mehraboOon
05-16-2012, 12:02 PM
مروری بر هیوندای کوپه
هیوندایی کوپه در خارج از ایران با نام هیوندای تیبرون نیز شناخته میشود. این مدل از هیوندایی در کلاس کوپههای جمع و جور قرار میگیرد و از سال 1996 معرفی شد و تا سال 2008 نیز تولید آن ادامه داشت.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-04-500x352.jpgHyundai Coupe TSIII
تیبرون (Tiburon) در زبان اسپانیایی به معنای کوسه ماهی است. این خودرو در شمال آمریکا، استرالیا، نیوزلند، شمال آفریقا تولید و با نام تیبرون شناخته میشود و در بازار دیگر کشورها غالبا با نام هیوندایی کوپه شناخته میشود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-01-500x353.jpgHyundai Coupe TSIII
در سال 2010 هیوندای اقدام به ساخت جنسیس کوپه کرد که در ابتدا برخیها گفته بودند جانشین کوپه است؛ اما نشد و براساس نشریات کرهای، هیوندای در حال کار بر روی پروژهای جدید از هیوندایی کوپه با دو موتور 1.6 و دو لیتر توربوشارژر است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-09-500x353.jpgHyundai Coupe TSIII
******* نسل اول؛ 1996 تا 2001 ******* اولین هیوندایی کوپه 13 سال پیش تولید شد! این خودرو در بازار آمریکا با موتور 1.6 و 1.8 لیتری عرضه شد. در سال 1997 یک موتور 1.8 لیتری با 130 اسببخار بر روی کوپه نصب شد که بر روی هیوندای الانترا استفاده شده بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai_Coup%C3%A9_J2-250x142.jpgنسل اول هیوندای کوپه (RD Edition)
همچنین یک موتور دو لیتری با 140 اسببخار نیز در دسترس بود. در مدلهای تولید شده از سال 1996 تا سال 2002 که با نام RD Tiburonr شناخته میشدند دارای امکاناتی از قبیل ترمز ABS، دو عدد ایربگ، تودوزی چرم و سانروف بودند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai_Coup%C3%A9_J2_Heck-250x143.jpgنسل اول هیوندای کوپه (RD Edition)
******* نسل دوم 2001 تا 2008 ******* دومین نسل هیوندایی کوپه در سال 2002 به بازار معرفی شد. بر روی این مدل یک موتور شش سیلندر 2.7 لیتری با 172 اسببخار قدرت نصب شد. همچنین یک مدل GT شش سیلندر برای کوپه پیشنهاد شد که به صورت استاندارد دارای ایربگ کناری بود. موتور شش سیلندر 2.7 لیتری کوپه، همان موتوری بود که بر روی سوناتا و سانتافه نیز ارائه میشد و دارای گیربکس پنج دنده دستی و چهار سرعته اتوماتیک بود. همچنین برای مدلهای GT یک گیربکس شش دنده دستی نیز قابل سفارش بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/03-05_Hyundai_Tiburon-250x146.jpgدومین نسل هیوندای کوپه ؛ 2003
در سال 2004 بر روی همه GTها اسپویلر، رینگ 17 اینچی و ترمز ABS به صورت استاندارد نصب شد. این مدل با رنگهای زرد، قرمز و مشکی در دسترس بود. تعدادی از خبرنگاران کوپه را یک کپی موفق از فراری 456 میدانستند. در سال 2005 کوپه دچار یک فیسلیفت شد و کمی مجهزتر شد و در سه مدل GS، GT و SE عرضه شد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai-Coupe_2005_1024x768_wallpaper_06-250x174.jpgفیس لیفت دومین نسل هیوندای کوپه ؛ 2005
مدل SE یک استاندارد خاص داشت که با مدل GT متفاوت بود. هیوندایی یک موتور چهار سیلندر برای مدل SE در نظر گرفت و همچنین یک گیربکس پنج دنده دستی برروی خودرو نصب شد اما برای مدل SE یک گیربکس چهار دنده تیپترونیک هم قابل سفارش بود. برای مدل SE یک گیربکس شش دنده دستی به صورت استاندارد در نظر گرفته شده بود که همین گیربکس برای مدل GT به صورت آپشن قابل نصب بود.
