PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آمریکا چگونه روسیه را برای ندادن «اس ـ 300» به ایران قانع کرد؟



!INFERNAL
09-27-2010, 01:51 PM
این روزنامه در ادامه به نقل از یک دیپلمات روسی که در مذاکرات حضور داشته، ادامه می دهد: همه گفت وگوهای مقامات روسی و آمریکایی با شکست روبه رو می شد، تا سرانجام شخص رئیس جمهور روسیه، قانع شد که باید این قرارداد را لغو کند و سرانجام نیز چنین شد و پس از آن، آمریکایی ها اعلام کردند که این کار، سرآغار همکاری های دوستانه و عمیق مسکو و واشنگتن خواهد بود.
سرویس بین الملل ـ یک روزنامه لبنانی، در یادداشتی تحلیلی، به چگونگی لغو قرارداد فروش موشک های «اس ـ 300» به ایران از سوی روسیه پرداخته و در مجموع، آن را معلول تطمیع روس ها از سوی آمریکا برشمرده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه لبنانی «السفیر» در یادداشتی پیرامون دلیل لغو قرارداد فروش موشک های «اس ـ 300» از سوی روسیه می نویسد: پس از دیدار «دیمیتری مدودیف»، رئیس جمهور روسیه از آمریکا در تابستان گذشته و دیدار «مایکل ماکول» از مقامات امنیتی روسیه با معاون وزیر امور خارجه آمریکا و پس از مذاکرات «رابرت گیس» و «آناتولی سیریدیکوف»، وزرای دفاع آمریکا و روسیه در هفته گذشته در واشنگتن و سرانجام دیدار «هیلاری کلینتون»، وزیر امور خارجه آمریکا با «سرگئی لاواروف»، همتای روسی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، روسیه تصمیم گرفت که قرارداد تحویل این سامانه های موشکی به ایران را یکجانبه لغو کند و به این ترتیب، دقیقا در روز دیدار هیلاری با همتای روسی خود، لغو این قرار رسما اعلام شد.

این روزنامه می افزاید: در همه این دیدارها، روس ها اصرار داشتند که این قرارداد یک میلیارد دلاری را اجرایی کنند؛ اما آمریکایی ها با قول جبران زیان وارده به مسکو، موفق شدند روس ها را از اجرایی کردن این قرارداد منصرف کنند.

در این میان، آمریکایی ها به مقامات روسیه تذکر داده بودند که ایران اکنون فراتر از یک دشمن برای آمریکا به شمار می رود، بلکه ایران برای جامعه جهانی و از جمله روسیه، خطرآفرین شده و نباید به این سامانه مجهز شود.

«السفیر» در ادامه به نقل از یک دیپلمات روسی که در مذاکرات حضور داشته ادامه می دهد: همه مذاکرات مقامات روسی و آمریکایی با شکست رو به رو می شد تا سرانجام شخص رئیس جمهور روسیه قانع شد که باید این قرارداد را لغو کند و سرانجام نیز چنین شد و پس از آن، آمریکایی ها اعلام کردند که این کار، سرآغار همکاری های دوستانه و عمیق مسکو و واشنگتن خواهد بود.

گفتنی است، قرارداد تحویل این سامانه در سال 2006 و در زمان ریاست جمهور پوتین بین ایران و روسیه امضا شد و تا کنون روسیه به راه های گوناگون از تحویل آن به ایران خودداری می کرد و سرانجام در روزی که وزیر امور خارجه آمریکا با همتای روسی خود در نیویورک دیدار داشت، مسکو اعلام کرد که از تحویل این سامانه به تهران معذور است.