mehraboOon
03-09-2013, 07:33 PM
پروتورینگ شورلت کامارو 1969، شیطان سرخ
داشتن یک اتومبیل PT یا پروتورینگ آرزوی هر راننده ای است. اتومبیلی که بی مهابا می راند و غرش اگزوزش تا فرسنگها طنین می افکند.شیطان سرخ یا مدل پروتورینگ شورلت کامارو 1969 اتومبیلی است که به معنای واقع این شاخه از صنعت خودروسازی را به تصویر کشیده است.
مجله تخت گاز: داشتن یک اتومبیل PT یا پروتورینگ آرزوی هر راننده ای است. اتومبیلی که بی مهابا می راند و غرش اگزوزش تا فرسنگها طنین می افکند. اما به راستی واژه پروتورینگ به چه اتومبیل هایی اطلاق می شود. طراحان و مهندسین این شاخه با تیونیگ مدل های مختلف چنین اتومبیل هایی را می آفرینند اما نکته مهم رعایت استانداردهایی است که هر اتومبیل پروتورینگ باید از آنها برخوردار باشد. عموما در ساخت این اتومبیل ها عناصر پایه از چند مدل گردهم می آیند. نیروی وافر، چسبندگی و هندلینگ بی نظیر، قابلیت ترمزگیری بالا و یک بدنه همه آن چیزی است که برای شروع کار لازم است. شیطان سرخ یا مدل پروتورینگ شورلت کامارو 1969 اتومبیلی است که به معنای واقع این شاخه از صنعت خودروسازی را به تصویر کشیده است. مهندس خوش نام جنرال موتورز، مارک استایلو، آن را طراحی کرده است. جالب است که شیطان سرخ علی رغم برخورداری از تمامی ویژگی های نفس گیر یک اتومبیل پروتورینگ هم چنان به عنوان یک اتومبیل مطابق با قوانین جاده ای شناخته می شود.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/11/11/142604_424.jpg
یادگار سال های دور
شیطان سرخ از سال ها پیش می آید، سال هایی که برای بسیاری خالی از مفهوم هستند. اما این کاماروی شرور بدون شک محبوب ترین اتومبیل عضلانی تاریخ است. ظرافت طراحی کلاسیک در آن بیداد می کند و سایز کوچکش در کنار فضای سخاوتمندانه درون کاپوت آن را به نمونهای مناسب برای تیونرها بدل ساخته است. در این مدل شاهد ترکیب هنرمندانه شورلت کامارو با سرعت و هندلینگ کوروت ZR1 هستیم. شیطان سرخ یازدهمین شورلت کامارو 69 است که مارک استایلو در طول 23 سال اخیر تیونینگ کرده است. موتور آن دستخوش تغییراتی اساسی شده است. در حقیقت موتور 7 لیتری کوروت Z06 در کاپوت جای می گیرد. در اثر تغییراتی نظیر افزودن سرسیلندرهای ZR1 و سوپرشارژر و هم چنین دگرگونی سوپاپ ها تولید نیرو تا میزان قابل توجه 756 اسب بخار افزایش می یابد. یک جعبه دنده 6 سرعته دستی نیروی تولیدی را به چرخ ها منتقل می سازد. چرخ ها نیز تعویض شده و به واسطه دیفرانسیل لغزش محدود کنترل می شوند.
چرا دوست داشتنی است؟
طراحی کلاسیک و عضلانی به همراه سرعت و هندلینگ کوروت ZR1. شتاب بی نظیر که در دنده یک سرعت به بالای 100 کیلومتر می رسد
یک سری لاستیک فرمول وان بر آن ها کشیده می شوند. این لاستیک ها طی عملیات متعددی در پیست ها و مسیرهای صعب العبور آزمایش شدهاند. چسبندگی آن ها حیرت برانگیز است. مثل این می ماند که شیطان سرخ تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک زمین نیست. سیستم تعلیق از این دگرگونی ها بي نصيب نمانده است. ساب فریم، چرخ دنده ها، ضربه گیرها و کمک فنرها ارتقا یافته اند. اکسل عقب با دقتی خاص جاسازی شده است و آنتی رول بارها تیونینگ شده اند. در نتیجه کاماروی عضلانی به اتومبیلی چالاک و چابک تغییر ماهیت می دهد. عملکرد آن به ویژه در پیچ ها غافل گیرکننده است. قسمت جلو با اطمینان و آرامش کامل وارد پیچ می شود و چرخ های عقب مسئولیت نیمه عقب را بر عهده می گیرند. فرمان آن کاملا مستقیم و خوش دست است.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/11/11/142605_573.jpg
شرور اما مطیع
با این همه شیطان کوچک در عین شرارت بسیار مطیع و سربه راه است. یک اشاره به موتور کافی است تا به دور موتور 7500 دور در دقیقه دست یابد. کلاچ سبک و بسیار کارآمد است. به راحتی می توان آن را با پدال گاز هماهنگ کرد. با عملکرد آنی پدال گاز دستی کشیدن به پروسه ای دل چسب تبدیل می شود. اهرم دنده نیز به سرعت راه خود را در جعبه دنده T-56 پیدا می کند. برای دستیابی به سیستم مدرن توقف سیستم ضد قفل Z06 بر روتورهای برمبو و کالیپرهای ترمز تعبیه شده است. ساختار پدال گاز تغییر پیدا کرده است. با وارد آمدن کوچک ترین فشاری اتومبیل عکسالعمل نشان می دهد. غرش اگزوز از لحظه آغازین حس می شود. این اگزوزهای آتشین هرگز از نفس نمی افتند اما تنها در صورت تمایل به صدا در می آیند. شتاب صفر تا صد شیطان سرخ 1/4 ثانیه و بیشینه سرعت آن 204 کیلومتر در ساعت تا رسیدن به 400 متر برآورد شده است.
