PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : گاو 700 اسب بخاری



mehraboOon
05-16-2012, 11:49 AM
گاو 700 اسب بخاری

طبق سنت دیرین لامبورگینی هرکدام از خودروهاى تولیدى این شرکت براساس نام هاى گاوهاى اسپانیایى نام‌گذارى مى شوند و این‌بار نیز این رویه در مورد قوى‌ترین خودروى تمام ادوار لامبو بدون تغییرباقى مانده است . . .


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431677-s-1280x782-500x305.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



آونتادور نام یکى از شجاع‌ترین گاوهایى است که در اکتبر سال 1993 در شهر اراگزا اسپانیا با مقاومت کم‌نظیرى در مقابل ماتادورها موفق به دریافت نشان شجاعت شده بود. در مجموع باید آونتادور را یکى از بهترین اسامى انتخاب شده تا به حال از سوى لامبورگینى به حساب آورد که برخلاف جوتا (Jota) یا مورچیه‌لاگو، براحتى قابل بیان است.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-side-in-motion-3-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



طبق اعلام لامبورگینى، آونتادور تقریبا صد در صد در تمام بخش‌ها، شاسى، سازه کابین، پیشرانه V12، جعبه دنده، سیستم تعلیق، سیستم چهار چرخ متحرک و … در مقایسه با لامبورگینى مورچیه‌لاگو متحول شده و دیگر نمى‌توان آنرا یک لامبو/آئودى صرف خطاب کرد!


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431569-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4





*** طراحى ***


در همان نگاه اولیه به آونتادور جدید، به وضوح مى‌توان پى‌برد که تنها یک لامبورگینى چنین هیولایى را در اختیار مشتریان خود مى گذارد! «فلیپو پرینى» از مرکز استایل لامبورگینى زیر نظر طراح ارشد شرکت «مانفرد فیتزگرالد» خالق این شاهکار جدید است تا به خوبى فلسفه طراحى یک لامبوى قدرتمند و فوق سریع را در ذهن هر بیننده‌اى ایجاد کند.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431565-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



آونتادور LP700-4 به طور حتم بیش از هر لامبورگینى دیگرى خشونت و قدرت را در طراحى ظاهرى خود مى بیند به طوریکه دماغه خودرو متشکل از خطوط شکسته و تیز که در ادامه با پروفیل بسیارکوتاه سقف و دیفیوزر غول پیکر عقب تکمیل مى شود تا نهایت حس پویایى را به وجود آورد.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-top-view-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



آونتادور با طولى برابر با 4780 میلىمتر و پهناى بسیار زیاد 2260 میلى‌متر (شامل آیینه ها) در کنار ارتفاع 1136 میلى متر، بسیار بیش از آن چه واقعا هست عریض به نظر میرسد که جدا از نسبت ارتفاع به پهناى کم، نباید از تاثیر ورودى هاى هواى بزرگ جلو نیز غافل شد.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431685-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



طبق برنامه ریزى هاى صورت گرفته آونتادور تنها به تعداد 4,000 دستگاه تولید خواهد شد و در این بین تنها 500 دستگاه مجهز به شاسى مونوکوک تمام فیبرکربنى، خط تولید کارخانه را ترک مى کنند.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431678-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



با ورود به داخل کابین، فضاى وسیع و کاملا مدرن این بخش مهم‌ترین نکته‌اى است که به طور حتم جلب توجه مى‌کند. استفاده از مواد باکیفیت بسیار مرغوب در ساخت قطعات و هنر طراحى ایتالیایى در کنار فهرست بلند بالاى تجهیزات استاندارد، دقیقا همان مساله‌اى است که از یک لامبوى اصیل انتظار مى رود.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-interior-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



در کنسول مرکزى که با شیب بسیار زیادى به سمت جلو کشیده یک سوییچ به رنگ قرمز تعبیه شده که با کلیه دکمه‌ها در تضاد است، این سوییچ در واقع فرمان بیدارشدن پیشرانه آونتادور را صادر مى کند!