برای مدل GS رینگهای 16 اینچی و دیگر و برای دیگر مدلها رینگهای 17 اینچی در نظر گرفته شده بود. همچنین برای همه مدلها ترمزهای ABS و ایربگهای جانبی جلو در نظر گرفته شده بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai-Coupe_2005_1024x768_wallpaper_08-250x170.jpgفیس لیفت دومین نسل هیوندای کوپه ؛ 2005
اما سال 2007 نیز کوپه دوباره زیر تیغ جراحان رفت تا به روند رو به رشد طراحی خود ادامه دهد. این مدل که در کشور ما به تعداد زیاد یافت میشود در کشور انگلستان با نام SIII به فروش میرسید.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-10-250x158.jpgHyundai Coupe TSIII
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-02-250x158.jpgHyundai Coupe TSIII
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-11-250x158.jpgHyundai Coupe TSIII
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai-Coupe_mp23_pic_65791-250x166.jpgHyundai Coupe TSIII
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-08-156x185.jpgHyundai Coupe TSIII
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-05-157x185.jpgHyundai Coupe TSIII
******* هیـــوندای کوپــه در ایــران ******* هیوندایی کوپه یکی از محدود خودروهای ارزان قیمت کوپه در کشور ما بود که به دلیل قیمت پایین و طراحی نسبتا مناسب، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است.
هیوندایی کوپه در بازار ایران دارای یک موتور 2.7 لیتری شش سیلندر با 165 اسببخار قدرت و یک گیربکس شش سرعته دستی (یا چهار سرعته اتوماتیک) است و مصرف ترکیبی طبق کاتالوگ شرکت آسانموتور نیز 14.2 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343882-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
هیوندایی کوپه در اوج زمان عرضهاش (حدودا سه سال پیش) با قیمتی 40 میلیون در بازار ایران جزء کوپههای بیرقیب بود و در این کلاس رقیب جدی دیگری در بازار نداشت. این خودرو ارزانترین کوپه بازار بود چرا که بعد از او با قیمتی به مراتب بالاتر رنو مگان کوپه قرار داشت و سپس بیامو 630i خودنمایی میکرد!
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343883-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
نکته جالبی که در مورد کوپه وجود داشت، اختلاف قیمت 300 هزار تومانی گیربکس اتوماتیک و دستی آن بود. برخلاف دیگر خودروها که غالبا گیربکس اتوماتیک آنها گرانتر از نمونه دستی است، هیوندای کوپه در مدل دستی 300 هزار تومان گرانتر از مدل اتوماتیک بود که البته دلیل این موضوع شش سرعته بودن گیربکس دستی آن و همچنین شتاب و سرعت بیشتر به همراه مصرف سوخت کمتر است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343879-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
******* محـــاسن و معــــایب ******* این خودرو جزو کوپههای چهار نفره است که فضای سرنشینان عقب در آن بسیار کم بوده به طوریکه بیشترین کاربرد را برای افراد خردسال دارد! صندلیهای جلو بسیار راحت هستند ولی دید اطراف و عقب ضعیف است. خشکبودن بیش از حد کابین، صدای زیاد اتاق و کوبش قست عقب از دیگر مشکلات این خودروست.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-interior-photo-343877-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
گیربکس اتوماتیک آن عملکرد خوبی دارد و دقیق کار میکند. هر چند کمی تنبل به نظر میرسد. در نوع دستی نیز شتاب خوب و همخوانی موتور و گیربکس را به خوبی مشخص است ولی دندهها کمی سخت جا میرود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-interior-photo-343881-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
سیستم ESP عملکرد خوبی دارد. زیربندی خودرو تقریبا عالی است. در مدل اتوماتیک نیز گیربکس باید زود به زود سرویس شود و مراقب آن بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343876-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
بعضی از افراد بر روی این خودرو موتور آزرا را نصب میکنند با اینکه موتور آزرا قویتر است و توان مناسبی دارد ولی برای کسانی که تشنه سرعت و شتاب نیستند چنگی به دل نمیزند.
اما با نصب سوپرشارژر با Boost یا فشار VPSI بدون اینکه تغییری در موتور ایجاد شود به صورت استاندارد و با لوازم فابریک نمیتوان با کوپه شتابی در حدود زیر شش ثانیه را تجربه کرد. کمکفنرهای اسپرت نیز بیتاثیر نیست البته کمی تغییرات در برنامهریزی ECU هم لازم است تا عملکرد گیربکس اتوماتیک نیز بهتر از قبل شود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2007_hyundai_tiburon_se_-_image_003_gallery_image_large-250x150.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
******* وضعــیت بــازار هیـــوندای کوپــه ******* هیوندایی کوپه در اوایل ورود به بازار ایران با استقبال خوبی روبهرو شد و توانست فروش بالایی داشته باشد اما رفته رفته از طیف مشتریان این کوپه زیبا کاسته شد بطوریکه نمونههای صفر کیلومتر آن مشتری زیادی نداشت و اکثر افردا به سراغ خریداری نمونههای کارکرده آن میرفتند چرا که به عنوان مثال با گذشت یکسال قیمت 43 میلیونی آن (در سال 88) حتی تا مرز 32 میلیون تومان نیز پایین میآمد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343878-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
سواری خشک، استهلاک بالا، کابین ساده و عدم دسترسی کافی به لوازم و قطعات یدکی آن از مهمترین معایب هیوندای کوپه است.
