mehraboOon
05-30-2013, 12:41 PM
رمز و راز طراحی داخلی کادیلاک ELR 2014
نگاهی اجمالی به داخل کادیلاک ELR 2014 نشان می دهد که هنر و دانش طراحی این شرکت موفق بوده است.
برترین ها: نگاهی اجمالی به داخل کادیلاک ELR 2014 نشان می دهد که هنر و دانش طراحی این شرکت موفق بوده است.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/3/6/169110_619.jpg
فلسفه طراحی علمی و هنری بسیار موفق کادیلاک که بر خطوط تیز و فناوری پیشرفته تأکید دارد، داخل و خارج کادیلاک را بسیار مدرن تعریف کرده است. اریک کلاف، رئیس طراحی داخلی کادیلاک، در هشت سالی که این سمت را داشته است تلاش کرده تا این ویژگی ها در داخل کابین کادیلاک ادغام کند. در آخرین مدل کادیلاک، رسالت این مدیر یک رسالت دوسویه بود: تعریف مدلی لوکس برای بازار و بالا بردن و ارتقای فضای داخلی کادیلاک. او در اینجا به چالش ها و نکات اصلی در طراحی ELR می پردازد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/3/6/169111_516.jpg
1. بسته بندی
این خیلی سخت بود. برای مثال، این مدل بخاطر معماری خودرو، یک پانل ابزاری خیلی بلند و خیلی عمیق دارد. ما می بایستی لوله های HVAC را خیلی عمیق و در اطراف سیم کشی ها و ابزار الکترونیک کار می گذاشتیم. همچنین انحنا دادن به داشبورد به نحوی زیبا برای دسترسی به یک چهارم پایینی جلوی شیشه، خیلی دشوار بود.
2. دوخت تزئینی
چوب گره دار و فیبر کربنی منعکس کننده جنبه های لوکس و فنی ELR است. من خیلی افتخار می کنم که به راحتی نمی توان از چوبی که ما استفاده می کنیم تقلید کرد و جنس تقلبی ساخت. در بیشتر خودروها ما از چوب ساپل که گونه از ماهوگانی است استفاده می کنیم که موج زیبایی داخلش دارد که نمی توان آن را شبیه سازی کرد.
3. کنسول مرکزی تمام قد
مهمترین مشکل در طراحی فضای داخلی ELR پیدا کردن راهی برای کار کردن به دور باتری برقی بود، زیرا در کل طول خودرو کشیده شده است. به همین دلیل ما کنسول را تا کابین عقبی امتداد دادیم. از لحاظ ارگونومیک ارتفاع آن خوب است و حس خوبی می دهد.
4. تزئینات نهایی برش و دوخت
پوشش چرمی خیلی بهتر از چرم bicast است که از تزریق فوم به زیر سطح به منظور شکل دادن و نرم کردن آن، بدست می آید. پوشش برش و دوخت خیلی گرانتر است، ولی سبکتر و لوکس تر است و اصالت بیشتری دارد.
5. تقارن در مقابل عدم تقارن
با جفت کردن عناصر متقارن مانند صفحه اطلاعات و سرگرمی با عناصر نامتقارن مانند سطح فوقانی، همه چیز در دسترس راننده است. در طراحی داخلی این خودرو سعی شده که از نامتقارن بودن همه چیز خودداری شود، زیرا در این صورت نمای داخل کج و معوج دیده می شود.
نگاهی اجمالی به داخل کادیلاک ELR 2014 نشان می دهد که هنر و دانش طراحی این شرکت موفق بوده است.
برترین ها: نگاهی اجمالی به داخل کادیلاک ELR 2014 نشان می دهد که هنر و دانش طراحی این شرکت موفق بوده است.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/3/6/169110_619.jpg
فلسفه طراحی علمی و هنری بسیار موفق کادیلاک که بر خطوط تیز و فناوری پیشرفته تأکید دارد، داخل و خارج کادیلاک را بسیار مدرن تعریف کرده است. اریک کلاف، رئیس طراحی داخلی کادیلاک، در هشت سالی که این سمت را داشته است تلاش کرده تا این ویژگی ها در داخل کابین کادیلاک ادغام کند. در آخرین مدل کادیلاک، رسالت این مدیر یک رسالت دوسویه بود: تعریف مدلی لوکس برای بازار و بالا بردن و ارتقای فضای داخلی کادیلاک. او در اینجا به چالش ها و نکات اصلی در طراحی ELR می پردازد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/3/6/169111_516.jpg
1. بسته بندی
این خیلی سخت بود. برای مثال، این مدل بخاطر معماری خودرو، یک پانل ابزاری خیلی بلند و خیلی عمیق دارد. ما می بایستی لوله های HVAC را خیلی عمیق و در اطراف سیم کشی ها و ابزار الکترونیک کار می گذاشتیم. همچنین انحنا دادن به داشبورد به نحوی زیبا برای دسترسی به یک چهارم پایینی جلوی شیشه، خیلی دشوار بود.
2. دوخت تزئینی
چوب گره دار و فیبر کربنی منعکس کننده جنبه های لوکس و فنی ELR است. من خیلی افتخار می کنم که به راحتی نمی توان از چوبی که ما استفاده می کنیم تقلید کرد و جنس تقلبی ساخت. در بیشتر خودروها ما از چوب ساپل که گونه از ماهوگانی است استفاده می کنیم که موج زیبایی داخلش دارد که نمی توان آن را شبیه سازی کرد.
3. کنسول مرکزی تمام قد
مهمترین مشکل در طراحی فضای داخلی ELR پیدا کردن راهی برای کار کردن به دور باتری برقی بود، زیرا در کل طول خودرو کشیده شده است. به همین دلیل ما کنسول را تا کابین عقبی امتداد دادیم. از لحاظ ارگونومیک ارتفاع آن خوب است و حس خوبی می دهد.
4. تزئینات نهایی برش و دوخت
پوشش چرمی خیلی بهتر از چرم bicast است که از تزریق فوم به زیر سطح به منظور شکل دادن و نرم کردن آن، بدست می آید. پوشش برش و دوخت خیلی گرانتر است، ولی سبکتر و لوکس تر است و اصالت بیشتری دارد.
5. تقارن در مقابل عدم تقارن
با جفت کردن عناصر متقارن مانند صفحه اطلاعات و سرگرمی با عناصر نامتقارن مانند سطح فوقانی، همه چیز در دسترس راننده است. در طراحی داخلی این خودرو سعی شده که از نامتقارن بودن همه چیز خودداری شود، زیرا در این صورت نمای داخل کج و معوج دیده می شود.