PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش ها و ترفند های فتوشاپ برای سطح متوسط و حرفه ای (همراه با تصویر)



IMAN.DESIGN
03-04-2010, 02:52 PM
سلام
در این تاپیک آموزشهایی برای افراد متوسط رو به صورت قدم به قدم با عکس قرار میدم

نکات:
آموزش همراه با اسکرین شات از محیط برنامه
سطح مطلب نوشته شود مثلا : مبتدی . متوسط . پیشرفته
ورژن برنامه ذکر شود
منبع آموزش ذکر شود
لازمه که قبل از ادامه این تاپیک با ابزار ها آشنایی داشته باشین.(سطح ابتدایی)
http://www.forum.persian-vision.net/images/smilies/yahoo_flower.gif

IMAN.DESIGN
03-04-2010, 02:52 PM
آموزش شماره 1
:::::::::::::
Photoshop CS3؛ جدا كردن مو از پس*زمینه

سطح : متوسط و مبتدی


http://www.shabakeh-mag.com/Data/Articles/Items/2008/4/1003502_b.jpg

اشاره :
ماسك كردن در دنیای گرافیك كامپیوتری یعنی پوشاندن بخشی از تصویر. یكی از مشكل*ترین انواع ماسك كردن، پوشاندن پس*زمینه پشت موهای سر است كه برای گرافیست*ها به عنوان یك كار فوق*العاده دردسرساز شناخته می*شود. در اغلب موارد دلیل استفاده از این روش این است كه گرافیست قصد دارد با جدا كردن پس*زمینه، چشم*انداز تصویر را تغییر دهد و مثلاً زمینه عكس را از حالت تك*رنگ به یك زمینه رنگی زیبا ببرد. عكاسان پرتره با استفاده از این روش می*توانند برای عكاسی از سوژه*های خود تنها از یك پس*زمینه تك رنگ استفاده كرده و بعد در ویرایش*های بعدی (كه در داخل كامپیوتر و توسط برنامه*های ویرایشگر تصویر انجام می*شود) پس*زمینه*های عكاسی را كه فون نام دارد، پشت تصویر قرار دهند. فون*های عكاسی به طور متوسط بین 20 تا 40 هزار تومان قیمت دارند و به دلیل جاگیر و زمانبر بودن، تعویض آن*ها در هنگام كار چندان مورد علاقه عكاسان مدرن نیست. اما مشكل*ترین بخش این كار سوژه*ای است كه دارای موهای بلند است. لبه موها در هنگام جدا شدن باقی می*مانند و متأسفانه هیچ*یك از ابزارهای انتخاب قدیمی به كارتان نخواهد آمد. سؤال این*جا است كه عكاسان حرفه*ای برای این كار از چه روشی استفاده می*كنند؟ این آموزش ترجمه*ای آزاد از آموزش Selecting & Extracting Hair-Masking Tutorial از سایت Photoshopsupport.com است. ضمناً سطح آموزش كمی بالاتر از كاربر عادی فتوشاپ است. زیرا تكنیك مورد استفاده در این آموزش مخصوص عكاسان حرفه*ای است.
یكی از مهم*ترین مراحل كار دقیقاً قبل از فشردن دكمه شاتر اتفاق می*افتد. دقت كنید كه عكس باید در پس*زمینه كاملاً بی*رنگ و روشن یعنی تقریباً سفید خالص عكسبرداری شود. با این كار شما مطمئن خواهید بود كه تمام تصویر قابلیت جدا شدن از زمینه را دارد.

خصوصاً موها كه معمولاً دارای رنگی تیره هستند، كاملاً جدای از زمینه دیده *شوند. حالا عكس را در فتوشاپ باز كنید. (تصویر 1)
با كشیدن و رها كردن عكس پس*زمینه روی آیكون New Layer در پالت لایه*ها (یا فشردن همزمان دكمه*های Ctrl+J) یك كپی از لایه عكس ایجاد كنید.

حالا با فشردن همزمان دكمه*های Ctrl+Shift+U عكس را سیاه و سفید كنید (گزینه اصلی این فرمان در مسیر Image>Adjustments>Desaturate قرار دارد).

دوباره از همین لایه سیاه و سفید شده هم یك كپی ایجاد كرده و جلوه آمیختگی آن را روی Overlay قرار دهید. با این كار تصویر سیاه و سفید شما دارای كنتراست بالایی می*شود. (تصویر 2)




http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/4/a60_Photoshop02_s.jpg
همان*طور كه لایه بالایی انتخاب شده است، دكمه*های Ctrl+E را فشار داده یا از منوی Layer گزینه Merge Down را انتخاب كنید. بلافاصله دو لایه سیاه و سفید بالایی با هم یكی می*شوند. رنگ پس*زمینه را مشكی كرده و یك قلم*مو با لبه بزرگ و تیز انتخاب كنید.