ناگفته نماند که نمونههای کارکرده هیوندای کوپه (با وضعیت خوب) سال گذشته با قیمت 25 میلیون تومان براحتی پیدا میشد اما امسال بعید است فروشندهای کمتر از 30 میلیون خودرویش را به شما بدهد! البته اگر هم پیدا کردید بسیار در خریداری آن محتاط باشید.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343880-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
******* تست رانندگی هیــوندای کوپــه ******* طراحی ظاهری هیوندای کوپه شاید کمی هیجانانگیز و جذاب به نظر برسد اما بعد از چند وقت استفاده از خودرو، برای شما کسلکننده خواهد شد.
همچنین طراحی چراغهای جلو و عقب از ناهماهنگی زیادی برخوردار هستند. چراغهای جلویی که به صورت کشیده طراحی شدهاند با چراغهای کوچک و جمعوجور عقب اصلاً تقارن ندارند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ts-250x155.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
در نمای جلو چراغهای بیزنون که قابلیت تنظیم زاویه دارند به همراه مهشکنهای طرفین که در ورودی هوای کشیده قرار دارند، هماهنگی خوبی دارند. در نمای عقب دو عدد سراگزوز استیل ذوزنقهای که در دو طرف سپر قرار دارند به همراه چراغ خطر سوم که در وسط سپر قرار دارد به همراه چراغهای عقب معمولی و باله روی صندوق عقب چنگی بدل نمیزند ولی از طراحی خوبی برخوردار است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3470-250x142.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
اما به داخل خودرو میرویم. پوشش مشکی در سرتاسر خودرو نمایان است، صندلیهای اسپرت، بخشی از تودریها، سر دنده و غربیلک فرمان پوشش چرمی دارند. اما دستگیره درها، قطعات روی داشبورد، غربیلک فرمان، اهرم دنده، صفحه نشاندهنده، پدالها از جمله قسمتهایی است که از جنس آلومینیوم تشکیل شده است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/HyundaiCoupeTdB-250x166.jpgHyundai Tiburon
سیستم صوتی این خودرو قابلیت پخش DVD را دارا است، همچنین علاوه بر این اسپیکرها، DVD پایونیر، کامپننت، ساب ووفر، آمپلیفایر و خازنها به غیر از DVD ساخت شرکت ممفیس (Memphis) است.
هنگام حرکت با خودرو در دورهای آرام صدای پیشرانه و سیستم اگزوز بسیار لذتبخش و گوشنواز است طوریکه اگر اولین بار سوار این خودرو بشوید و صدای خارج شده از اگزوزهای این خودرو را بشنوید تصور خواهید کرد که در دورهای بالاتر این صدا دوچندان و پرطنینتر خواهد شد ولی با حرکت در دورهای بالاتر و سرعتگیری بیشتری چنین توقعی در شما نابود میشود! زیرا صدای پرطنین تبدیل به یک صدای نرم و آرام شده که جای تعجب زیادی دارد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3402-250x153.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
فضای پای سرنشینان جلو بسیار راحت است اما در قسمت عقب سرنشینانی که بر روی صندلیهای کوچک قرار گرفتهاند بسیار در عذاب و سختی به سر خواهند برد. زیرا علاوه بر کمبود فضای پا به خاطر آیرودینامیک خودرو شیشه عقب کمی کشیده شده است و همین علت باعث گردیده تا قسمت انتهایی داخل کابین بسیار کوچک شود تا برای افرادی با قد کوتاه و معمولی کمی مناسب باشد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3466-250x156.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
دید طرفین با توجه به آنکه بخشی از سر و گردن شما بالاتر از لبه پنجره قرار دارد بسیار عالی است اما دید جلو کمی کور به نظر میرسد و در حین نشستن در داخل خودرو به سختی میتوانید کاپوت خودرو را ملاحظه کنید.
همچنین دید عقب به کمک آینههای برقی جانبی که فضای خوبی را مشخص میکند و برای پارک کردن خودرو به کمک راننده میآید.
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع در این خودرو از دیگر تجهیزات استاندارد این کوپه محسوب میشود. با توجه به آنکه ادوات و کلیهها بسیار ساده طراحی شدهاند عملکرد و راحتی کار با ادوات خیلی راحت است.
در حین حرکت با سرعت 70 کیلومتر در ساعت عملکرد سیستم صوتی تقویت شده در این خودرو بسیار عالی و بینظیر است و حس کاملاً اسپرتی را به شما القاء میکند که راننده باید از گوش دادن به آهنگهای پرتحرک در آن جداً خودداری کند!
