PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مهمان های هفت نیامدند!



doulton
04-30-2012, 11:52 AM
در ویژه برنامه ی دومین سال شروع به کار هفت مهمان های ویژه ی این برنامه نیامدند!





در ابتداي اين برنامه فريدون جيراني اعلام كرد: قرار بود حامد بهداد، ميهمان برنامه شود كه در آخرين لحظه اعلام كرد كه به برنامه نمي‌آيد. همچنين با عليرضا سجادپور قرار بود در خصوص چالش‌هاي سينماي ايران صحبت كنيم كه آن هم يك ساعت مانده به آغاز برنامه اعلام انصراف كرد.
سوال اين برنامه كه عليرضا حائري گوينده هميشگي آن نيز آن را اعلام نكرد به نظرسنجي پيرامون شش فيلم از داريوش مهرجويي اختصاص داشت كه به ترتيب «مهمان مامان»، «هامون»، «ليلا»، «اجاره‌نشين‌ها»، «گاو» و «نارنجي‌پوش» بيشترين آرا را به دست آوردند.
در ابتداي برنامه تصاويري از عيادت رضا عطاران از رضا داودنژاد پخش شد كه اين بازيگر آخرين وضعيت‌اش را تشريح كرد.
مسعود ده‌نمكي ميهمان بخش اول برنامه بود كه با او در خصوص وضعيت سينماي ايران گفت‌و‌گو شد.
ده‌نمكي درباره‌ي «هفت» گفت: روند اين برنامه رو به تكامل است اما از لحاظ سخت‌افزاري هنوز تكان نخورده و هنوز بين هفته‌نامه و يك مجله تحليلي در تناقض است.

اين كارگردان درباره اختلافات موجود در سينماي ايران،‌آن را ردپاي سياسيون در سينما خواند و اظهار كرد: نبايد اتفاقات سياسي به حوزه سينما كشيده شود. متاسفانه سينماگران به جاي تعامل، تقابل را پيش گرفتند و اين به سينما آسيب مي‌زند.
وي در پايان سخنانش درباره فيلم جديدش «رسوايي» گفت: اين فيلم مضمون اجتماعي دارد و تجربه جديدي محسوب مي‌شود. در واقع متن آن را براي اخراجي‌هاي 4 نوشته بودم كه منصرف شدم.
ده‌نمكي از مشخص شدن بازيگران در هفته جاري و آغاز فيلمبرداري در خرداد ماه خبر داد.
در ادامه برنامه به بهانه اكران فيلم «نارنجي‌پوش»، كارنامه داريوش مهرجويي مورد بررسي قرار گرفت و در سه بخش نيز گفتگوي فريدون جيراني با اين كارگردان پخش شد.

مهرجويي بابيان اينكه كارهايم هميشه به زمان كنوني جامعه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنم مربوط بوده است اظهار كرد: كمتر ديده‌ايد كه سراغ كارهاي تاريخي بروم و هميشه از شرايط روز تاثير گرفته‌ام و واقعيت‌هاي موجود را از طريق شكل زيباشناختي كه سينماست با نوشتن فيلم‌نامه پياده مي‌كنم.

وي افزود: هر فيلمي داراي يك نگاه و ايده خاص است كه متاثر از زمان خودش بوده و من هميشه از آن گذر كرده‌ام و دوست ندارم يك تم را تكرار كنم. دوست دارم حرفي بزنم كه نو باشد.
اين كارگردان درباره تاثير امكانات جديد فيلمسازي در آثارش گفت: امكانات جديد روي فيلم تاثير زيادي گذاشته است و فيلمبرداري ديجيتال راه را براي كارهاي زيادي باز مي‌كند.

وي درباره استفاده از دوربين روي دست در فيلم‌هايش نيز خاطرنشان كرد: من از زمان «گاو» در جايي كه لازم بوده از دوربين روي دست استفاده كرده‌ام و حتي در آن فيلم بهترين صحنه‌ها را روي دست گرفتم و از همان زمان دنبال اين كار را گرفتم و جلو آمدم. در فيلم «الموت» كه متاسفانه در دفتر تهيه‌كننده‌اش گم شد نيز اين كار را كردم و همچنان اميدوارم اين فيلم پيدا شود.
مهرجويي درباره موضوع فيلم «نارنجي‌پوش» كه به نظافت مي‌پردازد گفت: از كوچكي دغدغه اين را داشتم چرا اين قدر كثيف هستيم؟ و آن زمان در فيلم‌ها جاهاي ديگر را مي‌ديدم حسرت مي‌خوردم. اين جارو زدن در فيلم هم لايه‌هاي معنايي مختلفي دارد