sorna
04-13-2012, 10:39 PM
http://narenji.ir/sites/default/files/articleimage/1/12/Nokia-Vs-Samsung-phone-brands.png?1334306137
بعد از ۱۴ سال یکه تازی نوکیا در صدر بازار فروش تلفن های همراه دنیا، به نظر می رسد که این شرکت بیش از این نمی تواند رهبری این صنعت را در دست داشته باشد. زیرا گزارش های ضد و نقیضی از وضعیت بازار فروش نوکیا و آینده این شرکت به گوش می رسد.
در نظر سنجی که رویتر از تحلیل گران انجام داده است، انتظار می رود که تعداد فروش موبایل های سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۱۲ بیش از ۸۸ میلیون دستگاه باشد. در حالی که همین پیش بینی میزان فروش نوکیا را تنها ۸۳ میلیون دستگاه تخمین می زند. البته نوکیا در گزارش میزان فروش مدل های لومیا ، گفته بود که در سه ماهه اول امسال بیش از ۱۲ میلیون اسمارت فون فروخته است. ولی هنوز گزارشی از میزان فروش کلی تلفن های همراه خود منتشر نکرده است.
نوکیا برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ توانست جایگاه نخست بازار فروش تلفن همراه را از آن خود کند و دیگر این جایگاه را در اختیار هیچ شرکتی نگذارده بود. حتی علی رغم کاهش فروش در مناطقی مانند آمریکا و اروپا، باز هم این شرکت توانسته بود با فروش خوبش در دیگر نقاط دنیا، یکه تازی خود را حفظ کند.
البته برای تایید چنین پیش گویی ها و تحلیل هایی، تنها باید کمی صبر کنیم تا گزارش های مالی و فروش کامل این شرکت ها اعلام شوند. چنین اتفاقی می تواند تاثیرات فراوانی بر شرکتی داشته باشد که صنعت موبایل را به دنیا معرفی کرد و طلیعه دار ورود اسمارت فون ها به بازار مصرف بود. البته نوکیا هم در حال انجام برخی کشش ها و جابجایی های استراتژیک است و چنین تغییری در آمار هم نمی تواند داستان خاکسپاری یک شرکت باشد.
بعد از ۱۴ سال یکه تازی نوکیا در صدر بازار فروش تلفن های همراه دنیا، به نظر می رسد که این شرکت بیش از این نمی تواند رهبری این صنعت را در دست داشته باشد. زیرا گزارش های ضد و نقیضی از وضعیت بازار فروش نوکیا و آینده این شرکت به گوش می رسد.
در نظر سنجی که رویتر از تحلیل گران انجام داده است، انتظار می رود که تعداد فروش موبایل های سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۱۲ بیش از ۸۸ میلیون دستگاه باشد. در حالی که همین پیش بینی میزان فروش نوکیا را تنها ۸۳ میلیون دستگاه تخمین می زند. البته نوکیا در گزارش میزان فروش مدل های لومیا ، گفته بود که در سه ماهه اول امسال بیش از ۱۲ میلیون اسمارت فون فروخته است. ولی هنوز گزارشی از میزان فروش کلی تلفن های همراه خود منتشر نکرده است.
نوکیا برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ توانست جایگاه نخست بازار فروش تلفن همراه را از آن خود کند و دیگر این جایگاه را در اختیار هیچ شرکتی نگذارده بود. حتی علی رغم کاهش فروش در مناطقی مانند آمریکا و اروپا، باز هم این شرکت توانسته بود با فروش خوبش در دیگر نقاط دنیا، یکه تازی خود را حفظ کند.
البته برای تایید چنین پیش گویی ها و تحلیل هایی، تنها باید کمی صبر کنیم تا گزارش های مالی و فروش کامل این شرکت ها اعلام شوند. چنین اتفاقی می تواند تاثیرات فراوانی بر شرکتی داشته باشد که صنعت موبایل را به دنیا معرفی کرد و طلیعه دار ورود اسمارت فون ها به بازار مصرف بود. البته نوکیا هم در حال انجام برخی کشش ها و جابجایی های استراتژیک است و چنین تغییری در آمار هم نمی تواند داستان خاکسپاری یک شرکت باشد.