M.A.H.S.A
04-29-2012, 05:36 PM
شما را با چند شاسی بلند کوچک و جمع و جوری آشنا می کنیم که نمونه صفرکیلومتر آنها در بازار داخلی یافت می شود.
http://bartarinha.com/file/logo/bartarinha-ir.jpgهفت صبح: ورود خودروهایی چون تویوتا پرادو و هیوندای سانتافه به ایران موجب شد تا تب خرید خودروهای شاسی بلند به شدت در کشور افزایش یابد و اکثر نمایندگی های خودرویی سعی کردند تا مدل های شاسی بلند (SUV) برند مورد نظرشان را نیز در بازار داخلی عرضه کنند.
اما رانندگی با یک خودروی بزرگ و شاسی بلند در شهرهای پرترافیکی چون تهران، سخت و بعضا خسته کننده است. با این حال اگر تمایل دارید که حتما یک اتومبیل شاسی بلند خریداری کنید می توانید به سراغ شاسی بلندهای کوچک شهری (J-Segment) بروید که به رغم دارابودن ابعادی کوچک، حس سوارشدن بر یک خودروی شاسی بلند را به شما القا می کنند.
البته لازم به ذکر است که این اتومبیل ها مانند برادران بزرگشان، از ویژگی های OffRoad قابل توجهی برخوردار نیستند و فقط بخشی از خصوصیات شاسی بلندهای متوسط یا بزرگ را به صورت فانتزی، یدک می کشند. در ادامه شما را با چند شاسی بلند کوچک و جمع و جوری آشنا می کنیم که نمونه صفرکیلومتر آنها در بازار داخلی یافت می شود.
TOYOTA RAV4
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77892_848.jpg
تویوتا RAV4 برادر کوچک تر تویوتا پرادو بوده که البته به خاطر قیمت بالایش نسبت به رقبا، بازار فروش خوبی را در ایران تجربه نکرده است. طراحی این خودرو از لحاظ تناسبات حجمی و زوایای شکست، چندان رضایت بخش نیست اما نازیبا و غیرمعقول نیز به نظر نمی رسد و حداقل در بین رقبای بازار داخلی، پسندیده و قابل قبول است. فضای کابین RAV4 نسبت به اکثر رقبایش، جادارتر به نظر می رسد. حتی فضای صندوق بار آن نیز برای خودرویی در این کلاس، بسیار ایده آل و قابل توجه است. اکثر ادوات داخل کابین RAV4 بسیار باکیفیت بوده و از این نظر حتی برتر از پرادو به نظر می رسد اما در مقابل، جنس و کیفیت مونتاژ برخی از تزئینات داخلی بسیار ناامیدکننده است و دلیل این دوگانگی هنوز مشخص نیست! سیستم تعلیق این خودرو نسبتا نرم بوده و برای رانندگی های خارج از جاده نیز مناسب است. سطح تجهیزات رفاهی این خودرو در مقابل دیگر رقبا بسیار معمولی بوده و مزیت خاصی در آن دیده نمی شود. عملکرد گیربکس RAV4 دقیق و نرم بوده و پایداری آن نیز خوب و رضایت بخش است اما متاسفانه گاهی اوقات احساس می شود که سیستم های کمکی ترمز آن، به خوبی عمل نمی کنند.
مشخصات موتور: چهارسیلندر خطی – 16 سوپاپ – 2494 سی سی
قدرت: 179 اسب بخار
گیربکس: چهاردنده اتوماتیک
میانگین مصرف سوخت: 9/1 لیتر
گارانتی: ایرتویا – 60 ماه یا 100 هزار کیلومتر
قیمت: 70/900 میلیون تومان (شرکتی)
Renault Koleos
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77893_137.jpg
رنو کولئوس، عضو تازه وارد این گروه بوده که در دو نوع 4WD (چهار چرخ متحرک) و FWD (دیفرانسیل جلو) توسط شرکت نگین خودرو در ایران عرضه می شود. چهره کولئوس در نگاه اصلا زیبا و جذاب نیست و همه چیز در نهایت سادگی طراحی شده است اما ابعاد عریض پنجره ها و قطر کم ستون ها باعث شده تا از داخل با میدان دید خوبی مواجه شوید. کیفیت ادوات داخلی رضایت بخش اما طراحی آنها بسیار ساده است. سواری کولئوس مانند یک اتومبیل سدان، نرم و راحت بوده و گیربکس CVT آن که با همکاری کمپانی نیسان ساخته شده است، شتاب گیری نسبتا قابل قبولی را در اختیار راننده قرار می دهد. از امکانات جالب کولئوس، تعبیه دو مخزن مخفی در زیر ردیف عقب و همچنین میزهای تاشو در پشت صندلی های جلو است. علاوه بر این، Koleos دارای سیستم صوتی BOSE، ترمز دستی الکترونیکی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل دوگانه و همچنین محفظه خنک نگهدارنده در جلو است.
