين ساخت ادوات داخلی خودرو، کمی سبب گله خريداران می​شود. در مرکز جلو داشبورد خودرو، یک پنل عریض جای گرفته که سعی شده تمامی تجهیزات بر روی آن به صورت منظم نصب شوند.




مجله تخت گاز:


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/4/6/177277_661.jpg


رتبه سوم ؛ کیا کادنزا :

در داخل خودرو ، تا جای ممکن سعی شده فضايي لوکس ترسيم شود اما کیفیت پايين ساخت ادوات داخلی خودرو، کمی سبب گله خريداران می​شود. در مرکز جلو داشبورد خودرو، یک پنل عریض جای گرفته که سعی شده تمامی تجهیزات بر روی آن به صورت منظم نصب شوند و تا حد زیادی در دسترس راننده باشند ولی این پنل تمام قسمت میانی را اشغال کرده و تا حدی فضاي دروني خودرو را خسته کننده می​کنند. ولی در هر صورت داخل خودرو برتر از طراحي خارجي آن است و اگر امکانات داخلی و راحتی برایتان ملاک باشد و به طرح بيرونی چندان اهمیت ندهید، کادنزا گزینه خوبی براي شما خواهد بود.

سواری و عملکرد موتور

پس از روشن کردن خودرو، با فشردن پدال گاز، پیشرانه تمام توان خود را جهت رضایت راننده در اختيار او قرار مي​دهد که نسبت به اپیروس پیشرفت محسوسي داشته و آسان​تر اوج می گیرد. اما در دورهای میانی، فشردن پدال گاز کمی خودرو را با شوک مواجه می​کند و موتور پس از مکثی کوتاه دور بر می​دارد. هر چند که گیرباکس خودرو بسيار مناسب طراحی شده و در هر لحظه آمادگی معکوس کردن دنده و تزريق توان موتور به چرخ​ها را دارد؛ همین امر نيز تا حد قابل توجهي موجب می​شود که خودرو راحت​تر در دنده سنگین دور بردارد.

اما سواری خودرو آن چیزی نیست که کیا ادعا مي​کند، این خودرو به عنوان یک سدان نیمه​لوکس ساخته شده در حالي​که سیستم تعلیق آن بیشتر شبیه به یک سدان اسپرت عمل می کند!


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/4/6/177288_247.jpg


پس از این​که سرعت خودرو رفته رفته بالا رفت، آرامش بیشتری در کابین حکم فرما می​شود و لرزش و صدا به حداقل می​رسد ولی وقتی نیاز باشد که خودرو را به صورت اضطراری متوقف کنيد، سیستم ترمز عملکرد مناسبي از خود نشان نمي​دهد و فشار زیادی به کابین و سرنشینان وارد خواهد کرد که دلیل آن​را می توان تقسیم نادرست وزن در این خودرو دانست.

رتبه دوم؛ هیونداي آزرا:

طراحی داخلی این مدل با نسل قبلي به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. داخل خودرو همانند نسل جدید سوناتا تزیین شده​است. ولی با این تفاوت که در این خودرو، قابليت​ها و امکانات لوکس به عنوان ملاک اول طراحان در نظر گرفته​شده و تا حدودی از نظر کیفیت می​تواند با جنسیس سدان رقابت کند.

استفاده از دریچه​هاي کولر کشیده و عمودی، نصب مانیتور، و امکانات لوکس، کمی آب و تاب یک خودروی تجملي را به آن داده که با این قیمت، خودروی دیگری نمی​تواند این آپشن​ها را در اختیارتان قراردهد. علاوه بر این​ها، طراحی زیبا و راحت صندلی​ها نسبت به دو رقیب دیگر، امتیاز مثبتي برای این خودرو تلقی می​شود.