از نوار تنظیمات ابزار قلم، Opacity آن را روی صددرصد و جلوه آمیختگی آن را روی Overlay قرار دهید. سپس روی تصویر بكشید. این قلم*مو، بخش*های روشن تصویر را بدون تغییر باقی گذاشته و فقط بخش*های سیاه را سیاه*تر می*كند. (تصویر3)




http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/4/a60_Photoshop03_s.jpg
دقت كنید كه حتی بخش*های سفید رنگ تصویر مانند لباس این سوژه هم با چند بار كلیك كردن متوالی سیاه می*شوند. بنابراین دقت كنید كه در اطراف ریشه*های موها كه در زمینه سفید رنگ قرار دارند، كلیك نكنید. زیرا موجب سیاه شدن زمینه پشت و مشكل شدن كار خواهد شد. (تصویر 4)




http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/4/a60_Photoshop04_s.jpg
به همین ترتیب آرام آرام كل بدن سوژه را سیاه كنید. این*كه پیش*تر گفتیم بهتر است از قلم*مویی با لبه تیز استفاده كنید، به این دلیل بود كه در این مرحله موجب رنگ زدن ناخواسته بخش*های خارج از محدوده تصویر نشود. هاله*های رنگی خارج از محدوده بعداً موجب ایجاد لبه*های روشن و كاملاً مشخص در كناره*های بدن و موهای سوژه می*شود و نتیجه كار را مصنوعی جلوه می*دهد.




نكته بعد از این*كه لبه*های تصویر را كاملاً جدا كردید، بهتر است برای رنگ كردن محدوده داخل بدن سوژه، جلوه آمیختگی قلم*مویتان را به حالت Normal بازگردانید. (با این كار سرعت كارتان بیشتر می*شود و دیگر لازم نیست برای سیاه كردن چندین بار كلیك كنید) (تصویر 5)

http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/4/a60_Photoshop05_s.jpg
حالا همان*طور كه لایه سیاه و سفید بالایی فعال است،در پایین پالت لایه*ها روی دكمه وسطی كه دایره*ای سیاه و سفید است، كلیك كنید و از منوی آن گزینه Levels را انتخاب كنید. می*دانید كه این گزینه مربوط به افزودن لایه*های تنظیم كننده یا Adjustment Layers است. بلافاصله یك لایه تنظیم كننده Level در بالای همه لایه*ها ایجاد می*شود. بدون تغییر دادن هیچ یك از گزینه*ها OK كنید. (تصویر 6)

http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/4/a60_Photoshop06_s.jpg
حالا شما یك ماسك سیاه رنگ دارید. در این مرحله قصد داریم این ماسك سیاه رنگ را به عنوان ماسك لایه روی لایه عكس اصلی قرار دهیم. از منوهای اصلی گزینه Select>All را انتخاب كنید. گزینه Menu>Copy Merged را انتخاب كنید.

سپس دكمه Alt را نگاه داشته و روی آیكون ماسك در پالت لایه*ها كلیك كنید. تصویر بلافاصله سفید می*شود، زیرا ماسك لایه تنظیم كننده كاملاً خالی و سفید است. حالا گزینه Edit>Paste را كلیك كنید تا تصویر كپی شده در حافظه موقت ویندوز، روی ماسك خالی كپی شود. مجدداً روی لایه پایینی كه همان لایه سیاه و سفید شده است كلیك كنید تا فعال شود.

سپس آیكون چشم كنار آن را كلیك كنید تا لایه مذكور ناپدید شود. دیگر با این لایه كاری نداریم. حالا لایه*پس*زمینه*ای را كه می*خواهید پشت عكس قرار بگیرد باز كرده، كپی كنید و روی لایه*های این تصویر بچسبانید (چسباندن لایه در این*جا به معنی Paste كردن لایه Copy شده است!). هنگامی كه پس*زمینه را Paste می*كنید، روی یك لایه جدید در بالای لایه فعال قرار می*گیرد.

اكنون می*خواهیم این لایه پس*زمینه را با ماسك لایه*ای كه ساختیم هم گروه كنیم. یك راه این است كه همان*طور كه این لایه فعال است، گزینه Layer>Group with Previous را انتخاب كنید. راه ساده*تر هم این است كه هر دو لایه را فعال كنید (با نگاه داشتن دكمه Ctrl یا Shift و كلیك كردن روی لایه*ها آن*ها را انتخاب كنید) و بعد در حالی كه دكمه Alt را نگه داشته*اید، روی خط فاصل دو لایه كلیك كنید تا هر دو لایه به*طور خودكار با هم گروه شوند. (تصویر 7)




http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/4/a60_Photoshop07_s.jpg
با آوردن لایه پس*زمینه جدید و گروه كردن آن با لایه ماسك شده، زمینه عكس تغییر می*كند، اما هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده*ایم. برای بازگرداندن جزئیات موها كه در ماسك حذف شده*اند، از پالت لایه*ها، جلوه آمیختگی لایه تنظیم كننده را به Multiply تغییر دهید. در این حالت لایه تصویر اصلاً تیره نمی*شود. چون رنگ سفید یك رنگ خنثی است. اما لبه*های موها با این ترفند مجدداً احیا می*شوند و طبیعی*تر به نظر می*رسند. (تصویر 8)
http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/4/a60_Photoshop08_s.jpg
اصولاً لبه*های تصویر در عملیات ماسك كردن نیاز به دقت بیشتری دارند. در این*جا بهتر است محدوده*ای از عكس را كه لبه*های تصویر در آن قرار دارند (به جز موها) انتخاب كنید.