مشخصات موتور: چهارسیلندر خطی – 16 سوپاپ – 2488 سی سی
قدرت: 170 اسب بخار
گیربکس: اتوماتیک CVT با حالت دستی سیکوئنشیال
شتاب صفر تا 100: 9/3 ثانیه برای مدل دیفرانسیل جلو – 9 ثانیه برای مدل چهار چرخ متحرک
میانگین مصرف سوخت: 9/5 لیتر برای مدل FWD – 9/3 لیتر برای مدل 4WD
گارانتی: نگین خودرو – 36 ماه یا 60000 کیلومتر
قیمت: 58/900 (FWD شرکتی) – 67/900 (4WD شرکتی) میلیون تومان
CHERY TIGGO X33
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77894_961.jpg
چری تیگو یا همان X33، ارزان ترین عضو گروه و همینطور تنها شاسی بلند چینی در بازار ایران است. البته کاربرد واژه شاسی بلند (SUV) برای خودروی تک دیفرانسیلی که فقط ارتفاع کابینش بالا است چندان صحیح نیست! X33 درواقع آن دسته از مشتریانی را هدف گرفته که با بودجه ای کم، تمایل زیادی برای خرید یک خودروی شاسی بلند دارند. با این حال باید توجه کنیم که نه پیشرانه ضعیف این خودرو و نه سیستم تعلیق آن، با ویژگی های یک SUV مطابقت ندارد و تنها عاملی که می تواند حس نشستن در یک SUVرا به شما القا کند، فاصله نسبتا زیاد شما با کف زمین است! سواری با تیگو تا زمانی که با آن آهسته برانید نرم و آرام است اما با افزایش سرعت، تکان های اتاق و ضربات وارده بر اثر عبور از دست اندازها نیز بیشتر می شود. باتوجه به قیمت و برند این خودرو نمی توان گله و شکایتی را نسبت به کیفیت داخل کابین، داشته باشیم اما به هر حال بی کیفیت ترین عضو این گروه از لحاظ جنس مواد و مونتاژ قطعات، چری X33 است که جهت امیدواری بخشیدن به مشتری، امکاناتی چون: گرم کن صندلی راننده، سیستم پخش MP3 با ورودی USB، سانروف برقی، صندلی های چرمی، ایربگ راننده و سرنشین جلو و همچنین سیستم های ABS و EBD را نیز در اختیار شما قرار می دهد! ضمنا این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است.
مشخصات موتور: 4 سیلندر خطی – 16 سوپاپ – 1997 سی سی
قدرت: 139 اسب بخار
گیربکس: پنج دنده دستی
شتاب سفر تا 100: 13 ثانیه
میانگین مصرف سوخت: 8/5 لیتر
گارانتی: 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر
قیمت: 30 میلیون تومان (شرکتی)
Hiyundai ix35
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77895_164.jpg
هیوندای ix35 در واقع نسل جدید توسان بوده که مشخصات و ویژگی های آن شباهت بسیاری با کیا اسپورتیج دارد با این تفاوت که فضای ردیف عقب آن، کمی تنگ تر از اسپورتیج بوده و طراحی ظاهری اش نیزمانند اسپورتیج، جذاب و هماهنگی نیست ولی طراحی داخلی آن زیبا و دلچسب است. از لحاظ کیفیت سورای و پایداری، مشابه اسپورتیج عمل کرده و هندلینگش بسیار خوب است. سیستم تعلیق این خودرو نرم تر از اسپورتیج بوده اما بازهم مشکل نفوذ صدا به داخل کابین را داراست. در ضمن، استفاده از پلاستیک خشک و سخت در کابین آن، آزاردهنده است.