چرا دوست داشتنی نیست؟
سازنده آن تمايلي به فروش آن ندارد.مدل هاي مشابه بسيار گران قيمت هستند
این ارقام در کروت ZR1 4/3 ثانیه و 206 کیلومتر در ساعت گزارش شده اند. برای یک اتومبیل با لاستیک های باریک تر و 121 کیلوگرم وزن اضافه تر این عمل کرد بسیار تاثیربرانگيز است. باید گفت که مدل ZL-1 کامارو 69 شاهد شتاب صفر تا صد 2/5 ثانیه ای و بیشینه سرعت 169 کیلومتر در ساعت تا رسیدن به 400 متر بودیم. در چنین شرایطی میزبانی قابل ستایش صندلیها، کارایی ابزارهای اطلاعاتی و عملکرد سیستم تهویه هوای مطبوع کابین آن را به مامنی دوست داشتنی بدل می سازد. در طول مسیر کابین با فراهم آوردن خدمات مختلف راحتی شما را تضمین می کند. درون کاپوت نظمی خاص برقرار است. حروفی که کوروت را هجی میکردند اکنون شورلت را هجی می کنند.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/11/11/142607_286.jpg
از یک گاراژ تخلیه زباله
نبوغ استایلو در گاراژ پدرش در کانزاس شکل گرفت. پدر او مسئولیت تخلیه زباله را بر عهده داشت. استایلو پس از مدتی به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه میسوری پرداخت. او مدیریت تیم Formula SAE دانشجویان دانشگاه را بر عهده گرفت. این امر کمی بعد او را به فعالیت در تولید کاماروهای مسابقه مشغول ساخت. در سال 1991 از دانشگاه فارغ التحصیل شد و با در دست داشتن مدرک مهندسی به کمپانی جنرال موتورز راه یافت. در این زمان تحت عنوان مهندس توسعه شورلت کاپریس استخدام شده بود اما گذر زمان او را به بخش تکنولوژی موتوراسپرت وارد ساخت و در سال 1995 به سمت سرمهندسی تولید و توسعه «سامیت ریسینگ» ارتقا بخشید. در سال 1999 استایلو به جنرال موتورز بازگشت تا بار دیگر به طراحی و توسعه مشغول شود.
سال 2000 نقطه عطفی در فعالیت های او بود. یک بار دیگر ترفیع یافت و با ورود به بخش سواری و هندلینگ در کنار «جان هین ریسی» قرار گرفت. هم کاری آن ها مدل های SS و سری V کمپانی را در پی داشت. او در اوقات فراغت هشتمین کاماروی 69 خود را تیونینگ کرد. این اتومبیل در طول مدت ساخت کاماروی حاضر که بر اساس مدل 69 ساخته شده است، در استودیو حضور پیدا کرد. از طرف دیگر ساخت شیطان سرخ 2 سال به طول انجامید. به عقیده استایلو شیطان سرخ برترین کامارویی است که تا به امروز ساخته شده است. او می گوید: این اتومبیلي سريع بوده و در عین حال از هندلینگی بی نظیر بر خوردار است. علاوه براین یک کروزر کاملا راحت است. اما خبرها حاکی از آن هستند که استایلو تمایلی به فروش این دردانه سریع السیر ندارد. علاقه مندان می توانند مدل های مشابه را از تیم «تایل و استیسی توکر» خریداری نمایند. هزینه پایه برای تهیه چنین مدل هایی 250000 دلار خواهد بود.