بعد در حالی كه ماسك مربوط به لایه تنظیم كننده را انتخاب كرده*اید، از .......... Gaussian Blur با مقدار محوشدگی یك تا دو پیكسل استفاده كنید. (Filter>Blur>Gaussian Blur) (تصویر 9)




http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/4/a60_Photoshop09_s.jpg
سپس Ok كرده و از طریق گزینه Image>Adjustments>Levels) Levels) پنجره تنظیم نور و گاما را باز كنید. سپس متغیر گاما (همان مثلث طوسی رنگ میانی) را به سمت چپ بكشید تا هاله سفید لبه تصویر آرام آرام ناپدید شود. بعد OK كنید. (تصویر 10)




http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/4/a60_Photoshop10_s.jpg
كار كردن با لایه تنظیم*كننده Levels به شما این امكان را می*دهد كه هنگام استفاده از پس*زمینه*های مختلف روشن یا تیره به راحتی تنظیمات مقدار ماسك شدن لبه*های موها را تغییر دهید. همچنین می*توانید با نزدیك كردن دو متغیر سیاه و سفید به همدیگر، لبه*های تصویر را تیزتر كنید و از محو شدگی آن*ها بكاهید.

ضمناً به دلیل استفاده از این لایه تنظیم كننده، در آینده می*توانید نوع تنظیمات ماسك شدن پس*زمینه را تغییر دهید یا اصلاً ماسك را حذف كنید. (تصویر 11)




http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/4/a60_Photoshop11_s.jpg
منبع : PHOTOSHOPIST

IMAN.DESIGN
03-04-2010, 02:53 PM
درست کردن رد پا در برف (همراه با آموزش تصویری)
photoshop cs3
سطح : متوسط

در این آموزش یاد می*گیرید چطور روی سطوح صاف و یك*دست مناظر سفید، ردپا ایجاد كنید. اگرچه ما در این*جا برای آموزش تكنیك*های فتوشاپ از سطح كف كفش استفاده كرده*ایم، اما شما می*توانید به همین شیوه ردپای اغلب جانوران را نیز كار كنید. مطمئناً نتیجه آن برایتان جالب خواهد بود.


در اولین قدم باید یك عكس خوب از سطح كف یك كفش داشته باشید. می*توانید پوتین*تان را روی میز قرار داده و از ته آن عكس بگیرید یا مثلا ً از یك تصویر آماده استفاده كنید. اگر عكس گرفتید و بعد احساس كردید كه كنتراست تصویر به اندازه كافی نیست، می*توانید با استفاده از فرمان Ctrl+L) Image>Adjustments>Levels) تصویر را كمی روشن*تر و كنتراست آن را بیشتر كنید.

ترجیحاً سعی كنید عكس را در پس*زمینه*ای تك*رنگ با رنگی متضاد با كف كفش بگیرید كه بعداً بتوانید به راحتی آن را جدا كنید. (تصویر 1)



http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/6/a64_Photoshop01_s.jpg

حالا باید كفش را از زمینه آن جدا كنید. اگر از فتوشاپ CS3 استفاده می*كنید، می*توانید برای این كار از ابزار فوق*العاده جالب Quick Selection استفاده كنید. شیوه استفاده از این ابزار هم همانند عصای جادویی بر اساس جدا كردن رنگ*ها است.

اما روش انجام این كار بسیار جالب*تر است. كافی است نوك قلم آن را روی یك منطقه بگذارید، كلیك كرده و بكشید. در همان حال كه نوك ماوس را حركت می*دهید، مناطق زیر نوك قلم آن به سرعت انتخاب می*شوند. (تصویر2)



http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/6/a64_Photoshop02_s.jpg

پس از انتخاب دورتادور كف كفش، با فشردن كلید*های Ctrl+C روی صفحه*كلید، آن را در حافظه كپی كنید. بعد عكس پس*زمینه*ای كه می*خواهید روی آن كار كنید را باز كرده و با فشردن دكمه*های Ctrl+V كف كفش را روی آن Paste كنید.

