PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اینجا متروی تهران است، 8 روز پس از سیل



mehraboOon
04-24-2012, 11:21 PM
اینجا متروی تهران است، 8 روز پس از سیل

27 فروردین بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل میانرود شد و سیلاب به تونل خط 4 مترو تهران نفوذ کرد و 4 ایستگاه فعال به همراه 2 رام قطار را به طور کامل زیر آب فرو برد.


خبرآنلاین: 27 فروردین بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل میانرود شد و سیلاب به تونل خط 4 مترو تهران نفوذ کرد و 4 ایستگاه فعال به همراه 2 رام قطار را به طور کامل زیر آب فرو برد.

تصاویری که می بینید، 4 اردیبهشت 91، 8 روز پس از ورود آب به حط 4 متروی تهران گرفته شده است.

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/5/77128_725.jpg

در تونل شرايط عجيبي حاكم بود به‌طوري كه آثار گل و لاي ناشي از سيلاب در قسمت‌هاي مختلف آن ديده مي‌شد. البته مسئولان ايستگاه گفتند؛ بخشي از اين گل و لاي حاصل عمليات حفاري و بدنه‌سازي تونل است.

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/5/77129_896.jpg

آثار گل و لاي و زباله‌هاي راكد در قسمت‌هاي مختلف تونل ها به وضوح ديده مي‌شود. يعني مسيل ميان‌رود مدت‌هاست كه دست نخورده باقي مانده و لايروبي نشده است.

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/5/77130_640.jpg

گل و لاي باقي مانده از سيلاب ، همراه با شن و ماسه شسته شده از كف مسيل تا حدودي گام برداشتن عادي را از انسان سلب مي‌كرد.

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/5/77131_270.jpg

ورودي كارگاه در ضلع جنوب غربي و در محدوده فاز دوم شهرك اكباتان قرار دارد. در روزهاي گذشته هزاران مترمكعب آب و گل با استفاده از پمپ‌هاي فشار قوي از اين محل تخليه شده است.

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/5/77132_793.jpg

در روز حادثه شبكه برق رساني خط فعال نبود كه در غير اين حادثه‌اي سهمگين‌ را رقم مي‌زد.

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/5/77133_499.jpg

مسير دالان تاريكي است كه هر دوسمت آن ريل گذاري شده و سيستم تغديه قطارها مانند ساير ايستگاه‌ها با رنگ زرد از وسط ريل‌ها مي‌گذرد. در روز حادثه شبكه برق رساني خط فعال نبود كه در غير اين حادثه‌اي به مراتب سهمگين‌تر از قبل را رقم مي‌زد.

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/5/77134_451.jpg

در فاصله 300 متر باقی مانده تا ایستگاه ارم سبز کیسه‌های پلاستیکی ، لاستیک مستعمل و بطری در هر دو سمت مسیر ریلی خودنمایی می‌کرد که حکایت از انباشت نخاله در جریان آب مسیل میانزود داشت. این شرایط در انتهای تونل و شیب متصل به سکوی ایستگاه ارم سبز بسیار مشهود بود.

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/2/5/77135_502.jpg

در روز حادثه از مدخل ورودي ايستگاه 33 مترمكعب آب هر ثانيه به تونل مي‌ريخت و به سرعت شيب زمين را به سمت جنوب، جايي كه ايستگاه‌هاي آزادي، استاد معين و حبيب اله در آنجا واقع شده است طي مي‌كرد.