M.A.H.S.A
03-27-2012, 04:19 PM
حضرت یهود یکی از پیامبران بود. او مدتها قوم خود را به سوی خدا دعوت کرد، ولی آن قوم از دستورات هود سرپیچی نموده و سرانجام مستحق عذاب الهی گشتند.
خداوند (هفت شب و هشت روز) باد سرکش و بسیار تندی بر آنها مسلط کرد.
حضرت هود به دور افرادی که ایمان آورده بودند خط و دایرهای کشید و به آنها فرمود : «هشت روز درمیان این دایره بمانید و اعضای متلاشی شده تبهکاران را در بیرون از دایره تماشا کنید.»
طوفان سرکش به آنان که در داخل دایره بودند کوچکترین آسیبی نرساند بلکه نسیم روح افزایی برای آنها بود، ولی جسد کافران در هوا گاهی با سنگ برخورد میکرد و گاهی طوفان آنچنان بدن آنها را به یکدیگر میزد که استخوانهایشان مانند دانههای خشخاش ریز ریز به زمین ریخت.
برهوا بردی فکندی بر حجر تا دریدی عظم و لحم از یکدیگر
یک گره را به هوا برهم زدی تا چو خشخاش استخوان ریزان شدی
چنانکه «شیبان راعی» وقتی میخواست روز جمعه از صحرا به شهر برای شرکت در نماز جمعه بیاید به دور گله گوسفندان دایرهای میکشید. این دایره به گونهای بود که گوسفندان از آن بیرون نمیآمدند و گرگها قدرت رفتن به داخل دایره را نداشتند :
همچو آن شیبان که گرگ عنبید وقت جمعه بر رعا خط میکشید
تا برون ناید از آن خط گوسفند نی در آید گرگ و دزد با گزند
آری آن چوپان عارف با اینکه دارای مقام نبوت نبود اما بر اثر پاکی و تذهیب نفس دارای کرامتی همچون معجزه هود شد.
حرص گرگ (برای دریدن گوسفند) و حرص گوسفند (برای چریدن در بیابان) مانند آن باد سرکشی است که بر قوم یهود نازل شد و آن خط دایره مرز کنترل افراد با ایمان (از طغیان هوای نفس) است. همانگونه که طوفان هود نسیمی روح افزا برای مومنین بود، باد اجل نیز مانند نسیم بوستان برای مومنان عارف است :
باد حرص گرگ و حرص گوسپند دایره مرد خدا را بود بند
همچنین باد اجل با عارفان نرم خوش همچون نسیم بوستان
خداوند (هفت شب و هشت روز) باد سرکش و بسیار تندی بر آنها مسلط کرد.
حضرت هود به دور افرادی که ایمان آورده بودند خط و دایرهای کشید و به آنها فرمود : «هشت روز درمیان این دایره بمانید و اعضای متلاشی شده تبهکاران را در بیرون از دایره تماشا کنید.»
طوفان سرکش به آنان که در داخل دایره بودند کوچکترین آسیبی نرساند بلکه نسیم روح افزایی برای آنها بود، ولی جسد کافران در هوا گاهی با سنگ برخورد میکرد و گاهی طوفان آنچنان بدن آنها را به یکدیگر میزد که استخوانهایشان مانند دانههای خشخاش ریز ریز به زمین ریخت.
برهوا بردی فکندی بر حجر تا دریدی عظم و لحم از یکدیگر
یک گره را به هوا برهم زدی تا چو خشخاش استخوان ریزان شدی
چنانکه «شیبان راعی» وقتی میخواست روز جمعه از صحرا به شهر برای شرکت در نماز جمعه بیاید به دور گله گوسفندان دایرهای میکشید. این دایره به گونهای بود که گوسفندان از آن بیرون نمیآمدند و گرگها قدرت رفتن به داخل دایره را نداشتند :
همچو آن شیبان که گرگ عنبید وقت جمعه بر رعا خط میکشید
تا برون ناید از آن خط گوسفند نی در آید گرگ و دزد با گزند
آری آن چوپان عارف با اینکه دارای مقام نبوت نبود اما بر اثر پاکی و تذهیب نفس دارای کرامتی همچون معجزه هود شد.
حرص گرگ (برای دریدن گوسفند) و حرص گوسفند (برای چریدن در بیابان) مانند آن باد سرکشی است که بر قوم یهود نازل شد و آن خط دایره مرز کنترل افراد با ایمان (از طغیان هوای نفس) است. همانگونه که طوفان هود نسیمی روح افزا برای مومنین بود، باد اجل نیز مانند نسیم بوستان برای مومنان عارف است :
باد حرص گرگ و حرص گوسپند دایره مرد خدا را بود بند
همچنین باد اجل با عارفان نرم خوش همچون نسیم بوستان