PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بررسی ----ر هوا



s.rozekabood
04-22-2012, 12:20 PM
http://www.beytoote.com/images/stories/scientific/sci733.jpg (http://www.beytoote.com/scientific/midanid/check-air-filter2.html)

بررسی ----ر هوا
اکثر ----ر های هوا از سلولز عمل آوری شده ( کاغذ ) که با فیبر های مصنوعی ترکیب شده اند ساخته می شوند. آنها اکسید سیلیسیم و سایر ذرات آلوده را در خود جذب می کنند و این ذرات با بافت ----ر ترکیب می شوند. نوعی ----ر هوا ذرات آلوده 5 تا 6 میکرونی و بزرگتر را جذب نموده و همچنین قادر است 80 تا 90 درصد ذراتی که کوچکتر از 2 میکرون هستند را جذب خود نماید. بعضی از بهترین ----رهای هوا می توانند تمامی ذرات 2 میکرونی و بزرگتر و اکثر ذرات 1 میکرونی را در خود نگه دارند. ----ر هوا بایستی به حد کافی آلودگی ها را جذب کند. اما نباید آنقدر مسدود شود که توان مکش موتور را کاهش دهد. برای محترق شدن یک گالون سوخت در درون موتور ، 10000 الی 12000 گالن هوا از میان ----ر هوا توسط موتور مکش می شود !!! این مقدار زیادی هوا است که ذرات فراوان موجود در آن جذب ----ر می شوند ؛ به خصوص اگر خودرو در یک محیط آلوده یا جاده های خاکی حرکت کند. اگر ----ر هوا تعویض نشود ، تجمع ذرات آلوده سبب بسته شدن منافذ عبور هوا شده و جریان هوای عبوری از ----ر محدود می گردد. راندمان ----ر با جذب هرچه بیشتر ناخالصی ها بالاتر می رود. اما هنگامی که میزان آلودگی در درون ----ر از حد معمول فراتر رود ، عبور هوا از میان آن سخت و سخت تر خواهد شد. در نتیجه موتور برای دریافت حجم هوای یکسان ، مکش شدیدتری انجام می دهد. تاثیر این امر بر واکنش دریچه گاز ، عملکرد موتور و مصرف اقتصادی سوخت قابل توجه است ( حجم هوای ورودی افت می کند ) . پیامد دیگر گرفتگی ----ر می تواند بالا رفتن آلاینده منو اکسید کربن و یا عدم تائید خودرو در تست آلاینده های خروجی از اگزوز باشد. سازندگان تجهیزات اصلی خودرو ، توصیه می کنند که ----رهای هوای کنونی پس از طی 30000 تا 60000 مایل تعویض شوند. اما زمان مناسب برای تعویض یک ----ر هوا به وضعیت کارکرد موتور بستگی دارد. روش مناسب ، بازبینی سالیانه ----ر و تعویض آن در هر 2 سال یک بار یا پس از طی 24000 مایل ، البته با توجه به نحوه رانندگی است. بررسی ----ر هوا : برای بررسی ----ر ، درپوش آن را باز کنید ( که با بست ها یا سایر اتصالات نگه داشته شده است). ----ر را درآورده و در برابر تابش نور ( آفتاب ) قرار دهید. اگر ----ر خیلی تیره و پرتوهای عبوری از آن کم باشند ، نشانه گرفتگی بیش از حد ----ر است و باید آن را تعویض نمود. ----ر هوا ----ر سمت راست یک ----ر کثیف و سمت چپی یک ----ر تمیز است. http://www.beytoote.com/images/stories/scientific/sci734.jpg (http://www.beytoote.com/scientific/midanid/check-air-filter2.html)

بررسی ----ر هوابا ضربه زدن به ----ر بر روی یک سطح صاف و یا با استفاده از مکنده می توان اندکی عمر آن را تمدید کرد و با کاهش رسوبات قسمت های گرفته شده ، تا حدی منافذ آن قسمت ها را باز نمود. انجام این کارها رسوبات سطحی را برطرف می کند ولی برای جداسازی ذراتی که با بافت ----ر ترکیب شده اند ، سودی ندارد. هرگز المنت ----ر کاغذی خشک را نشویید ، زیرا این کار سبب خرابی ----ر می شود. نوع دیگری از ----ر هوا از جنس کتان است که البته در بازار رواج کمتری دارد. المنت ----ر کتانی قابلیت ----رینگ ( جذب ذرات ) کمتری نسبت به ----ر کاغذی دارد. بنابراین مردم ----ر کاغذی را به سبب بهبود جریان هوا و افزایش قدرت موتور ترجیح می دهند. ذرات معلق در هوا به این دلیل که المنت ----ر کتانی با روکش شفافی از روغن اسپری شده پوشیده شده است، به المنت می چسبند. اگر در موتورهایی که به سنسور جریان جرمی هوا مجهزاند ، مقداری از روغن ----ر بر روی این سنسور رسوب کند ، عملکرد صحیح آن را تحت الشعاع قرار می دهد. روغن سنسور را آلوده می کند که نتیجه آن گمان غلط سنسور است. در واقع سنسور همواره جریان جرمی کمتر از حد معمول را گزارش می دهد. عواقب این امر بد کار کردن موتور و امکان روشن شدن لامپ اخطار موتور است. المنت ----ر کتانی قابل شستشو بوده و بایستی پس از شستشو روغن کاری شود. اگر موتور خودروی شما دارای سنسور جریان جرمی هوا است ، باید در هنگام روغن کاری المنت ها در مصرف روغن بسیار دقت و مضایقه کنید. http://www.beytoote.com/images/stories/scientific/sci735.jpg (http://www.beytoote.com/scientific/midanid/check-air-filter2.html)