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-push-start-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



یک صفحه نمایش هفت اینچى نیز به صورت استاندارد در کنسول مرکزى درنظر گرفته شده تا سرنشینان به واسطه آن بر سیستم چند رسانه‌اى و ردیاب ماهواره‌اى خودرو نظارت داشته باشند. البته در این فضا برخى مشخصه‌هاى آشناى یک لامبورگینى مانند سوییچ هاى ضامنى که براى بالا و پایین بردن شیشه ها و فعال کردن سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و … به کار مى‌روند نیز جلب توجه مى کند.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-instrument-cluster-photo-431712-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



*** پیشرانه ***

اولین، خودروى تولید شده توسط فروچیو لامبورگینى در سال 1964 (یعنی GT350) مجهز به یک پیشرانه 3,5 لیترى 12 سیلندر بود که توانایى تولید حداکثر قدرتى برابر با 320 اسب‌بخار را داشت تا در زمان خود یکى از پیشرفته ترین تکنولوژى پیشرانه را از آن خود کرده باشد. این پیشرانه در چندین دهه مورد بهینه‌سازى و ارتقا قرار گرفت تا در مدل‌هاى میورا، کنتاچ، اسپادا، دیابلو و در نهایت مورچیه‌لاگو مورد استفاده قرار گیرد.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431568-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



اما مهندسان بخش تحقیق و توسعه (R&D) لامبورگینى براى ادامه دادن این رویه پیشرانه 12 سیلندر کاملا جدیدى را ساخته‌اند که نه تنها به واسطه تعداد سیلندرهاى آن بلکه به خاطر تولید بیشترین نیروى ممکن در تمام دورهاى موتور و بواسطه تنفس طبیعى بودنش یکى از خاص‌ترین نمونه‌هاى موجود در این صنعت به حساب مى آید.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-rear-top-view-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



نتیجه کار تیم R&D تولید پیشرانه 12 سیلندر خورجینى جدید با زاویه رایج 60درجه بین سیلندرها گردید که با اندازه 66,5 سانتى‌متری خود از بخش فوقانى تا پایین (به همراه عرض 848 و طول 784 میلى‌متر) به طور حتم از جمع‌وجورترین نمونه هاى 12سیلندر به حساب مى آید. این پیشرانه وزنى در حدود 235 کیلوگرم دارد.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-65-liter-v-12-engine-photo-431715-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



پیشرانه به کار رفته در آونتادور (با کد L539) با حجم دقیقى معادل 6,498 سى‌سى توانایى تولید حداکثر قدرت 700 اسب بخار در 8,250 دور در دقیقه و گشتاور عظیم 690 نیوتن متر را از دور 5,500 دارد.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-rear-end-track-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



با توجه به چنین نیروى تولیدى، آونتادور با وزن خالصى برابر با 1,575 کیلوگرم در 2,9 ثانیه از حال سکون به تندى 100 کیلومتر درساعت رسیده و در نهایت عقربه سرعت‌سنج را بر روى عدد 350 کیلومتر درساعت قرار مى‌دهد تا تنها ابرخودروهاى میلیون دلارى توان رقابت با آنرا داشته باشند.
با وجود چنین توانایى هایى میزان انتشار گازهاى آلاینده و همچنین مصرف سوخت تا 20 درصد کمتر از مدل مشابه قبلى شده است.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431684-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



مهندسان لامبورگینى براى استفاده بهینه از قلب تپنده آونتادور، یک جعبه دنده فوق پیشرفته هفت سرعته ISR را براى این خودرو درنظر گرفته‌اند که فاصله تعویض دنده‌اى برابر با 50 میلى‌ثانیه دارد که در مقام مقایسه با جعبه دنده دوکلاچه آئودى R8 در حدود دو برابر سریع‌تر است.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-side-top-view-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



*** شاسى ***

براى آنکه نیروى تولید شده توسط پیشرانه براحتى به وسیله جعبه دنده هفت‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل شود، آونتادور از یک سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) بهینه‌سازى شده بهره مى‌گیرد. این سیستم که به نام Haldex IV شناخته مى شود، به صورت هوشمندانه و بسته به شرایط مسیر و حالت حرکت خودرو، نیروى تولیدى را بین چرخ هاى جلو و عقب تقسیم مى کند.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431571-s-1280x782-250x152.jpg2012 Lamborghini Aventador LP700-4



