PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تعطیلی مدارس همدان در نوبت صبح در پی آلودگی هوا



s.rozekabood
05-15-2012, 09:21 PM
مدیر كل محیط زیست همدان اعلام كرد: هم اكنون آلودگی هوای شهرستان همدان سه برابر بالاتر از حد استاندارد است.

"قربانعلی محمدپور" با بیان این كه مردم امروز از رفت و آمدهای غیرضروری بپرهیزند، افزود: هم اكنون هوای همدان در وضعیت هشدار قرار دارد، به همین دلیل مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان، امروز در نوبت صبح تعطیل شده اند.

وی ادامه داد: ساعت ۱۲ ظهر امروز میزان ریزگردهای موجود در هوا ۵۰۴ میكروگرم بر مترمكعب و در ساعت ۱۱ صبح ۷۱۶ میكروگرم بوده كه نشان دهنده كاهش آلودگی و بهبود وضعیت است. ساعت هفت و هشت صبح، میزان ریزگردها ۹۲۸ میكروگرم بر مترمكعب بوده كه در این شرایط وضعیت به حد بحران رسید.

محمدپور خاطرنشان كرد: از ابتدای امسال تاكنون، استان طی هفت روز در وضعیت هشدار بوده است.

وی با بیان این كه میزان استاندارد ریزگردهای موجود در هوا ۱۵۰ میكروگرم بر مترمكعب است، اظهار كرد: سال گذشته، ۶۵ روز آلودگی هوا با شرایط بالاتر از حد مجاز داشتیم كه ۴۸ روز آن در شرایط هشدار، ۱۳ روز در شرایط بحران و چهار روز در شرایط اضطرار بوده است.

دکتر "رشیدحیدری مقدم"، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: با توجه به غلظت بیش از حد آلاینده ها در هوای استان، به کلیه ورزشکاران و کوهنوردان توصیه می شود از ورزش و تمرین در فضاهای باز به شدت خودداری کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت جسمی در میزان های بالای آلودگی هوا می تواند باعث آسیب جدی به سلامتی فرد بزند، به ویژه افرادی که به دویدن، دوچرخه سواری و اسکیت می پردازند در معرض خطرند و بیمارانی که دچار عارضه های قلبی و تنفسی مانند آسم و آسم ورزشی هستند باید بیشتر به نکات پزشکی در این شرایط هوایی توجه کنند.

حیدری مقدم گفت: این آلاینده ها باعث تحریک ریه ها شده و تنفس را مشکلتر می کنند و مشکلات آغاز شده بوسیله آسم، برونشیت، بیماری های قلبی عروقی و آمفیزم را بدتر می کنند.

وی تاکید کرد: این آلاینده ها باعث التهاب و تحریک پوشش راه های هوایی می شوند. مخاط و بلغم بیشتری تولید می شود و عضلات کوچک احاطه کننده راه های هوایی با انقباض واکنش نشان می دهند، کار تنفسی افزایش می یابد و رساندن اکسیژن به بدن مشکلتر می شود.

حیدری مقدم به سالمندان توصیه کرد، امروز و فردا تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند.

اکنون، آسمان استان همدان در بیشتر مناطق، غبار آلود گزارش شده است که احتمال می رود این روند تا فردا استمرار داشته باشد.