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3444-250x157.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
هندلینگ این خودرو و مانورپذیری آن در سرعتهای متوسط بسیار عالی بوده است به طوری که با انجام چند حرکت نمایشی و عبور از لابهلای دیگر خودروها کنترل خودرو و چسبندگی آن به کمک رینگ و لاستیکها اسپرت قابل تحسین بود و همچنین کمربندهای ایمنی این خودرو که شما را در صندلیهای گود آن قرار داده و از هرگونه تکان اضافی جلوگیری میکند. محافظ خوبی برای شما است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3433-250x154.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
این خودرو در قسمت تجهیزات رفاهی در سطح متوسط قرار دارد، همچنین از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی استفاده شده در این خودرو میتوان به استفاده از دو عدد ایربگ، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم صوتی به همراه چهار باند، شیشهها و آینههای برقی، آینه داخل با قابلیت شکست نور، بازکننده برقی در صندوق عقب، تنظیم زاویه چراغهای جلو، کروز کنترل، قابلیت تنظیم زاویه غربیلک فرمان، مهشکنهای عقب و جلو، نشاندهنده دمای داخل و خارج اتاق، سانروف برقی، آنتن برقی و … اشاره کرد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3448-250x152.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3461-250x156.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3437-250x155.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3391-250x156.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3385-250x158.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
**** لیست مشخصات کامل هیوندای کوپه **** ▪ موتور
ـ موتور 6 سیلندر خورجینی
ـ DOHC با حجم 2700 سی سی و دو خروجی اگزوز
ـ گازهای خروجی مطابق با استاندارد EURO III
ـ حداکثر قدرت 167 اسب بخار (123.6 کیلووات) در 6000rpm
ـ حداکثر گشتاور 245 نیوتن متر
ظرفیت باک بنزین : 55 لیتر
▪ گیربکس
ـ گیربکس 6 دنده دستی
ـ4دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی
▪ تجهیزات ایمنی
ـ دو کیسه ایمنی هوا
▪ جلوبندی، فرمان و مکانیزم ترمز
ـ ABS (ترمز ضد قفل + سیستم ترمز دیسکی جهت چرخ های عقب)
ـ ESP (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)
ـ میله فرمان با قابلیت جذب ضربه
ـ فرمان با قابلیت تنظیم دستی
ـ کمک فنرهای هیدرولیکی (جلو و عقب)
ـ سیستم تعلیق MacPherson (جلو) و تعلیق چند گانه با فنر کششی (عقب)
▪ رینگ و لاستیک
ـ رینگ آلومینیومی 17 اینچ
ـ لاستیک 215/45VR17
▪ سیستم حفاظتی
ـ ریموت کنترل جهت باز نمودن / بستن درب ها به همراه دزدگیر
ـ سیستم ایموبیلایزر
▪ صندلی ها
ـ پشت سریها با قابلیت تنظیم
ـ بالشتک جهت صندلی راننده
ـ صندلی های تاشو ردیف های عقب
▪ سیستم روشنایی
ـ چراغ های مه شکن (جلو و عقب)
ـ چراغ نقشه خوان جلو به همراه محفظه عینک
ـ تنظیم اتوماتیک روشنایی چراغ های جلو
▪ سیستم صوتی
ـ رادیو پخش + پخش CD + تیوتر
ـ شش بلندگو
▪ تهویه مطبوع
ـ سیستم تهویه مطبوع کاملاً اتوماتیک
ـ سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS)
▪ تجهیزات و امکانات
ـ سیستم تثبیت کننده سرعت (Auto Cruise Control)
ـ فلاپ به همراه چراغ ترمز
ـ آینه های بغل با قابلیت تنظیم الکتریکی
ـ آینه های بغل تاشو
ـ آینه راننده با میدان دید وسیع
ـ گرمکن آینه های بغل
ـ برف پاکن و شیشه شور عقب
ـ گرمکن شیشه عقب
ـ توری محافظ بار در صندوق عقب به همراه کفپوش و جعبه ابزار
ـ سان روف
ـ صندلی ها و تودوزی تمام چرم
ـ روکش چرم غربیلک فرمان و دسته دنده
ـ آینه داخلی الکتروکرومیک (E.C.M)