مشخصات موتور: چهارسیلندر خطی – 16 سوپاپ – 2359 سی سی
قدرت: 177 اسب بخار
گیربکس: شش دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب صفر تا 100: 10 ثانیه
میانگین مصرف سوخت: 9/2 لیتر
گارانتی: آسان موتورز – 60 ماه یا 150 هزار کیلومتر
قیمت: 62/400 (شرکتی) – 69 الی 72 (در بازار آزاد)
Suzuki Grand Vitara
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77896_563.jpg
سوزوکی ویتارا در داخل کشور و به دست ایران خودرو مونتاژ می شود اما اصالت این خودرو ژاپنی بوده و انتظار می رود که کیفیت ادوات کابین آن بهتر از رقبای کره ای باشد ولی به نظر می رسد که این بار کره ای ها موفق تر عمل کرده اند و یک سر و گردن بالاتر از ویتارا قرار می گیرند. سوزوکی ویتارا تقریبا خشک ترین سواری را در بین دیگر اعضای گروه داراست اما کابین آن، نسبت به ix35 یا اسپورتیج کمی جادارتر به نظر می رسد. البته باتوجه به قیمتش، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد که ازجمله آنها می توان به سیستم صوتی و تصویری با مانیتور هفت اینچی و قابلیت پخش DVD، سیستم GPS، گرم کن صندلی های جلو، ماساژور صندلی راننده، دوربین دید عقب، گرم کن آینه و همچنین ترمزهای دیسکی خنک شونده اشاره کرد.
مشخصات موتور مدل 2/4: 4 سیلندر خطی – 16 سوپاپ – 2393 سی سی
قدرت: 169 اسب بخار
گیربکس: پنج دنده دستی یا چهاردنده اتوماتیک
شتاب صفر تا 100: 12 ثانیه
میانگین مصرف سوخت: 8/9 لیتر (گیربکس دستی) – 9/7 لیتر (گیربکس اتوماتیک)
گارانتی: ایران خودرو – 12 ماه یا 30 هزار کیلومتر
قیمت: 39/600 الی 43/100 (گیربکس دستی شرکتی) – 43/300 الی 47/200 (اتوماتیک شرکتی) میلیون تومان
KIA Sportage SL
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77897_210.jpg
کیا اسپورتیج 2011 از لحاظ ظاهری یکی از جذابترین های گروه بوده که واقعا تفاوت بسیاری با طراحی خسته کننده و نه چندان دلچسب نسل قبلش پیدا کرده است. نوار LED تعبیه شده در کاسه چراغ جلو بسیار زیبا بوده و به هنگام روشن شدن، جلوه ای دلربا را برای نمای جلوی اسپورتیج به ارمغان می آورد. کیفیت ادوات داخل کابین نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته و سطح ارگونومی نیز بسیار خوب است اما در کل، فضای پا و سر برای سرنشینان جادار و کافی نیست و برای سفرهای طولانی مدت، جالب به نظر نمی رسد. حرکت اولیه اسپورتیج کمی کند و تنبل است و تعلیق آن نیز خشک می باشد اما فرمان پذیری و پایداری آن قابل تحسین است. از دیگر مزایای این خودرو می توان به قدرت ترمزگیری بسیار خوب و فرمان بسیار نرم آن اشاره کرد و البته خشک بودن سیستم تعلیق باعث شده تا سر و صدای کابین نسبتا زیاد باشد.