سواری و عملکرد موتور

این خودرو از نظر سواری و عملکرد موتور تا حدی شبیه کادنزا عمل می​کند با این تفاوت که این خودرو مملو از آپشن​هاي مختلف است و تا حد زيادي سواری را راحت و آسوده​تر می​کند. سیستم تعلیق این خودرو بی​نظیر طراحی شده به طوری که سواری نرم آن نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است. دور برداشتن موتور هم نسبت به کادنزا کمی ضعیف​تر بود اما ضعف مشهودي هم از خود نشان نداد. وقتی پدال را تا انتها فشار می​دهید، گیرباکس در صورت نیاز به بهترین صورت معکوس کشیده و با تمام قوا سعی می​کند که خواسته شما را برآورده کند.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/4/6/177279_169.jpg


اما نکته مثبت این خودرو ایمنی است که آن​را نسبت به دو رقیبش متمایز می​کند. در این خودرو نقاط کور به حداقل رسیده و ترمز با عملکردی فوق العاده ایمنی خودرو را تضمین می​کند.

رتبه اول ؛ تویوتا آریون:

طراحی داخلی خودرو نسبت به نسل قبلی، تغيير چنداني به خود نديده؛ در پشت آمپرهای خودرو، طراحی کمی پسرفت داشته و نسبت به نسل قبلی خسته کننده​تر به نظر مي​رسد. اما در جلو داشبورد، رنگ و بوی طراحی نسل قبل به چشم می​خورد و همه چیز طبق نظم خاصی چیده شده ولي در قياس با ساير رقبا، امکانات لوکس مشاهده نمي​شود.

یکی از نقايص داخلی این خودرو، کم بود جای اضافی برای قرار دادن دسته کلید و موبایل است که استفاده از موبایل را در حين رانندگی کمي سخت می​کند. کیفیت خوب ادوات داخلی، نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است و با این​که امکانات خیلی زیاد نیست، فضاي داخلي چيزي کم از سايرين ندارد.

سواری و عملکرد موتور

سواری آریون، به هیچ وجه با رقبایش قابل مقایسه نیست. با نشستن در پشت فرمان خودرو و فشردن دکمه استارت، پیشرانه 5/3 لیتری بی سر و صدای آن روشن می​شود. ترمز دستی در سمت راست پدال ترمز، با فشردن پدال مخصوص خلاص می​شود و گیرباکس به راحتی در حالت D قرار می​گیرد، سواری با این خودرو کاملا به خودتان بستگی دارد، اگر با خودرو آرام و نرم برخورد کنید، سواری لوکس و کم​نقصي به شما ارائه می​دهد ولی در صورتی که گاز کمی بیش از حد نیاز فشرده شود، آریون برگ برنده را رو می​کند. شتاب خودرو به طزر وحشت​آوري بالاست به طوری که در اولین فشار به گاز، کاملا متعجب خواهيد شد که چنين خودرويي با حرکت اولیه​اي نرم و آرام چگونه چنین شتابی را در اختیارتان قرار می​دهد!


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/4/6/177280_111.jpg


در شتاب​های ناگهانی، تمرکز و هماهنگي خودرو بي نقص است، کمترین مکثی ندارد و تا جایی که بتواند نیاز راننده به شتاب​گيري را بر طرف می​کند. ( البته این خودرو نیاز مرا بیش از حد انتظارم فراهم کرد، چرا که از نظر قدرت ، رقبا هیچ حرفی برای گفتن در مقابل آن ندارند! )

یکی از نقاط قوت این خودرو پدال​های تعویض دنده از پشت فرمان هستند، که بسیار دقیق عمل می​کنند و در طول رانندگی نیم ساعته ما با اين خودرو، کوچکترین ایرادی نشان نداد. هندلینگ خودرو عالی نیست ولی نقص خاصی هم ندارد اما یکی از مسائلي که حين رانندگی ما را آزرد، نرمي بیش از اندازه فرمان بود، چرا که گاهي اوقات، چاله​ها و ناهمواري​هاي خیابان فرمان را از دستمان خارج مي​کرد. ترمز خودرو هم بدون هیچ نقصی عمل کرد و حتی در سراشیبی هم ضعفي از خود نشان نداد.

در مجموع سواری آريون نسبت به دو رقیب دیگر لذت بخش​تر است و در رقابت​های خیابانی، راننده را سربلند می​کند.