ـ شیشه بالابر برقی (سمت راننده با کلید اتوماتیک یک جهته بسمت پائین و روشنایی کلید)
ـ آفتابگیر با قابلیت افزایش سطح به همراه آینه
ـ مدیریت پیمایش (Trip Computer)
ـ پوشش ضد سایش درب ها
هیوندایی کوپه در خارج از ایران با نام هیوندای تیبرون نیز شناخته میشود. این مدل از هیوندایی در کلاس کوپههای جمع و جور قرار میگیرد و از سال 1996 معرفی شد و تا سال 2008 نیز تولید آن ادامه داشت.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-04-500x352.jpgHyundai Coupe TSIII
تیبرون (Tiburon) در زبان اسپانیایی به معنای کوسه ماهی است. این خودرو در شمال آمریکا، استرالیا، نیوزلند، شمال آفریقا تولید و با نام تیبرون شناخته میشود و در بازار دیگر کشورها غالبا با نام هیوندایی کوپه شناخته میشود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-01-500x353.jpgHyundai Coupe TSIII
در سال 2010 هیوندای اقدام به ساخت جنسیس کوپه کرد که در ابتدا برخیها گفته بودند جانشین کوپه است؛ اما نشد و براساس نشریات کرهای، هیوندای در حال کار بر روی پروژهای جدید از هیوندایی کوپه با دو موتور 1.6 و دو لیتر توربوشارژر است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-09-500x353.jpgHyundai Coupe TSIII
******* نسل اول؛ 1996 تا 2001 ******* اولین هیوندایی کوپه 13 سال پیش تولید شد! این خودرو در بازار آمریکا با موتور 1.6 و 1.8 لیتری عرضه شد. در سال 1997 یک موتور 1.8 لیتری با 130 اسببخار بر روی کوپه نصب شد که بر روی هیوندای الانترا استفاده شده بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai_Coup%C3%A9_J2-250x142.jpgنسل اول هیوندای کوپه (RD Edition)
همچنین یک موتور دو لیتری با 140 اسببخار نیز در دسترس بود. در مدلهای تولید شده از سال 1996 تا سال 2002 که با نام RD Tiburonr شناخته میشدند دارای امکاناتی از قبیل ترمز ABS، دو عدد ایربگ، تودوزی چرم و سانروف بودند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai_Coup%C3%A9_J2_Heck-250x143.jpgنسل اول هیوندای کوپه (RD Edition)
******* نسل دوم 2001 تا 2008 ******* دومین نسل هیوندایی کوپه در سال 2002 به بازار معرفی شد. بر روی این مدل یک موتور شش سیلندر 2.7 لیتری با 172 اسببخار قدرت نصب شد. همچنین یک مدل GT شش سیلندر برای کوپه پیشنهاد شد که به صورت استاندارد دارای ایربگ کناری بود. موتور شش سیلندر 2.7 لیتری کوپه، همان موتوری بود که بر روی سوناتا و سانتافه نیز ارائه میشد و دارای گیربکس پنج دنده دستی و چهار سرعته اتوماتیک بود. همچنین برای مدلهای GT یک گیربکس شش دنده دستی نیز قابل سفارش بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/03-05_Hyundai_Tiburon-250x146.jpgدومین نسل هیوندای کوپه ؛ 2003
در سال 2004 بر روی همه GTها اسپویلر، رینگ 17 اینچی و ترمز ABS به صورت استاندارد نصب شد. این مدل با رنگهای زرد، قرمز و مشکی در دسترس بود. تعدادی از خبرنگاران کوپه را یک کپی موفق از فراری 456 میدانستند. در سال 2005 کوپه دچار یک فیسلیفت شد و کمی مجهزتر شد و در سه مدل GS، GT و SE عرضه شد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai-Coupe_2005_1024x768_wallpaper_06-250x174.jpgفیس لیفت دومین نسل هیوندای کوپه ؛ 2005
مدل SE یک استاندارد خاص داشت که با مدل GT متفاوت بود. هیوندایی یک موتور چهار سیلندر برای مدل SE در نظر گرفت و همچنین یک گیربکس پنج دنده دستی برروی خودرو نصب شد اما برای مدل SE یک گیربکس چهار دنده تیپترونیک هم قابل سفارش بود. برای مدل SE یک گیربکس شش دنده دستی به صورت استاندارد در نظر گرفته شده بود که همین گیربکس برای مدل GT به صورت آپشن قابل نصب بود.