تصویر كف كفش بلافاصله روی یك لایه جدید روی عكس پس*زمینه قرار می*گیرد. اما از آن*جائی كه احتمالاً اندازه آن بزرگ*تر از عكس زمینه* است، مجبورید اندازه آن را كمی كاهش دهید. (تصویر3)



http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/6/a64_Photoshop03_s.jpg

برای كاهش اندازه لایه رویی یا همان كف كفش می*توانید از فرمان تغییر اندازه استفاده كنید. دكمه*های Ctrl+T را فشار دهید تا كادر تغییر اندازه لایه دورتادور لایه مذكور ایجاد شود. اگر این دكمه*ها را فشار می*دهید و هیچ اتفاقی نمی*افتد یا با پنجره خطا روبه*رو می*شوید، احتمالاً لایه كفش یا همان لایه جدید بالایی فعال نیست یا برعكس لایه زمینه فعال است.

حتماً باید پیش از این كار لایه كفش فعال باشد. هنگامی كه كادر*تغییر اندازه را دورتادور لایه دیدید، می*توانید گوشه*های آن را با ماوس گرفته و به سمت داخل ببرید تا لایه كوچك*تر شود.

نكته: برای این*كه در هنگام تغییر اندازه یك لایه، نسبت ابعاد آن به هم نخورد (یعنی شكل درازتر و پهن*تر نشود) باید در هنگام تغییر اندازه دكمه Shift را نگاه دارید. (تصویر 4)



http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/6/a64_Photoshop04_s.jpg

پس از این*كه لایه كفش را كوچك كردید، بدون این*كه از وضعیت تغییر اندازه خارج شوید، در همان حال كه كادر تغییر اندازه دورتادور لایه قرار دارند، روی لایه راست كلیك كنید. از منوی باز شده گزینه Prespective را انتخاب كنید. حالا لازم است طوری به عكس پرسپكتیو بدهیم كه به نظر بیاید روی زمین برفی خوابیده است.

مثلاً اگر كفش به صورت افقی روبروی شما است، باید وجه عقبی عكس را كمی پرسپكتیو بدهید تا دورتر به نظر برسد. برای این كار یكی از گوشه*های بالایی تصویر را بگیرید و به گوشه افقی روبروی آن نزدیك كنید. سپس Enter كنید. (تصویر5)



http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/6/a64_Photoshop05_s.jpg

این كفش هنوز چندان قابل باور نیست. برای این*كه سطح رنگی كفش با كف برفی زمین یكسان شود، باید جلوه آمیختگی لایه آن را به Soft Light یا Hard Light تغییر دهید. برای تغییر جلوه آمیختگی یك لایه باید آن لایه در پالت لایه*ها فعال باشد.

بعد در بالای همان پالت منوی بازشویی را كه فعلاً روی Normal قرار دارد، باز كرده و یكی از گزینه*های فوق را انتخاب كنید. در این تصویر می*بینید كه Opacity یا شفافیت لایه را نیز به 25 درصد كاهش دادم. (تصویر 6)



http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/6/a64_Photoshop06_s.jpg

همان*طور كه دیده*اید رد كفش روی برف اگرچه از نظر اندازه یكسان است، اما هر یك از رد كفش*ها ممكن است بسته به حالت زمین شكل متفاوتی نسبت به دیگری باشد. برای این*كه سطح رد كفش را به یك جهت شیب بدهید یا مثلاً لبه*های آن را كمی برجسته یا فرورفته كنید، می*توانید از فرمان تغییر شكل Warp استفاده كنید.

به همان شیوه مرحله 4 (Ctrl+T) كادر تغییر شكل را دورتادور لایه كفش ایجاد كرده و از منوی آن گزینه Warp را انتخاب كنید (یعنی روی كادر راست كلیك كرده و از همان منویی كه Prespective را انتخاب كردید، گزینه Warp را كلیك كنید). سپس لبه*های كادر را كه حالا شطرنجی شده است بگیرید و به سمت مورد نظر بكشید. بعد Enter كنید. (تصویر 7)



http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/6/a64_Photoshop07_s.jpg

اگر از ردپایی كه ساخته*اید راضی هستید، دكمه*های Ctrl+J را روی صفحه*كلید فشار دهید تا یك كپی از روی آن ساخته شده و روی یك لایه جدید قرار گیرد. بعد ابزار Move یا جابجایی (V) را انتخاب كرده و آن را جابجا كنید. چون رد كفش*ها دو به دو قرینه هم هستند، باید این رد كفش جدید را قرینه كنید.

مگر این*كه فكر كنیم كه شخصی كه از آن*جا حركت كرده است، به صورت لی*لی تنها با یك پا راه می*رفته است! برای همین باید باز هم با گزینه Ctrl+T كادر تغییر اندازه لایه را دور لایه ایجاد كرده، روی آن راست كلیك كنید و گزینه Flip Vertical را كلیك كنید. ممكن است دوباره لازم شود از فرمان Prespective استفاده كنید. این مورد كاملاً به شكل كفش شما بستگی دارد. (تصویر 8)



http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/6/a64_Photoshop08_s.jpg

به همین ترتیب می*توانید با ایجاد چند لایه مختلف از همین رد پاها، یك رد پای طولانی درست و حسابی ایجاد كنید. اگرچه رد پاها به نظر خوب می*رسند، اما توجه داشته باشید كه معمولاً ردپاها روی برف این*قدر تخت نیستند. رد پا یعنی گودی جای قدم*ها روی برف.

