PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ╫❀*❀*❀╫ مقایسه حضرت مریم و حضرت فاطمه سلام الله علیها ╫❀*❀*❀╫



M.A.H.S.A
05-11-2012, 07:27 PM
http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/18213930376112996295.gif



مقایسه‌ای میان مریم و فاطمه(علیهاالسلام)

حضرت فاطمه زهرا

در میان زنان نمونه، شایسته‌ترین آن‌ها حضرت مریم (علیه‌السلام) و حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) بودند که نسبت این دو همان طور که در جدول زیر از نظر می‌گذرانید همچون نسبت حضرت عیسی (علیه‌السلام) و حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وس لم) است:

صفات:

شرافت خانوادگی

حضرت مریم از خانواده‌ی عمران (اِبْنَتَ عِمْران) بود.: اما حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) دختر خاتم پیامبران محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وس لم) بود.

کفیل و مربّی

وَکَفَّلَها زَکَرِیّا (کفالت مریم را زکریا (علیه‌السلام) به عهده داشت.
ال عمران /37


وَ کفل‌ها رَسُول اللّه (و کفالت زهرا را رسول اللّه عهده دار بود).
«بحارالانوار، ج 43، ص 48»

صدّیقه

قرآن، مریم مادر عیسی (علیه‌السلام) را صدیقه خوانده (وَ اُمُّهُ صِدّیقَةٌ). «مائده/ 75»:

همچنین صدیق لقب فاطمه (سلام‌الله‌علیها) است و اهل سنّت و مجلسی از عایشه نقل می‌کنند که گفت: کسی را راستگوتر از فاطمه ندیدم جز پدرش. «المستدرک حاکم، ج 3 ص 160 و بحارالانوار ج 4، ص 53»





http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/63425717973314166925.gif

M.A.H.S.A
05-11-2012, 07:27 PM
http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/63425717973314166925.gif




علم و دانش

قرآن مریم را تصدیق کننده‌ی کتاب‌های آسمانی معرفی می‌کند (وَ صَدَّقَتْ بِکَلِماتِ رب‌ها) و لازمه‌ی این تصدیق دانستن آن‌هاست.
«تحریم/ 12»:

امام باقر (علیه‌السلام) در وجه تسمیه‌ی جده‌اش به فاطمه می‌فرماید: «و اللّه لقد فطمها بالعلم» (به خدا با علم از شیر گرفته شد). یعنی از کودکی عالم به علوم ربّانی بود و با حضرت علی (علیه‌السلام) تبادل افکار و معارف داشتند
[علل الشرایع صدوق، ص 179.]

پارسایی

حضرت مریم، «بتول» بود یعنی بریده از دنیا و پیوسته به خدا.: فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) نیز ملقّب به بتول بود (و همیشه از عادات ماهانه و آلودگی‌های دنیا پاک بود)
[رجوع شود به تاریخ کبیر ابن عساکر، ج 1، ص 391 و تاریخ بغداد حافظ ابوبکر شافعی، ج 13، ص 331 و ینابیع المودّه ی قندوزی، ص 260.] و به خدا پیوسته بود. «کشاف زمخشری، ج 1، ص 355»




http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/63425717973314166925.gif