PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ۩^^❀^^۩ داستان هایی از زندگی امام جواد (ع)۩^^❀^^۩



M.A.H.S.A
05-31-2012, 08:19 PM
http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/2_b_97.png

http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_1814855liulrjey1h.gif
http://www.askquran.ir/gallery/images/48783/1_218.gifآیا از مرگ می ترسی؟http://www.askquran.ir/gallery/images/48783/1_218.gif
http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_2147073avz74x988p.gif

http://img.tebyan.net/big/1386/09/965630115691161294616316614494152204183.jpg

امام جواد علیه السلام به عیادت یكی از اصحابش كه بیمار شده بود رفت در حالیکه آن شخص گریه می‎كرد و در مورد مرگ بی‎تابی می‎نمود.
حضرت به او فرمود:

«ای بنده خدا! آیا از مرگ می‎ترسی؟»
http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_757794p2mhlhr1i7.gif
دلیل آن این است كه نمی‎دانی ماهیت مرگ چیست؟
آیا اگر پلیدی ها تو را فرا گیرد و موجب ناراحتی تو گردد و جراحات و زخم‎های پوستی در بدن تو پدید آید و بدانی كه غسل كردن و شستشو در حمام، همه این زخم‎ها را از بین می‎برد،
آیا نمی‎خواهی كه وارد حمام شوی و بدنت را شستشو نمایی و از زخم‎ها و آلودگی‎ها پاك گردی؟
و یا میل نداری به حمام بروی و با همان آلودگی و زخم‎ها باقی بمانی!

بیمار عرض كرد:
البته دوست دارم در این صورت به حمام بروم و بدنم را بشویم.

امام جواد علیه السلام فرمود:
مرگ (برای مؤمن) همان حمام است و آن آخرین پاكسازی از آلودگی گناهان و شستشوی ناپاكی‎ها است. بنابراین وقتی كه به سوی مرگ رفتی و از این مرحله گذشتی، در حقیقت از همه اندوه و امور رنج آور رهیده‎ای و به سوی خوشحالی و شادی روی آورده‎ای»
http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_757794p2mhlhr1i7.gif
بیمار از فرموده‎های امام جواد علیه السلام قلبی آرام پیدا كرد و خاطرش آسوده شد و عافیت و نشاط پیدا كرد و با آرامش استوار دلهره و نگرانی‎اش از بین رفت.
آری وقتی كه انسان از نظر فكری، روحی، روانی و با پشتوانه ایمان و عمل صالح، خود را آماده سفر آخرت كند،
ترس را هنگام مرگ به خود راه نمی‎دهد و در می‎یابد كه در حقیقت با این سفر، به سوی نجات و رهایی از رنج‎ها،
و روی آوردن به شادی‎ها انتقال پیدا خواهد كرد.
http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_1814855liulrjey1h.gif
منبع: معانی الاخبار، ص 290 .

M.A.H.S.A
05-31-2012, 08:20 PM
http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_1814855liulrjey1h.gif

http://www.askquran.ir/gallery/images/48783/1_218.gifیگانگی و درك خداوند سبحانhttp://www.askquran.ir/gallery/images/48783/1_218.gif