توجه كنید كه در این*جا اگرچه ردپاها كاملاً با سطح برف آمیخته شده*اند، اما هیچ گودی روی آن*ها دیده نمی*شود. برای ایجاد گودی روی هر یك از لایه*ها، لازم است یكی از سطوح تیره*تر شده و سطح روبروی آن در صورت نیاز كمی روشن*تر شود. ابزاری كه برای تیره*تر كردن قسمتی از تصویر به كار می*رود، ابزار O) Burn) است. این ابزار را بردارید. سپس از نوار تنظیمات آن یك قلم مو با لبه*های نرم*انتخاب كنید. (تصویر 9)



http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/6/a64_Photoshop09_s.jpg

حال می*توانید لایه زمینه را انتخاب كنید و با ابزار Burn لبه*های كناری ردپاها را تیره كنید یا اصطلاحاً بسوزانید. برعكس با نگاه داشتن دكمه Alt می*توانید با همین ابزار لبه*های روبروی آن*ها را نیز كمی روشن*تر كنید تا گود**شدن مكان ردپاها بیشتر نمایان شود.

این كار را برای تمام لایه*های دیگر نیز تكرار كنید. حالا ردپا*های تصویر طبیعی شده*اند. چه عكس زیبایی شد. در این آموزش یاد گرفتید كه چطور از فرمان*های تغییر اندازه و تغییر وضعیت لایه استفاده كنید. تا آموزش بعد. خسته نباشید. (تصویر 10)



http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/2008/6/a64_Photoshop10_s.jpg

IMAN.DESIGN
03-04-2010, 02:54 PM
رنگ موهاتون رو تغییر بدین!!!
phtoshop cs2
سطح : مبتدی

تا حالا واستون پیش اومده که خواسته باشین رنگ موهاتون رو تغییر بدین… اگه دوست دارین این کار رو انجام بدین تا موهاتون رو به هر رنگی که دلتون می خواد تغییر بدین این آموزش رو دنبال کنید…
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/06/07.jpg
عکس نهایی

ابتدا یه عکس انتخاب کنین.. مثلا من این عکس رو انتخاب کردم.
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/06/01.jpg
عکس شماره یک

حالا یه براش که دارای لبه نرمی هست رو انتخاب کنید یا اینکه یکی مثه من بسازید:
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/06/02.jpg عکس شماره دو

حالا “Q” رو انتخاب کنید تا یک ماسک سریع روی عکس بندازیم و به حالت quick mask mode بریم. سپس باید ناحیه موها رو انتخاب کنیم.مهم نیست که همه رو دقیق انتخاب کنید؛ بزارین موها یه خورده رنگ خودش رو هم داشته باشه. http://www.taktemp.com/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/06/03.jpg
عکس شماره سه

حلا دوباره کلید “Q” رو فشار بدین تا از حالت ماسک مانند بیایم بیرون.می بینین که ما الان ناحیه دور موها رو داریم؛ در صورتی که ما با خود موها کار داریم. بنابراین برای گرفتن خود موها از کلیدهای Ctrl+Shift+I استفاده کنین یا اینکه از منوی Select روی Inverse کلیک کنید.
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/06/04.jpg
عکس شماره چهار

حالا ما میخوایم موها رو رنگ بزنیم. برای این کار یه لایه جدید از نوع Fill Layer باید بسازیم. برای این کار طبق روش زیر برین:

Layer > New Fill Layer > Solid Color
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/06/05.jpg عکس شماره پنج

یه مسئله ای اینجا داریم و اون هم اینه که باید در قسمت Soft Light, Mode رو بجای Normal انتخاب کنیم.
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/06/06.jpg عکس شماره شش

با انجام مرحله آخر یه عکس مثل عکس بالا واستون باز میشه که می تونید توش رنگتون رو انتخاب کنید و موهاتون رو به هر رنگی که دوست دارین تغییرش بدین. من قرمز رو انتخاب کردم http://www.taktemp.com/wp-includes/images/smilies/icon_biggrin.gif
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/06/07.jpg
عکس شماره هفت

امیدوارم زیاد مشکل نبوده باشه…
منبع : تك تمپ

IMAN.DESIGN
03-04-2010, 02:55 PM
آموزش تبدیل عکس به طرح مدادی
photoshop c3
سطح : متوسط


امروز قصد دارم یک آموزش بسیار زیبا و در ساده بهتون بدم . شما می تونید به راحتی عکس تون رو به یک طرح نقاشی زیبای مدادی تبدیل کنید .