مشخصات موتور: چهارسیلندر خطی – 16 سوپاپ – 2400 سی سی
قدرت: 177 اسب بخار
گیربکس: شش دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب صفر تا 100: 10/5 ثانیه
میانگین مصرف سوخت: 2/9 لیتر
گارانتی: اطلس خودرو – 60 ماه یا 150 هزار کیلومتر
قیمت: 63/300 (شرکتی) – 64 الی 80 (در بازار آزاد) میلیون تومان
http://bartarinha.com/file/logo/bartarinha-ir.jpgهفت صبح: ورود خودروهایی چون تویوتا پرادو و هیوندای سانتافه به ایران موجب شد تا تب خرید خودروهای شاسی بلند به شدت در کشور افزایش یابد و اکثر نمایندگی های خودرویی سعی کردند تا مدل های شاسی بلند (SUV) برند مورد نظرشان را نیز در بازار داخلی عرضه کنند.
اما رانندگی با یک خودروی بزرگ و شاسی بلند در شهرهای پرترافیکی چون تهران، سخت و بعضا خسته کننده است. با این حال اگر تمایل دارید که حتما یک اتومبیل شاسی بلند خریداری کنید می توانید به سراغ شاسی بلندهای کوچک شهری (J-Segment) بروید که به رغم دارابودن ابعادی کوچک، حس سوارشدن بر یک خودروی شاسی بلند را به شما القا می کنند.
البته لازم به ذکر است که این اتومبیل ها مانند برادران بزرگشان، از ویژگی های OffRoad قابل توجهی برخوردار نیستند و فقط بخشی از خصوصیات شاسی بلندهای متوسط یا بزرگ را به صورت فانتزی، یدک می کشند. در ادامه شما را با چند شاسی بلند کوچک و جمع و جوری آشنا می کنیم که نمونه صفرکیلومتر آنها در بازار داخلی یافت می شود.
TOYOTA RAV4
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77892_848.jpg
تویوتا RAV4 برادر کوچک تر تویوتا پرادو بوده که البته به خاطر قیمت بالایش نسبت به رقبا، بازار فروش خوبی را در ایران تجربه نکرده است. طراحی این خودرو از لحاظ تناسبات حجمی و زوایای شکست، چندان رضایت بخش نیست اما نازیبا و غیرمعقول نیز به نظر نمی رسد و حداقل در بین رقبای بازار داخلی، پسندیده و قابل قبول است. فضای کابین RAV4 نسبت به اکثر رقبایش، جادارتر به نظر می رسد. حتی فضای صندوق بار آن نیز برای خودرویی در این کلاس، بسیار ایده آل و قابل توجه است. اکثر ادوات داخل کابین RAV4 بسیار باکیفیت بوده و از این نظر حتی برتر از پرادو به نظر می رسد اما در مقابل، جنس و کیفیت مونتاژ برخی از تزئینات داخلی بسیار ناامیدکننده است و دلیل این دوگانگی هنوز مشخص نیست! سیستم تعلیق این خودرو نسبتا نرم بوده و برای رانندگی های خارج از جاده نیز مناسب است. سطح تجهیزات رفاهی این خودرو در مقابل دیگر رقبا بسیار معمولی بوده و مزیت خاصی در آن دیده نمی شود. عملکرد گیربکس RAV4 دقیق و نرم بوده و پایداری آن نیز خوب و رضایت بخش است اما متاسفانه گاهی اوقات احساس می شود که سیستم های کمکی ترمز آن، به خوبی عمل نمی کنند.
مشخصات موتور: چهارسیلندر خطی – 16 سوپاپ – 2494 سی سی
قدرت: 179 اسب بخار
گیربکس: چهاردنده اتوماتیک
میانگین مصرف سوخت: 9/1 لیتر
گارانتی: ایرتویا – 60 ماه یا 100 هزار کیلومتر
قیمت: 70/900 میلیون تومان (شرکتی)
Renault Koleos
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77893_137.jpg
رنو کولئوس، عضو تازه وارد این گروه بوده که در دو نوع 4WD (چهار چرخ متحرک) و FWD (دیفرانسیل جلو) توسط شرکت نگین خودرو در ایران عرضه می شود. چهره کولئوس در نگاه اصلا زیبا و جذاب نیست و همه چیز در نهایت سادگی طراحی شده است اما ابعاد عریض پنجره ها و قطر کم ستون ها باعث شده تا از داخل با میدان دید خوبی مواجه شوید. کیفیت ادوات داخلی رضایت بخش اما طراحی آنها بسیار ساده است. سواری کولئوس مانند یک اتومبیل سدان، نرم و راحت بوده و گیربکس CVT آن که با همکاری کمپانی نیسان ساخته شده است، شتاب گیری نسبتا قابل قبولی را در اختیار راننده قرار می دهد. از امکانات جالب کولئوس، تعبیه دو مخزن مخفی در زیر ردیف عقب و همچنین میزهای تاشو در پشت صندلی های جلو است. علاوه بر این، Koleos دارای سیستم صوتی BOSE، ترمز دستی الکترونیکی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل دوگانه و همچنین محفظه خنک نگهدارنده در جلو است.