http://www.askquran.ir/gallery/images/48783/1_161.gifhttp://img.tebyan.net/big/1386/09/2332142422151333618016676621781971716614723.jpghtt p://www.askquran.ir/gallery/images/48783/1_161.gif
داود بن قاسم بن اسحاق بن عبدالله جعفر، معروف به ابوهاشم جعفری نوه پنجم جعفر بن ابی طالب معروف به جعفر طیار،
از اصحاب بزرگ، چهار امام است .
وی محضر امام رضا، امام جواد، امام هادی و امام حسن عسكری علیهم السلام را درك كرد و به حضور مقدس امام زمان (عج) نیز نایل شد .
ابوهاشم می‎گوید: به امام جواد علیه السلام عرض كردم: خداوند می‎فرماید:
" قل هو الله احد "؛
احد به چه معناست؟
حضرت فرمود:
احد یعنی كسی كه همه صفات وحدانیت در او جمع است .
حضرت ادامه داد:
" آیا آیه دیگر قرآن را شنیده‎ای كه خداوند می‎فرماید:
اگر از این كافران مشرك بپرسی آسمان‎ها و زمین را چه كسی آفریده است؟
و خورشید و ماه در تسخیر كیست؟
به یقین آنان می‎گویند،
خدا ."
آیا پس از این نیز می‎توان شریكی برای خداوند تصور كرد؟
ابوهاشم نقل می‎كند از حضرت پرسیدم:
معنای آیه دیگر قرآن كه او را هیچ چشمی درك نمی‎كند و حال آن كه او بینندگان را مشاهده می‎كند، چیست؟
امام جواد علیه السلام فرمود:
ای ابوهاشم، دقیق‎تر از ادراك چشم‎ها، ادراك دل‎هاست .
در حال حاضر تو می‎توانی در خاطر و ذهن خود
"سند" و "هند"
و شهرهای دیگر را كه نرفته‎ای مجسم كنی در حالی كه مشاهده آنها با چشم برای تو مقدور نیست .
خداوند را با چشم دل‎ها نمی‎توان درك كرد تا چه رسد به درك و مشاهده آن با چشم (سر).

http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_1814855liulrjey1h.gif

منبع:
اصول كافی، ج 1 ،ص 98/ کتاب الامام الجواد علیه السلام من المهد الی اللحد، ص172/ الاحتجاج ، ج 2، ص 238

M.A.H.S.A
05-31-2012, 08:29 PM
http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_1814855liulrjey1h.gif

http://www.askquran.ir/gallery/images/48783/1_218.gifیگانگی و درك خداوند سبحانhttp://www.askquran.ir/gallery/images/48783/1_218.gif

http://www.askquran.ir/gallery/images/48783/1_161.gifhttp://img.tebyan.net/big/1386/09/2332142422151333618016676621781971716614723.jpghtt p://www.askquran.ir/gallery/images/48783/1_161.gif
داود بن قاسم بن اسحاق بن عبدالله جعفر، معروف به ابوهاشم جعفری نوه پنجم جعفر بن ابی طالب معروف به جعفر طیار،
از اصحاب بزرگ، چهار امام است .
وی محضر امام رضا، امام جواد، امام هادی و امام حسن عسكری علیهم السلام را درك كرد و به حضور مقدس امام زمان (عج) نیز نایل شد .
ابوهاشم می‎گوید: به امام جواد علیه السلام عرض كردم: خداوند می‎فرماید:
" قل هو الله احد "؛
احد به چه معناست؟
حضرت فرمود:
احد یعنی كسی كه همه صفات وحدانیت در او جمع است .
حضرت ادامه داد:
" آیا آیه دیگر قرآن را شنیده‎ای كه خداوند می‎فرماید:
اگر از این كافران مشرك بپرسی آسمان‎ها و زمین را چه كسی آفریده است؟
و خورشید و ماه در تسخیر كیست؟
به یقین آنان می‎گویند،
خدا ."
آیا پس از این نیز می‎توان شریكی برای خداوند تصور كرد؟
ابوهاشم نقل می‎كند از حضرت پرسیدم:
معنای آیه دیگر قرآن كه او را هیچ چشمی درك نمی‎كند و حال آن كه او بینندگان را مشاهده می‎كند، چیست؟
امام جواد علیه السلام فرمود:
ای ابوهاشم، دقیق‎تر از ادراك چشم‎ها، ادراك دل‎هاست .
در حال حاضر تو می‎توانی در خاطر و ذهن خود
"سند" و "هند"
و شهرهای دیگر را كه نرفته‎ای مجسم كنی در حالی كه مشاهده آنها با چشم برای تو مقدور نیست .
خداوند را با چشم دل‎ها نمی‎توان درك كرد تا چه رسد به درك و مشاهده آن با چشم (سر).

http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_1814855liulrjey1h.gif

منبع:
اصول كافی، ج 1 ،ص 98/ کتاب الامام الجواد علیه السلام من المهد الی اللحد، ص172/ الاحتجاج ، ج 2، ص 238