http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/81.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/81.jpg)
۱/ابتدا عکس مورد نظر خود رو در فتوشاپ باز کنید . مانند عکس زیر :
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/11.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/11.jpg) برای مشاهده عکس در سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید


http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/21.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/21.jpg) برای مشاهده عکس در سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید



http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/31.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/31.jpg) رای مشاهده عکس در سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید


2. مرحله بعدی باید عکس تون رو سیاه سفید کنید و این مسیر رو انجام بدید Image> Adjustments> Desaturate or press یا دکمه های Ctrl+Shift+U با هم بفشارید تا سریع انجام شود. 3. حالا دکمه های Ctrl+J رو بفشارید تا تعداد لایه های عکس تون ۲ عدد بشود و بعد روی لایه جدید کلیک کنید و این مسیر رو طی کنید . mage> Adjustments> Invert یا این دکمه ها رو برای سریع انجام دادن تغییرات بفشارید Ctrl+I . نتیجه مرحله ۳ : 4. حالا حالت لایه ۲ رو Color Dodge بگذارید . مانند عکس زیر :
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/41.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/41.jpg)

۵/ وقتی که مرحله ۴ رو انجام دادید نوبت به ۵ میرسه که مسیر Filter> Blur> Gaussian Blur رو طیکنید و تغییرات را مانند عکس زیر انجام دهید :

http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/51.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/51.jpg)

۶/ حالا تنظیمات رو شنایی ونور عکس تون رسید . این مسیر رو طی کنبد mage> Adjustments> Levels و هم چنین می تونید کلید های Ctrl+L استفاده کنید و حالا تغییرات رومانند عکس زیر انجام بدید :

http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/61.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/61.jpg)

۷/ مرحله آخر رسیدیم که باید ۲ تغغیر کوچیک انجام بدید :
Ctrl + J رو بفشارید تا لایه مشابه ساخته شود به نام Background Copy
2- لایه جدید ساخته شده را در بالای لایه های دیگر قرار می دهیم و Layer Mod آن را بر روی Soft Light قرار می دهیم.
برای فهمیدن کامل توضیحات به عکس زیر با دقت توجه کنید : ۱ - روی لایه کلیک کنید و بعد کلید های

http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/7.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/7.jpg)

۸/ تموم شد و نتیجه کار رو ببینید و http://www.taktemp.com/wp-includes/images/smilies/icon_biggrin.gif نظر فراموش نشه …

http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/8.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/8.jpg)

همه مراحل در یک نگاه :
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/81-110x110.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/81.jpg) http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/11-110x110.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/11.jpg) http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/21-110x110.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/21.jpg)
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/31-110x110.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/31.jpg) برای http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/41-110x110.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/41.jpg) http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/51-110x110.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/51.jpg)
http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/61-110x110.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/61.jpg) http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/7-110x110.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/7.jpg) http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/8-110x110.jpg (http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2009/05/8.jpg)

IMAN.DESIGN
03-04-2010, 02:55 PM
جدا کردن تصویر به قطعات منظم در فتوشاپ
photoshop cs3
سطح : مبتدی


اگر شما هم به اینترنت گردی علاقه دارید ممکن است که به سایتهایی برحورد کرده باشید که دارای صفحه ورودی باشند، منظور این است که برای مثال در صفحه ابتدایی از بازدیدکننده خواسته میشود که زبان مورد نظر و یا زیر بخش مورد نظر را انتخاب نماید.و شاید در این نوع وب سایتها، مشابه شکل زیر را دیده باشید :
http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/8.gif (http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/8.gif)
مشابه طرح فوق را قالبهای سایت Monster میتوانید بوفور مشاهده نمایید. برای درست کردن همچینین افکتی کافیست که برنامه فتوشاپ را باز کنید و عکس مورد نظر خود را در فایلی جدید باز نمایید. به پنل Channel ( در قسمتی که Layers وجود دارد) بروید و یک Channel جدید بسازید.