داشتن یک اتومبیل PT یا پروتورینگ آرزوی هر راننده ای است. اتومبیلی که بی مهابا می راند و غرش اگزوزش تا فرسنگها طنین می افکند.شیطان سرخ یا مدل پروتورینگ شورلت کامارو 1969 اتومبیلی است که به معنای واقع این شاخه از صنعت خودروسازی را به تصویر کشیده است.
مجله تخت گاز: داشتن یک اتومبیل PT یا پروتورینگ آرزوی هر راننده ای است. اتومبیلی که بی مهابا می راند و غرش اگزوزش تا فرسنگها طنین می افکند. اما به راستی واژه پروتورینگ به چه اتومبیل هایی اطلاق می شود. طراحان و مهندسین این شاخه با تیونیگ مدل های مختلف چنین اتومبیل هایی را می آفرینند اما نکته مهم رعایت استانداردهایی است که هر اتومبیل پروتورینگ باید از آنها برخوردار باشد. عموما در ساخت این اتومبیل ها عناصر پایه از چند مدل گردهم می آیند. نیروی وافر، چسبندگی و هندلینگ بی نظیر، قابلیت ترمزگیری بالا و یک بدنه همه آن چیزی است که برای شروع کار لازم است. شیطان سرخ یا مدل پروتورینگ شورلت کامارو 1969 اتومبیلی است که به معنای واقع این شاخه از صنعت خودروسازی را به تصویر کشیده است. مهندس خوش نام جنرال موتورز، مارک استایلو، آن را طراحی کرده است. جالب است که شیطان سرخ علی رغم برخورداری از تمامی ویژگی های نفس گیر یک اتومبیل پروتورینگ هم چنان به عنوان یک اتومبیل مطابق با قوانین جاده ای شناخته می شود.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/11/11/142604_424.jpg
یادگار سال های دور
شیطان سرخ از سال ها پیش می آید، سال هایی که برای بسیاری خالی از مفهوم هستند. اما این کاماروی شرور بدون شک محبوب ترین اتومبیل عضلانی تاریخ است. ظرافت طراحی کلاسیک در آن بیداد می کند و سایز کوچکش در کنار فضای سخاوتمندانه درون کاپوت آن را به نمونهای مناسب برای تیونرها بدل ساخته است. در این مدل شاهد ترکیب هنرمندانه شورلت کامارو با سرعت و هندلینگ کوروت ZR1 هستیم. شیطان سرخ یازدهمین شورلت کامارو 69 است که مارک استایلو در طول 23 سال اخیر تیونینگ کرده است. موتور آن دستخوش تغییراتی اساسی شده است. در حقیقت موتور 7 لیتری کوروت Z06 در کاپوت جای می گیرد. در اثر تغییراتی نظیر افزودن سرسیلندرهای ZR1 و سوپرشارژر و هم چنین دگرگونی سوپاپ ها تولید نیرو تا میزان قابل توجه 756 اسب بخار افزایش می یابد. یک جعبه دنده 6 سرعته دستی نیروی تولیدی را به چرخ ها منتقل می سازد. چرخ ها نیز تعویض شده و به واسطه دیفرانسیل لغزش محدود کنترل می شوند.
چرا دوست داشتنی است؟
طراحی کلاسیک و عضلانی به همراه سرعت و هندلینگ کوروت ZR1. شتاب بی نظیر که در دنده یک سرعت به بالای 100 کیلومتر می رسد
یک سری لاستیک فرمول وان بر آن ها کشیده می شوند. این لاستیک ها طی عملیات متعددی در پیست ها و مسیرهای صعب العبور آزمایش شدهاند. چسبندگی آن ها حیرت برانگیز است. مثل این می ماند که شیطان سرخ تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک زمین نیست. سیستم تعلیق از این دگرگونی ها بي نصيب نمانده است. ساب فریم، چرخ دنده ها، ضربه گیرها و کمک فنرها ارتقا یافته اند. اکسل عقب با دقتی خاص جاسازی شده است و آنتی رول بارها تیونینگ شده اند. در نتیجه کاماروی عضلانی به اتومبیلی چالاک و چابک تغییر ماهیت می دهد. عملکرد آن به ویژه در پیچ ها غافل گیرکننده است. قسمت جلو با اطمینان و آرامش کامل وارد پیچ می شود و چرخ های عقب مسئولیت نیمه عقب را بر عهده می گیرند. فرمان آن کاملا مستقیم و خوش دست است.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/11/11/142605_573.jpg
شرور اما مطیع
با این همه شیطان کوچک در عین شرارت بسیار مطیع و سربه راه است. یک اشاره به موتور کافی است تا به دور موتور 7500 دور در دقیقه دست یابد. کلاچ سبک و بسیار کارآمد است. به راحتی می توان آن را با پدال گاز هماهنگ کرد. با عملکرد آنی پدال گاز دستی کشیدن به پروسه ای دل چسب تبدیل می شود. اهرم دنده نیز به سرعت راه خود را در جعبه دنده T-56 پیدا می کند. برای دستیابی به سیستم مدرن توقف سیستم ضد قفل Z06 بر روتورهای برمبو و کالیپرهای ترمز تعبیه شده است. ساختار پدال گاز تغییر پیدا کرده است. با وارد آمدن کوچک ترین فشاری اتومبیل عکسالعمل نشان می دهد. غرش اگزوز از لحظه آغازین حس می شود. این اگزوزهای آتشین هرگز از نفس نمی افتند اما تنها در صورت تمایل به صدا در می آیند. شتاب صفر تا صد شیطان سرخ 1/4 ثانیه و بیشینه سرعت آن 204 کیلومتر در ساعت تا رسیدن به 400 متر برآورد شده است.