مشخصات موتور: چهارسیلندر خطی – 16 سوپاپ – 2488 سی سی
قدرت: 170 اسب بخار
گیربکس: اتوماتیک CVT با حالت دستی سیکوئنشیال
شتاب صفر تا 100: 9/3 ثانیه برای مدل دیفرانسیل جلو – 9 ثانیه برای مدل چهار چرخ متحرک
میانگین مصرف سوخت: 9/5 لیتر برای مدل FWD – 9/3 لیتر برای مدل 4WD
گارانتی: نگین خودرو – 36 ماه یا 60000 کیلومتر
قیمت: 58/900 (FWD شرکتی) – 67/900 (4WD شرکتی) میلیون تومان
CHERY TIGGO X33
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77894_961.jpg
چری تیگو یا همان X33، ارزان ترین عضو گروه و همینطور تنها شاسی بلند چینی در بازار ایران است. البته کاربرد واژه شاسی بلند (SUV) برای خودروی تک دیفرانسیلی که فقط ارتفاع کابینش بالا است چندان صحیح نیست! X33 درواقع آن دسته از مشتریانی را هدف گرفته که با بودجه ای کم، تمایل زیادی برای خرید یک خودروی شاسی بلند دارند. با این حال باید توجه کنیم که نه پیشرانه ضعیف این خودرو و نه سیستم تعلیق آن، با ویژگی های یک SUV مطابقت ندارد و تنها عاملی که می تواند حس نشستن در یک SUVرا به شما القا کند، فاصله نسبتا زیاد شما با کف زمین است! سواری با تیگو تا زمانی که با آن آهسته برانید نرم و آرام است اما با افزایش سرعت، تکان های اتاق و ضربات وارده بر اثر عبور از دست اندازها نیز بیشتر می شود. باتوجه به قیمت و برند این خودرو نمی توان گله و شکایتی را نسبت به کیفیت داخل کابین، داشته باشیم اما به هر حال بی کیفیت ترین عضو این گروه از لحاظ جنس مواد و مونتاژ قطعات، چری X33 است که جهت امیدواری بخشیدن به مشتری، امکاناتی چون: گرم کن صندلی راننده، سیستم پخش MP3 با ورودی USB، سانروف برقی، صندلی های چرمی، ایربگ راننده و سرنشین جلو و همچنین سیستم های ABS و EBD را نیز در اختیار شما قرار می دهد! ضمنا این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است.
مشخصات موتور: 4 سیلندر خطی – 16 سوپاپ – 1997 سی سی
قدرت: 139 اسب بخار
گیربکس: پنج دنده دستی
شتاب سفر تا 100: 13 ثانیه
میانگین مصرف سوخت: 8/5 لیتر
گارانتی: 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر
قیمت: 30 میلیون تومان (شرکتی)
Hiyundai ix35
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77895_164.jpg
هیوندای ix35 در واقع نسل جدید توسان بوده که مشخصات و ویژگی های آن شباهت بسیاری با کیا اسپورتیج دارد با این تفاوت که فضای ردیف عقب آن، کمی تنگ تر از اسپورتیج بوده و طراحی ظاهری اش نیزمانند اسپورتیج، جذاب و هماهنگی نیست ولی طراحی داخلی آن زیبا و دلچسب است. از لحاظ کیفیت سورای و پایداری، مشابه اسپورتیج عمل کرده و هندلینگش بسیار خوب است. سیستم تعلیق این خودرو نرم تر از اسپورتیج بوده اما بازهم مشکل نفوذ صدا به داخل کابین را داراست. در ضمن، استفاده از پلاستیک خشک و سخت در کابین آن، آزاردهنده است.
