sorna
05-06-2012, 09:59 PM
http://narenji.ir/sites/default/files/articleimage/1/12/electric%20car-gm-narenji_0.jpeg?1336207714
هشت اتومبیل ساز آلمانی و آمریکایی از قبیل جنرال موتورز و فورد تفاهمنامه ای امضا کرده اند، تا بر روی سیستمی برای شارژ سریع ماشین های الکتریکی و هیبریدی در مدت زمانی کمتر از ۱۵ دقیقه، کار کنند.
هدف تفاهمنامه اخیر این است که شارژ ماشین های الکتریکی را همانند استفاده از بنزین، آسان کند. از دیگر اعضای این کنسرسیوم می توان به شرکت های Chrysler، Volkswagen، Audi، Daimler، Porsche و BMW اشاره کرد.
میک تینسکی مدیر روابط عمومی بخش ماشین های الکتریکی فورد می گوید: «امکان شارژ بسیار سریع ماشین های الکتریکی همچون شورلت ولت جنرال موتورز یا فوکوس الکتریک فورد، در اقبال مصرف کننده و محبوبیت بیشتر آنها در میان کاربران، تاثیر بسزایی خواهد داشت.»
سیستم شارژ مورد پشتیبانی این کنسرسیوم قرار است در کنفرانس خودروهای الکتریکی لوس آنجلس معرفی شود. البته نکته جالب اینجا است که تکنولوژی مورد استفاده توسط فورد و دیگر اعضای این گروه، با تکنولوژی مورد استفاده توسط خودرو سازهای ژاپنی سازگار و همخوان نیست. برای مثال ماشین الکتریک لیف شرکت نیسان موتور از تکنولوژی CHAdeMO برای شارژ سریع استفاده می کند. و همین نبود اجماع و یکدستی در سیستم شارژ سریع، باعث خواهد شد که ساخت ایستگاه های شارژ به کندی و با احتیاط پیگیری شود. و چنین مشکلات و ناهماهنگی هایی ،تا کنون باعث شده که رشد صنعت ماشین های الکتریکی و هیبریدی چندان سریع و چشمگیر نباشد.
فورد سعی دارد تا قبل از سال ۲۰۲۰ این سیستم را در خودروهای الکتریکی خود به کار گیرد. ACEA هم که یک گروه تجاری متشکل از اتومبیل سازان اروپایی است، اعلام کرده از سال ۲۰۱۷ این سیستم را در تمام ماشین های الکتریکی جدیدش به کار خواهد برد. میک تینکسی می گوید، این راه حل طولانی مدت و موثری خواهد بود.
البته ایستگاه های شارژی که قابلیت شارژ سریع با سیستم جدید را هم داشته باشند، از اواخر امسال در آمریکا راه اندازی خواهند شد. که راه اندازی هر یک از این ایستگاه ها بین ۲۵ هزار تا ۹۰ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت.
به نظر شما ماشین های الکتریکی تا چه حد کاربردی بوده و جوابگوی نیاز جامعه امروز هستند؟ آیا مشکلات زیست محیطی با چنین شیوه هایی حل خواهند شد؟
هشت اتومبیل ساز آلمانی و آمریکایی از قبیل جنرال موتورز و فورد تفاهمنامه ای امضا کرده اند، تا بر روی سیستمی برای شارژ سریع ماشین های الکتریکی و هیبریدی در مدت زمانی کمتر از ۱۵ دقیقه، کار کنند.
هدف تفاهمنامه اخیر این است که شارژ ماشین های الکتریکی را همانند استفاده از بنزین، آسان کند. از دیگر اعضای این کنسرسیوم می توان به شرکت های Chrysler، Volkswagen، Audi، Daimler، Porsche و BMW اشاره کرد.
میک تینسکی مدیر روابط عمومی بخش ماشین های الکتریکی فورد می گوید: «امکان شارژ بسیار سریع ماشین های الکتریکی همچون شورلت ولت جنرال موتورز یا فوکوس الکتریک فورد، در اقبال مصرف کننده و محبوبیت بیشتر آنها در میان کاربران، تاثیر بسزایی خواهد داشت.»
سیستم شارژ مورد پشتیبانی این کنسرسیوم قرار است در کنفرانس خودروهای الکتریکی لوس آنجلس معرفی شود. البته نکته جالب اینجا است که تکنولوژی مورد استفاده توسط فورد و دیگر اعضای این گروه، با تکنولوژی مورد استفاده توسط خودرو سازهای ژاپنی سازگار و همخوان نیست. برای مثال ماشین الکتریک لیف شرکت نیسان موتور از تکنولوژی CHAdeMO برای شارژ سریع استفاده می کند. و همین نبود اجماع و یکدستی در سیستم شارژ سریع، باعث خواهد شد که ساخت ایستگاه های شارژ به کندی و با احتیاط پیگیری شود. و چنین مشکلات و ناهماهنگی هایی ،تا کنون باعث شده که رشد صنعت ماشین های الکتریکی و هیبریدی چندان سریع و چشمگیر نباشد.
فورد سعی دارد تا قبل از سال ۲۰۲۰ این سیستم را در خودروهای الکتریکی خود به کار گیرد. ACEA هم که یک گروه تجاری متشکل از اتومبیل سازان اروپایی است، اعلام کرده از سال ۲۰۱۷ این سیستم را در تمام ماشین های الکتریکی جدیدش به کار خواهد برد. میک تینکسی می گوید، این راه حل طولانی مدت و موثری خواهد بود.
البته ایستگاه های شارژی که قابلیت شارژ سریع با سیستم جدید را هم داشته باشند، از اواخر امسال در آمریکا راه اندازی خواهند شد. که راه اندازی هر یک از این ایستگاه ها بین ۲۵ هزار تا ۹۰ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت.
به نظر شما ماشین های الکتریکی تا چه حد کاربردی بوده و جوابگوی نیاز جامعه امروز هستند؟ آیا مشکلات زیست محیطی با چنین شیوه هایی حل خواهند شد؟