PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ضعف‌هاي زيرساختي و آينده‌ي خدمات اپراتور سوم تلفن همراه كشور



P a R y A
10-05-2010, 09:34 AM
بحث‌هايي چون خدمات تصويري (چند رسانه‌يي) در خدمات اپراتور سوم تلفن همراه عنوان شده است، اما بايد پرسيد چگونه با پهناي‌ باند حال حاضر و بسترهاي مخابراتي اين موضوع تحقق خواهد يافت؟

محسن زندي - كارشناس فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات - در گفت‌وگو با ایسنا با بيان اين مطلب و با اشاره به اين كه قبل از طرح موضوعاتي چون اپراتور سوم تلفن همراه، شركت زيرساخت و ساير مبادي مربوطه بايد زيرساخت‌هاي لازم را فراهم كنند، تصريح كرد: ‌يكسري از موضوع‌ها در حيطه وظايف اپراتورهاي خصوصي نيست و شركت ارتباطات زيرساخت بايد آن‌ها را انجام دهد.

او ادامه داد: به عنوان مثال بايد سرويس‌هايي متمركز در جهت بهبود وضعيت ارتباطات در كشور ارائه دهند تا ديگر شاهد بالا رفتن‌هاي دكل‌هاي مخابراتي در سطح شهرها نباشيم كه زيبايي آن را هم مختل كرده است.

وي درباره خدمات اپراتورهاي تلفن در ديگر كشورها، خاطر نشان كرد: سرويس‌هايي كه در ديگر كشورها ارائه مي‌شود، به هيچ عنوان قابل قياس با كشور ما نيست؛ خدمات آن‌ها بيش‌تر مبتني بر تلويزيون موبايل، خدمات دولت الکترونيک (موبايل بانک، اطلاعات مکاني و...) و انتقال آن‌ها از موبايل، ارتباطات تصويري دو سويه و ديگر خدمات نوين است كه بعيد به نظر مي‌رسد با شرايط حال حاضر، اين امكانات به وجود آيند.

زندي درباره ضعف‌هاي زيرساختي براي ارائه خدمات اپراتور سوم، ابراز كرد:‌ در حال حاضر تمام ارتباط ما در سيستم موبايل، ارتباطات برمبناي انتقال ديتا و صوت از طريق فرکانس است كه در مواقع بحراني و خاص ما را دچار آسيب خواهد كرد و اين موضوع نه تنها مربوط به تلفن‌هاي همراه است بلكه تلفن‌هاي ثابت را هم دربرمي‌گيرد.

اين كارشناس با اشاره به سرويس‌هاي اپراتورها و ارزش افزوده آن‌ها براي شبكه‌هاي داخل كشور، بيان كرد: تحقق اين امر بسياري از بارهاي كاري را كاهش خواهد داد و به عنوان مثال اگر فردي سرويس‌هاي تصويري، بانکي و... با موبايل داشته باشد، ديگر در رفت‌وآمدهاي شهري در سطح ادارات دولتي نخواهد بود كه اين موضوع به نوبه خود كاهش تردد و آلودگي را نيز به دنبال دارد.

زندي درباره خدمات اپراتور سوم تلفن همراه اظهار كرد: ‌وعده و وعيدهاي بسياري بر سر خدمات اپراتور دوم مطرح بود كه بعضا تحقق نيافتند و شاهديم كه هنوز در برخي مكان‌ها سرويس‌دهي خوبي از جهت آنتن‌دهي ارائه نمي‌شود و اگر اپراتور سوم هم بخواهد مثل اپراتورهاي قبلي عمل كند، عملا هيچ تفاوتي با آن‌ها از نظر كارايي نخواهد داشت.

وي با بيان اين‌كه از مشتركان اپراتور اول و دوم است، ادامه داد: گاهي در جايي كه نيازمند استفاده از آن‌ها هستم، آنتن نداده و در دسترس نيستند و اگر هم تماس موفقي بگيرم با كلي قطعي و اختلال همراه است و من به عنوان مشترك هر دو اپراتور از هيچ كدام راضي نيستم.

زندي گفت: بيش از 30 ميليون خط تلفن همراه در اختيار مردم است كه بايد ديد كارايي آن‌ها چگونه است و آيا جوابگوي نيازمندي‌ها هستند؟ كه ‌اگر پاسخگو هستند پس ديگر چه نيازي به داشتن خطوط جديد است؟