مشخصات موتور: چهارسیلندر خطی – 16 سوپاپ – 2359 سی سی
قدرت: 177 اسب بخار
گیربکس: شش دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب صفر تا 100: 10 ثانیه
میانگین مصرف سوخت: 9/2 لیتر
گارانتی: آسان موتورز – 60 ماه یا 150 هزار کیلومتر
قیمت: 62/400 (شرکتی) – 69 الی 72 (در بازار آزاد)
Suzuki Grand Vitara
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77896_563.jpg
سوزوکی ویتارا در داخل کشور و به دست ایران خودرو مونتاژ می شود اما اصالت این خودرو ژاپنی بوده و انتظار می رود که کیفیت ادوات کابین آن بهتر از رقبای کره ای باشد ولی به نظر می رسد که این بار کره ای ها موفق تر عمل کرده اند و یک سر و گردن بالاتر از ویتارا قرار می گیرند. سوزوکی ویتارا تقریبا خشک ترین سواری را در بین دیگر اعضای گروه داراست اما کابین آن، نسبت به ix35 یا اسپورتیج کمی جادارتر به نظر می رسد. البته باتوجه به قیمتش، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد که ازجمله آنها می توان به سیستم صوتی و تصویری با مانیتور هفت اینچی و قابلیت پخش DVD، سیستم GPS، گرم کن صندلی های جلو، ماساژور صندلی راننده، دوربین دید عقب، گرم کن آینه و همچنین ترمزهای دیسکی خنک شونده اشاره کرد.
مشخصات موتور مدل 2/4: 4 سیلندر خطی – 16 سوپاپ – 2393 سی سی
قدرت: 169 اسب بخار
گیربکس: پنج دنده دستی یا چهاردنده اتوماتیک
شتاب صفر تا 100: 12 ثانیه
میانگین مصرف سوخت: 8/9 لیتر (گیربکس دستی) – 9/7 لیتر (گیربکس اتوماتیک)
گارانتی: ایران خودرو – 12 ماه یا 30 هزار کیلومتر
قیمت: 39/600 الی 43/100 (گیربکس دستی شرکتی) – 43/300 الی 47/200 (اتوماتیک شرکتی) میلیون تومان
KIA Sportage SL
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/10/77897_210.jpg
کیا اسپورتیج 2011 از لحاظ ظاهری یکی از جذابترین های گروه بوده که واقعا تفاوت بسیاری با طراحی خسته کننده و نه چندان دلچسب نسل قبلش پیدا کرده است. نوار LED تعبیه شده در کاسه چراغ جلو بسیار زیبا بوده و به هنگام روشن شدن، جلوه ای دلربا را برای نمای جلوی اسپورتیج به ارمغان می آورد. کیفیت ادوات داخل کابین نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته و سطح ارگونومی نیز بسیار خوب است اما در کل، فضای پا و سر برای سرنشینان جادار و کافی نیست و برای سفرهای طولانی مدت، جالب به نظر نمی رسد. حرکت اولیه اسپورتیج کمی کند و تنبل است و تعلیق آن نیز خشک می باشد اما فرمان پذیری و پایداری آن قابل تحسین است. از دیگر مزایای این خودرو می توان به قدرت ترمزگیری بسیار خوب و فرمان بسیار نرم آن اشاره کرد و البته خشک بودن سیستم تعلیق باعث شده تا سر و صدای کابین نسبتا زیاد باشد.
مشخصات موتور: چهارسیلندر خطی – 16 سوپاپ – 2400 سی سی
قدرت: 177 اسب بخار
گیربکس: شش دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب صفر تا 100: 10/5 ثانیه
میانگین مصرف سوخت: 2/9 لیتر
گارانتی: اطلس خودرو – 60 ماه یا 150 هزار کیلومتر
قیمت: 63/300 (شرکتی) – 64 الی 80 (در بازار آزاد) میلیون تومان