برای مدل GS رینگهای 16 اینچی و دیگر و برای دیگر مدلها رینگهای 17 اینچی در نظر گرفته شده بود. همچنین برای همه مدلها ترمزهای ABS و ایربگهای جانبی جلو در نظر گرفته شده بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai-Coupe_2005_1024x768_wallpaper_08-250x170.jpgفیس لیفت دومین نسل هیوندای کوپه ؛ 2005
اما سال 2007 نیز کوپه دوباره زیر تیغ جراحان رفت تا به روند رو به رشد طراحی خود ادامه دهد. این مدل که در کشور ما به تعداد زیاد یافت میشود در کشور انگلستان با نام SIII به فروش میرسید.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-10-250x158.jpgHyundai Coupe TSIII
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-02-250x158.jpgHyundai Coupe TSIII
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-11-250x158.jpgHyundai Coupe TSIII
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai-Coupe_mp23_pic_65791-250x166.jpgHyundai Coupe TSIII
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-08-156x185.jpgHyundai Coupe TSIII
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-coupe-tsiii-05-157x185.jpgHyundai Coupe TSIII
******* هیـــوندای کوپــه در ایــران ******* هیوندایی کوپه یکی از محدود خودروهای ارزان قیمت کوپه در کشور ما بود که به دلیل قیمت پایین و طراحی نسبتا مناسب، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است.
هیوندایی کوپه در بازار ایران دارای یک موتور 2.7 لیتری شش سیلندر با 165 اسببخار قدرت و یک گیربکس شش سرعته دستی (یا چهار سرعته اتوماتیک) است و مصرف ترکیبی طبق کاتالوگ شرکت آسانموتور نیز 14.2 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343882-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
هیوندایی کوپه در اوج زمان عرضهاش (حدودا سه سال پیش) با قیمتی 40 میلیون در بازار ایران جزء کوپههای بیرقیب بود و در این کلاس رقیب جدی دیگری در بازار نداشت. این خودرو ارزانترین کوپه بازار بود چرا که بعد از او با قیمتی به مراتب بالاتر رنو مگان کوپه قرار داشت و سپس بیامو 630i خودنمایی میکرد!
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343883-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
نکته جالبی که در مورد کوپه وجود داشت، اختلاف قیمت 300 هزار تومانی گیربکس اتوماتیک و دستی آن بود. برخلاف دیگر خودروها که غالبا گیربکس اتوماتیک آنها گرانتر از نمونه دستی است، هیوندای کوپه در مدل دستی 300 هزار تومان گرانتر از مدل اتوماتیک بود که البته دلیل این موضوع شش سرعته بودن گیربکس دستی آن و همچنین شتاب و سرعت بیشتر به همراه مصرف سوخت کمتر است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343879-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
******* محـــاسن و معــــایب ******* این خودرو جزو کوپههای چهار نفره است که فضای سرنشینان عقب در آن بسیار کم بوده به طوریکه بیشترین کاربرد را برای افراد خردسال دارد! صندلیهای جلو بسیار راحت هستند ولی دید اطراف و عقب ضعیف است. خشکبودن بیش از حد کابین، صدای زیاد اتاق و کوبش قست عقب از دیگر مشکلات این خودروست.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-interior-photo-343877-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
گیربکس اتوماتیک آن عملکرد خوبی دارد و دقیق کار میکند. هر چند کمی تنبل به نظر میرسد. در نوع دستی نیز شتاب خوب و همخوانی موتور و گیربکس را به خوبی مشخص است ولی دندهها کمی سخت جا میرود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-interior-photo-343881-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
سیستم ESP عملکرد خوبی دارد. زیربندی خودرو تقریبا عالی است. در مدل اتوماتیک نیز گیربکس باید زود به زود سرویس شود و مراقب آن بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343876-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
بعضی از افراد بر روی این خودرو موتور آزرا را نصب میکنند با اینکه موتور آزرا قویتر است و توان مناسبی دارد ولی برای کسانی که تشنه سرعت و شتاب نیستند چنگی به دل نمیزند.
اما با نصب سوپرشارژر با Boost یا فشار VPSI بدون اینکه تغییری در موتور ایجاد شود به صورت استاندارد و با لوازم فابریک نمیتوان با کوپه شتابی در حدود زیر شش ثانیه را تجربه کرد. کمکفنرهای اسپرت نیز بیتاثیر نیست البته کمی تغییرات در برنامهریزی ECU هم لازم است تا عملکرد گیربکس اتوماتیک نیز بهتر از قبل شود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2007_hyundai_tiburon_se_-_image_003_gallery_image_large-250x150.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
******* وضعــیت بــازار هیـــوندای کوپــه ******* هیوندایی کوپه در اوایل ورود به بازار ایران با استقبال خوبی روبهرو شد و توانست فروش بالایی داشته باشد اما رفته رفته از طیف مشتریان این کوپه زیبا کاسته شد بطوریکه نمونههای صفر کیلومتر آن مشتری زیادی نداشت و اکثر افردا به سراغ خریداری نمونههای کارکرده آن میرفتند چرا که به عنوان مثال با گذشت یکسال قیمت 43 میلیونی آن (در سال 88) حتی تا مرز 32 میلیون تومان نیز پایین میآمد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343878-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
سواری خشک، استهلاک بالا، کابین ساده و عدم دسترسی کافی به لوازم و قطعات یدکی آن از مهمترین معایب هیوندای کوپه است.