چرا دوست داشتنی نیست؟
سازنده آن تمايلي به فروش آن ندارد.مدل هاي مشابه بسيار گران قيمت هستند
این ارقام در کروت ZR1 4/3 ثانیه و 206 کیلومتر در ساعت گزارش شده اند. برای یک اتومبیل با لاستیک های باریک تر و 121 کیلوگرم وزن اضافه تر این عمل کرد بسیار تاثیربرانگيز است. باید گفت که مدل ZL-1 کامارو 69 شاهد شتاب صفر تا صد 2/5 ثانیه ای و بیشینه سرعت 169 کیلومتر در ساعت تا رسیدن به 400 متر بودیم. در چنین شرایطی میزبانی قابل ستایش صندلیها، کارایی ابزارهای اطلاعاتی و عملکرد سیستم تهویه هوای مطبوع کابین آن را به مامنی دوست داشتنی بدل می سازد. در طول مسیر کابین با فراهم آوردن خدمات مختلف راحتی شما را تضمین می کند. درون کاپوت نظمی خاص برقرار است. حروفی که کوروت را هجی میکردند اکنون شورلت را هجی می کنند.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/11/11/142607_286.jpg
از یک گاراژ تخلیه زباله
نبوغ استایلو در گاراژ پدرش در کانزاس شکل گرفت. پدر او مسئولیت تخلیه زباله را بر عهده داشت. استایلو پس از مدتی به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه میسوری پرداخت. او مدیریت تیم Formula SAE دانشجویان دانشگاه را بر عهده گرفت. این امر کمی بعد او را به فعالیت در تولید کاماروهای مسابقه مشغول ساخت. در سال 1991 از دانشگاه فارغ التحصیل شد و با در دست داشتن مدرک مهندسی به کمپانی جنرال موتورز راه یافت. در این زمان تحت عنوان مهندس توسعه شورلت کاپریس استخدام شده بود اما گذر زمان او را به بخش تکنولوژی موتوراسپرت وارد ساخت و در سال 1995 به سمت سرمهندسی تولید و توسعه «سامیت ریسینگ» ارتقا بخشید. در سال 1999 استایلو به جنرال موتورز بازگشت تا بار دیگر به طراحی و توسعه مشغول شود.
سال 2000 نقطه عطفی در فعالیت های او بود. یک بار دیگر ترفیع یافت و با ورود به بخش سواری و هندلینگ در کنار «جان هین ریسی» قرار گرفت. هم کاری آن ها مدل های SS و سری V کمپانی را در پی داشت. او در اوقات فراغت هشتمین کاماروی 69 خود را تیونینگ کرد. این اتومبیل در طول مدت ساخت کاماروی حاضر که بر اساس مدل 69 ساخته شده است، در استودیو حضور پیدا کرد. از طرف دیگر ساخت شیطان سرخ 2 سال به طول انجامید. به عقیده استایلو شیطان سرخ برترین کامارویی است که تا به امروز ساخته شده است. او می گوید: این اتومبیلي سريع بوده و در عین حال از هندلینگی بی نظیر بر خوردار است. علاوه براین یک کروزر کاملا راحت است. اما خبرها حاکی از آن هستند که استایلو تمایلی به فروش این دردانه سریع السیر ندارد. علاقه مندان می توانند مدل های مشابه را از تیم «تایل و استیسی توکر» خریداری نمایند. هزینه پایه برای تهیه چنین مدل هایی 250000 دلار خواهد بود.