نام Channle جدید Alpha 1 خواهد بود. ابزار Rounded Rectangle tool را انتخاب نمایید و مشابه شکل زیر مستطیلی با ابعاد متوسط رسم نمایید :
http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/2.gif (http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/2.gif)
کلید Ctrl را پایین نگاه داشته و روی لایه Alpha 1 در قسمت Channel کلیک چپ نمایید تا مستطیلی که رسم نموده اید انتخاب شود، تسط ابزار Move tool و پایین نگاه داشتن کلید های Ctrl+Alt+Shift بر روی کیبورد و توسط ماوس مستطیلی را به سمت راست و مشابه شکل زیر Drag نمایید. اینکار باعث میشود از مستطیل فوق کپی گرفته شود
http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/3.gif (http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/3.gif)
اینکار را ادامه دهید تا مشابه عکس زیر دست یابید:
http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/4.gif (http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/4.gif)
اکنون دوباره برروی قسمت Channel رفته و توسط کلید Ctrl و Left Mouse Key لایه Alpha 1 را انتخاب نمایید و توسط انتخاب ابزار Move Tool و پایین نگاه داشتن کلیدهای Ctrl+Alt+Shift و حرکت ماوس به پایین ، کل ۵ مستطیل ساخته شده را در پایین آنها کپی نماییدو نکته مهم حفظ و تنظیم فاصله افقی و عمودی بین مستطیل هاست< این کار را آنقد انجام دهید تا به مشابه شکل زیر برسید:
http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/5.gif (http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/5.gif)
اکنون کار ما در قسمت Channel تمام است فقط کافیست که توسط کلید Ctrl و Left Mouse Key و با کلیک کردن بر روی لایه Alpha 1 مستطیل هایی را که رسم کرده اید انتخاب نماید و سپس به پنل Layers بروید، و روی نتها لایه موجود در قسمت Layers کلیک نمایید و سپس توسط ابزار Marquee tool مستطیل ها را به جای مناسب و دلخواه خودتان منتقل نمایید،اکنون توسط کلید های Ctrl+C قسمتهای انتخابی را کپی نمایید و کلید Ctrl+v را بفشارید تا در لایه ای جدید قسمتهای انتخابی شما کپی شود، سپس لایه قبلی را Hide یا مخفی نمایید. باید به شکلی مشابه شکل زیر برسید :
http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/6.gif (http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/6.gif)
اکنون توسط ابزار Rectangular Marquee Tool قسمتهایی که لازم دارید را انتخاب نمایید و آنهای را Delete کنید و Logo و موارد مورد نیاز خود را تایپ یا وارد نماییدو مشابه شکل زیر :
http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/8.gif (http://download.ittutorial.ir/photoshop/021-Rectangled_Picture/8.gif)

منبع :ittutorial.ir

IMAN.DESIGN
03-04-2010, 02:56 PM
آسان ترین راه رنگی* كردن چشم*ها در فتوشاپ
photoshop cs3
سطح : مبتدی

http://iraniangraphic.com/files_text/eyes-color.jpg
در همین ابتدای كار بهتر است بدانید كه استفاده از این تكنیك تنها روی عكس*های پرتره نزدیك كه بخش بزرگی از تصویر توسط صورت پوشانده می*شود، مناسب است. اصولاً عكس*های قدیمی كیفیت پایین*تری نسبت به عكس*های جدید دارند و رنگی شدن عنبیه روی آن*ها، چندان به چشم نمی*آید.
ابتدا عكس مورد نظرتان را باز كنید.
http://iraniangraphic.com/files_text/learn/eyes%20color/1.jpg
ابزار انتخاب بیضی شكل را برگزینید. این ابزار در حقیقت اولین ابزار در نوار ابزارهای فتوشاپ است و می*تواند محدوده*ای را به*صورت دایره*ای انتخاب كند.

http://iraniangraphic.com/files_text/learn/eyes%20color/2.jpg
به *محض برگزیدن ابزار انتخاب بیضی، نوار تنظیمات آن هم در بالای پنجره فتوشاپ پدیدار می*شود. (این مسئله در مورد تمام ابزارها صادق است. یعنی با انتخاب هر ابزار، نوار تنظیمات مربوط به آن را در بالای پنجره فتوشاپ می*بینید.) گزینه Feather در نوار تنظیمات ابزارهای انتخاب نشان*دهنده محدوده محوشدگی بخش انتخاب شده است. هرچه این مقدار كمتر باشد، محدوده انتخاب، لبه*های تیزتری خواهد داشت. بنابراین بسته به عكسی كه روی آن كار می*كنید، باید این مقدار را به گونه*ای تغییر دهید كه محدوده انتخاب لبه*های تیز نداشته باشد. در این*جا مقدار Feather برابر ده پیكسل انتخاب شده است.
حالا باید عنبیه چشم را انتخاب كنید. حتماً می*دانید كه روش انتخاب چگونه است. كلیك می*كنید، نگه می*دارید، می*كشید و رها می*كنید، اما در اینجا دو نكته كمكی را نیز به شما می*گویم: اول این*كه، ابزار انتخاب بیضی همان*طور كه از اسم آن بر*می*آید، برای انتخاب به شكل بیضی به كار می*رود. ما برای انتخاب عنبیه چشم به انتخاب دایره*ای شكل احتیاج داریم. برای این*كه محدوده انتخاب دقیقاً دایره*ای شكل باشد، در هنگام انتخاب دكمهShift را نگه دارید. دوم این*كه، ممكن است از محل نادرستی شروع به انتخاب كنید. مثلاً كمی بالاتر یا پایین*تر از جایی كه لازم است، كلیك كنید و بكشید. برای این*كه بتوانید در همان زمان انتخاب كردن محدوده انتخاب را حركت دهید، می*توانید دكمه Space را نگه دارید و محدوده انتخاب را جابه*جا كنید.
پس از انتخاب محل مورد نظر ابتدا کلید های Ctrl+C را برای کپی کردن قسمت های انتخاب شده بزنید. حال کلید های Ctrl+V را فشار دهید تا عمل الصاق (Paste) انجام شود.