ناگفته نماند که نمونههای کارکرده هیوندای کوپه (با وضعیت خوب) سال گذشته با قیمت 25 میلیون تومان براحتی پیدا میشد اما امسال بعید است فروشندهای کمتر از 30 میلیون خودرویش را به شما بدهد! البته اگر هم پیدا کردید بسیار در خریداری آن محتاط باشید.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2008-hyundai-tiburon-se-v-6-photo-343880-s-1280x782-250x152.jpg2007 Hyundai Tiburon SE
******* تست رانندگی هیــوندای کوپــه ******* طراحی ظاهری هیوندای کوپه شاید کمی هیجانانگیز و جذاب به نظر برسد اما بعد از چند وقت استفاده از خودرو، برای شما کسلکننده خواهد شد.
همچنین طراحی چراغهای جلو و عقب از ناهماهنگی زیادی برخوردار هستند. چراغهای جلویی که به صورت کشیده طراحی شدهاند با چراغهای کوچک و جمعوجور عقب اصلاً تقارن ندارند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ts-250x155.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
در نمای جلو چراغهای بیزنون که قابلیت تنظیم زاویه دارند به همراه مهشکنهای طرفین که در ورودی هوای کشیده قرار دارند، هماهنگی خوبی دارند. در نمای عقب دو عدد سراگزوز استیل ذوزنقهای که در دو طرف سپر قرار دارند به همراه چراغ خطر سوم که در وسط سپر قرار دارد به همراه چراغهای عقب معمولی و باله روی صندوق عقب چنگی بدل نمیزند ولی از طراحی خوبی برخوردار است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3470-250x142.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
اما به داخل خودرو میرویم. پوشش مشکی در سرتاسر خودرو نمایان است، صندلیهای اسپرت، بخشی از تودریها، سر دنده و غربیلک فرمان پوشش چرمی دارند. اما دستگیره درها، قطعات روی داشبورد، غربیلک فرمان، اهرم دنده، صفحه نشاندهنده، پدالها از جمله قسمتهایی است که از جنس آلومینیوم تشکیل شده است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/HyundaiCoupeTdB-250x166.jpgHyundai Tiburon
سیستم صوتی این خودرو قابلیت پخش DVD را دارا است، همچنین علاوه بر این اسپیکرها، DVD پایونیر، کامپننت، ساب ووفر، آمپلیفایر و خازنها به غیر از DVD ساخت شرکت ممفیس (Memphis) است.
هنگام حرکت با خودرو در دورهای آرام صدای پیشرانه و سیستم اگزوز بسیار لذتبخش و گوشنواز است طوریکه اگر اولین بار سوار این خودرو بشوید و صدای خارج شده از اگزوزهای این خودرو را بشنوید تصور خواهید کرد که در دورهای بالاتر این صدا دوچندان و پرطنینتر خواهد شد ولی با حرکت در دورهای بالاتر و سرعتگیری بیشتری چنین توقعی در شما نابود میشود! زیرا صدای پرطنین تبدیل به یک صدای نرم و آرام شده که جای تعجب زیادی دارد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3402-250x153.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
فضای پای سرنشینان جلو بسیار راحت است اما در قسمت عقب سرنشینانی که بر روی صندلیهای کوچک قرار گرفتهاند بسیار در عذاب و سختی به سر خواهند برد. زیرا علاوه بر کمبود فضای پا به خاطر آیرودینامیک خودرو شیشه عقب کمی کشیده شده است و همین علت باعث گردیده تا قسمت انتهایی داخل کابین بسیار کوچک شود تا برای افرادی با قد کوتاه و معمولی کمی مناسب باشد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3466-250x156.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
دید طرفین با توجه به آنکه بخشی از سر و گردن شما بالاتر از لبه پنجره قرار دارد بسیار عالی است اما دید جلو کمی کور به نظر میرسد و در حین نشستن در داخل خودرو به سختی میتوانید کاپوت خودرو را ملاحظه کنید.
همچنین دید عقب به کمک آینههای برقی جانبی که فضای خوبی را مشخص میکند و برای پارک کردن خودرو به کمک راننده میآید.
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع در این خودرو از دیگر تجهیزات استاندارد این کوپه محسوب میشود. با توجه به آنکه ادوات و کلیهها بسیار ساده طراحی شدهاند عملکرد و راحتی کار با ادوات خیلی راحت است.
در حین حرکت با سرعت 70 کیلومتر در ساعت عملکرد سیستم صوتی تقویت شده در این خودرو بسیار عالی و بینظیر است و حس کاملاً اسپرتی را به شما القاء میکند که راننده باید از گوش دادن به آهنگهای پرتحرک در آن جداً خودداری کند!