سیستم دیفرانسیل خود قفل‌شونده عقب به همراه دیفرانسیل جلو به صورت الکترونیکى توسط سیستم پایداری خودرو (ESP) کنترل مى شود تا بهترین دینامیک و فرمان پذیرى براى خودرو به دست آید. البته راننده مى‌تواند از بین سه حالت ممکن شامل Strada (یا جاده)، Sport و Corsa (یا پیست) یکى را انتخاب کند که وابسته به آن پیشرانه، جعبه دنده، دیفرانسیل، فرمان و کنترل کننده‌هاى دینامیکی خودرو تغییر مى کند.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-front-end-in-motion-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



سیستم تعلیق جناغى دوبل آلومینیومى آونتادور نیز در نوع خود یکى از کم نظیرترین‌ها محسوب مى‌شود. لول فنرها و کمک فنرها به صورت کامل از تکنولوژى خودروهاى فرمول وان اقتباس شده‌اند که در عین حال براى رانندگى شهرى مورد بهینه‌سازى قرار گرفته‌اند.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431658-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



براى متوقف کردن این هیولا طبیعتا به دیسک ترمزهایى با قطر زیاد احتیاج است. آونتادور به صورت استاندارد مجهز به دیسک هاى کربن/سرامیکى بسیار سبک شده که در جلو داراى قطرى برابر با 400 میلى‌متر و در عقب 380 میلى‌متر هستند تا در ترکیب با کالیپرهاى شش پیستونه جلو و چهار پیستونه عقب، در هر شرایطى خودرو را در کمترین مسافت ممکن متوقف کنند.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-front-three-quarters-2-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



همچنین رینگ هاى آلیاژی 19 اینچی که در محور جلو با تایرهاى 255 میلی‌متری و رینگ‌های 20 اینچی محور عقب که با تایرهاى 335 میلی‌متری پیرلى از نوع Pzero روکش شده‌اند، بیشترین چسبندگى را فراهم مى‌کنند.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431689-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4



لامبورگینى آونتادور 2012 داراى قیمت‌ پایه‌ای 379,700 دلار (یا 255,000 یورو یا 201,900 پوند) است که البته این قیمت بدون احتساب مالیات است.


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-rear-end-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4


سایر تجهیزات استاندارد: صندلى هاى دستى با قابلیت تنظیم الکتریکى قسمت بالایى و کمر؛ ترمزهای ABS با توزیع الکتورنیکی نیروی ترمز (EBD)؛ سیستم کنترل کشش (ASR)؛ سیستم کنترل پایداری (ESC)؛ سیستم کمکی عبور از سراشیبى‌ها؛ کنترل الکتریکى اسپویلر عقب؛ فرمان سروترونیک حساس به سرعت؛ استارت دکمه‌ای؛ نمایشگر هفت اینچى TFT ؛ کامپیوتر سفر؛ سیستم چندرسانه‌ای با درگاه USB و اتصال iPod؛ سیستم راهیاب ماهواره‌اى با ارتباط بلوتوث؛ لامپ‌هاى باى‌زنون (BiZenon) به همراه چراغ هاى LED مخصوص روز؛ سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک؛ ایربگ دو مرحله‌اى راننده؛ ایربگ سرنشین و ایربگ‌های جانبی؛ کمربندهای پیش کشنده و محدود کننده بار وارده؛ فرمان چند منظوره و جمع شونده به پایین؛ ترمز دستى الکتریکى؛ ایموبیلایزر؛ قفل اتوماتیک؛ سیستم مشاهده میزان باد تایرها و …


http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-front-three-quarters-roads-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431690-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-front-three-quarters-in-motion-2-250x156.jpg


2012 Lamborghini Aventador LP700-4

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-photo-431650-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-interior-seats-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Lamborghini-Aventador-LP-700-4-cockpit-250x156.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-lamborghini-aventador-lp700-4-interior-photo-431703-s-1280x782-250x152.jpg

2012 Lamborghini Aventador LP700-4