mehraboOon
03-10-2012, 07:32 PM
یک قـرن با بـرتـونه
اختصاصی از نمایشگاه ژنو: در صدمین سال تاسیس شرکت برتونه، طراحان این شرکت به سرپرستی مایکل رابینسون مدلی مفهومی در مقیاس 1:1 را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده و نام آنرا نیز به یاد جوزف برتونه، Nuccio گذاشتهاند. این خودرو با الهام از مفهومی لانچیا استراتوس zero سال 1970 طراحی شده است . . .
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-front-three-quarters-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-front-end-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-side-mirror-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-side-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-rear-three-quarters-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-rear-end-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Lancia-Stratos-Zero-Concept_1-250x150.jpg
Lancia Stratos Zero Concept
اما اجازه دهید بجای صحبت کردن در مورد این خودرو، کمی درباره شرکت برتونه و علیالخصوص nuccio بگوییم که احتمالا مطالب مفیدتری در آن است.
جوزف برتونه (1914-1997) معروف به nuccio، فرزند جیوآنی برتونه موسس شرکت برتونه است که بعد از جنگجهانی دوم، بر جایگاه پدرش در شرکت تکیه زد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/169869_68_preview.jpg
جوزف در کنار پدرش جیوآنی برتونه
در سال 1960 جوزف توانست پای شخصیت بزرگی همچون جورجتو جیوجیارو را به شرکتش باز کند. سه سال بعد نیز جوزف، مارچلو گاندینی بزرگ را متقاعد کرد تا سرپرستی گروه طراحی شرکتش را برعهده بگیرد. اما متاسفانه در سال 1965 میلادی اختلافات جیوجیارو با گاندینی آنقدر بالا گرفت که جیوجیارو ترجیح داد شرکت برتونه را برای همیشه ترک کند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Giorgetto-Giugiaro-500x375.jpg
Giorgetto Giugiaro
این زمان تلخترین اتفاق برای شرکت برتونه تا به امروزست چرا که جیوجیارو در سال 1968 توانست شرکت ایتالدیزاین را تاسیس کند تا بعدها به عنوان رقیبی قدر در برابر برتونه قد علم کند. ایتالدیزاین نه تنها در ایتالیا به سرعت شهرت یافت بلکه در جهان نیز به عنوان یکی از قطبهای اصلی طراحی خودرو مطرح شد.
جدایی جیوجیارو اگرچه ضربه سختی بر پیکره شرکت برتونه وارد کرد اما با مدیریت بسیار خوب جوزف و به لطف افکار و دستان جادویی مارچلو گاندینی، شرکت برتونه توانست اسطورههایی همچون لامبورگینی میورا، لامبورگینی کنتاچ، نسل اول بیامو سری5، بوگاتی EB110 ، فراری Dino 308 ، لانچیا استراتوس و همچنین نسل دوم مازراتی کواتروپورته را طراحی کند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Marcello-Gandini.jpg
Marcello Gandini
شرکت برتونه هماکنون با سرپرستی لیلی برتونه (Lilli Bertone) همسر جوزف و با گروهی متشکل از 1250 عضو در کشور ایتالیا و در شهر تورین به فعالیت خود ادامه میدهد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Nuccio-Bertone-500x345.jpg
Nuccio Bertone
اختصاصی از نمایشگاه ژنو: در صدمین سال تاسیس شرکت برتونه، طراحان این شرکت به سرپرستی مایکل رابینسون مدلی مفهومی در مقیاس 1:1 را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده و نام آنرا نیز به یاد جوزف برتونه، Nuccio گذاشتهاند. این خودرو با الهام از مفهومی لانچیا استراتوس zero سال 1970 طراحی شده است . . .
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-front-three-quarters-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-front-end-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-side-mirror-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-side-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-rear-three-quarters-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bertone-Nuccio-Concept-rear-end-250x156.jpg
Bertone Nuccio Concept
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Lancia-Stratos-Zero-Concept_1-250x150.jpg
Lancia Stratos Zero Concept
اما اجازه دهید بجای صحبت کردن در مورد این خودرو، کمی درباره شرکت برتونه و علیالخصوص nuccio بگوییم که احتمالا مطالب مفیدتری در آن است.
جوزف برتونه (1914-1997) معروف به nuccio، فرزند جیوآنی برتونه موسس شرکت برتونه است که بعد از جنگجهانی دوم، بر جایگاه پدرش در شرکت تکیه زد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/169869_68_preview.jpg
جوزف در کنار پدرش جیوآنی برتونه
در سال 1960 جوزف توانست پای شخصیت بزرگی همچون جورجتو جیوجیارو را به شرکتش باز کند. سه سال بعد نیز جوزف، مارچلو گاندینی بزرگ را متقاعد کرد تا سرپرستی گروه طراحی شرکتش را برعهده بگیرد. اما متاسفانه در سال 1965 میلادی اختلافات جیوجیارو با گاندینی آنقدر بالا گرفت که جیوجیارو ترجیح داد شرکت برتونه را برای همیشه ترک کند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Giorgetto-Giugiaro-500x375.jpg
Giorgetto Giugiaro
این زمان تلخترین اتفاق برای شرکت برتونه تا به امروزست چرا که جیوجیارو در سال 1968 توانست شرکت ایتالدیزاین را تاسیس کند تا بعدها به عنوان رقیبی قدر در برابر برتونه قد علم کند. ایتالدیزاین نه تنها در ایتالیا به سرعت شهرت یافت بلکه در جهان نیز به عنوان یکی از قطبهای اصلی طراحی خودرو مطرح شد.
جدایی جیوجیارو اگرچه ضربه سختی بر پیکره شرکت برتونه وارد کرد اما با مدیریت بسیار خوب جوزف و به لطف افکار و دستان جادویی مارچلو گاندینی، شرکت برتونه توانست اسطورههایی همچون لامبورگینی میورا، لامبورگینی کنتاچ، نسل اول بیامو سری5، بوگاتی EB110 ، فراری Dino 308 ، لانچیا استراتوس و همچنین نسل دوم مازراتی کواتروپورته را طراحی کند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Marcello-Gandini.jpg
Marcello Gandini
شرکت برتونه هماکنون با سرپرستی لیلی برتونه (Lilli Bertone) همسر جوزف و با گروهی متشکل از 1250 عضو در کشور ایتالیا و در شهر تورین به فعالیت خود ادامه میدهد.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Nuccio-Bertone-500x345.jpg
Nuccio Bertone