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3444-250x157.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
هندلینگ این خودرو و مانورپذیری آن در سرعتهای متوسط بسیار عالی بوده است به طوری که با انجام چند حرکت نمایشی و عبور از لابهلای دیگر خودروها کنترل خودرو و چسبندگی آن به کمک رینگ و لاستیکها اسپرت قابل تحسین بود و همچنین کمربندهای ایمنی این خودرو که شما را در صندلیهای گود آن قرار داده و از هرگونه تکان اضافی جلوگیری میکند. محافظ خوبی برای شما است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3433-250x154.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
این خودرو در قسمت تجهیزات رفاهی در سطح متوسط قرار دارد، همچنین از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی استفاده شده در این خودرو میتوان به استفاده از دو عدد ایربگ، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم صوتی به همراه چهار باند، شیشهها و آینههای برقی، آینه داخل با قابلیت شکست نور، بازکننده برقی در صندوق عقب، تنظیم زاویه چراغهای جلو، کروز کنترل، قابلیت تنظیم زاویه غربیلک فرمان، مهشکنهای عقب و جلو، نشاندهنده دمای داخل و خارج اتاق، سانروف برقی، آنتن برقی و … اشاره کرد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3448-250x152.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3461-250x156.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3437-250x155.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3391-250x156.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/img_3385-250x158.jpg2008 Hyundai Tiburon TS
**** لیست مشخصات کامل هیوندای کوپه **** ▪ موتور
ـ موتور 6 سیلندر خورجینی
ـ DOHC با حجم 2700 سی سی و دو خروجی اگزوز
ـ گازهای خروجی مطابق با استاندارد EURO III
ـ حداکثر قدرت 167 اسب بخار (123.6 کیلووات) در 6000rpm
ـ حداکثر گشتاور 245 نیوتن متر
ظرفیت باک بنزین : 55 لیتر
▪ گیربکس
ـ گیربکس 6 دنده دستی
ـ4دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی
▪ تجهیزات ایمنی
ـ دو کیسه ایمنی هوا
▪ جلوبندی، فرمان و مکانیزم ترمز
ـ ABS (ترمز ضد قفل + سیستم ترمز دیسکی جهت چرخ های عقب)
ـ ESP (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)
ـ میله فرمان با قابلیت جذب ضربه
ـ فرمان با قابلیت تنظیم دستی
ـ کمک فنرهای هیدرولیکی (جلو و عقب)
ـ سیستم تعلیق MacPherson (جلو) و تعلیق چند گانه با فنر کششی (عقب)
▪ رینگ و لاستیک
ـ رینگ آلومینیومی 17 اینچ
ـ لاستیک 215/45VR17
▪ سیستم حفاظتی
ـ ریموت کنترل جهت باز نمودن / بستن درب ها به همراه دزدگیر
ـ سیستم ایموبیلایزر
▪ صندلی ها
ـ پشت سریها با قابلیت تنظیم
ـ بالشتک جهت صندلی راننده
ـ صندلی های تاشو ردیف های عقب
▪ سیستم روشنایی
ـ چراغ های مه شکن (جلو و عقب)
ـ چراغ نقشه خوان جلو به همراه محفظه عینک
ـ تنظیم اتوماتیک روشنایی چراغ های جلو
▪ سیستم صوتی
ـ رادیو پخش + پخش CD + تیوتر
ـ شش بلندگو
▪ تهویه مطبوع
ـ سیستم تهویه مطبوع کاملاً اتوماتیک
ـ سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS)
▪ تجهیزات و امکانات
ـ سیستم تثبیت کننده سرعت (Auto Cruise Control)
ـ فلاپ به همراه چراغ ترمز
ـ آینه های بغل با قابلیت تنظیم الکتریکی
ـ آینه های بغل تاشو
ـ آینه راننده با میدان دید وسیع
ـ گرمکن آینه های بغل
ـ برف پاکن و شیشه شور عقب
ـ گرمکن شیشه عقب
ـ توری محافظ بار در صندوق عقب به همراه کفپوش و جعبه ابزار
ـ سان روف
ـ صندلی ها و تودوزی تمام چرم
ـ روکش چرم غربیلک فرمان و دسته دنده
ـ آینه داخلی الکتروکرومیک (E.C.M)
ـ شیشه بالابر برقی (سمت راننده با کلید اتوماتیک یک جهته بسمت پائین و روشنایی کلید)
ـ آفتابگیر با قابلیت افزایش سطح به همراه آینه
ـ مدیریت پیمایش (Trip Computer)
ـ پوشش ضد سایش درب ها