http://iraniangraphic.com/files_text/learn/eyes%20color/3.jpg
عد از انجام این کار قسمتی از چشم که انتخاب کرده بودید کپی می شود. حالا کلید های Ctrl+U را فشار دهید تا مطابق شکل پنجره Hue/Saturation باز شود.

http://iraniangraphic.com/files_text/learn/eyes%20color/4.jpg


پس از باز شدن این پنجره ابتدا گزینه Colorize را فعال کنید. سپس با استفاده از سه نوار لغزان رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه OK را بزنید.
لازم به ذکر است که نوار اول برای انتخاب رنگ، نوار دوم برای پررنگ و کم رنگ کردن و نوار سوم برای تعیین مقدار تیرگی و روشنایی قسمت انتخاب شده می باشد.
در آخر اگر قسمت های زیادی در اطراف چشم رنگی شده بود می توانید با استفاده از ابزار پاک کن (Eraser) آنها را با دقت پاک کنید.

http://iraniangraphic.com/files_text/learn/eyes%20color/5.jpg

منبع : ایرانیان گرافیک

IMAN.DESIGN
03-19-2010, 03:14 PM
آموزش رنگی کردن عکس سیاه و سفید

photoshop cs3
سطح مبتدی - متوسط

http://iraniangraphic.com/files_text/Bw2Color.jpg
در ابتدا باید تصویر مورد نظرتون رو تو فتوشاپ باز کنید. حالا روی ابزار Brush کلیک موس را پایین نگه دارید تا زیر منوی این ابزار باز بشه. همانطور که در شکل زیر می بینید از منوی باز شده ابزار Color Replacement Tool را انتخاب کنید.
http://iraniangraphic.com/files_text/learn/Bw2Color/1.jpg
برای شروع رنگ آمیزی مثل عکس زیر رنگ را انتخاب کرده و دکمه ok را بزنید.
http://iraniangraphic.com/files_text/learn/Bw2Color/2.jpg

حالا به سلیقه خودتون رنگ های مختلف رو برای قسمت های مختلف انتخاب کنید.
http://iraniangraphic.com/files_text/learn/Bw2Color/3.jpg
دقت داشته باشید که رنگ هایی که انتخاب می کنید زیاد پررنگ نباشه تا کار واقعی تر به نظر بیاد.
با چند بار تمرین راحت می تونید تو این کار حرفه ای بشید. امیدوارم به دردتون بخوره.
اینم عکس رنگ شده.
http://iraniangraphic.com/files_text/learn/Bw2Color/4.jpg

منبع : ایرانیان گرافیک

IMAN.DESIGN
03-19-2010, 03:15 PM
ساخت انعکاس تصاویر
photoshop cs2
سطح مبتدی

امروز با آموزش کامل و تصویری انعکاس در فتوشاپ در خدمتتون هستیم.برای اینکار آموزشهای مختلفی داده شده که آسون ترین راهش همین روشی هست که توضیح میدم.
یه شکل یه نوشته یا یه عکس و یا هر چیزی که قابل انعکاس باشه.این آموزش رو ما روی یه عکس پیدا کردیم.یه صفحه باز می کنیم در فتوشاپ و اون عکسمون رو می کشیم و در صفحه قرار میدیم.

http://www.taktemp.com/image/reff.jpg
آموزش کامل در ادامه مطلب….
بعدش رو یه لایه عکس کلیک می کنیم و با کلیک ctrl+j یه لایه شبیه شو بوجود میاریم دوباره.بعد اون رو باید وارونه کنیم.واسه وارونه کردن باید کلید ctrl_t رو بزنید بعدش مثل تصویر کلیک راست کنید و گزینه Flip Vertical رو بزنید.

http://taktemp.com/image/Screen%20Capture.png
و مثل شکل زیر رو گزینه مربوط کلیک کنید:
http://taktemp.com/image/Screen%20Capture2.png
بعدش باید قسمت گرادیانت رو بیارید (کلید G) و مثل این شکل:

http://www.taktemp.com/image/Screen-Capture44.png
گرادیانت سیاه سفید رو انتخاب می کنید.بعدش مثل این شکل یه خطی کنار عکس پایینی میکشین و رها می کنید با گرادیانت.
http://taktemp.com/image/Screen%20Capture3.png
با انجام اینکار تصویر انعکاس پیدا میکنه.و اگر خواستید بیشتر محو کنید می تونید درجه Opacity رو کم و زیاد کنید.
http://www.taktemp.com/image/Screen%20Capture4.png
و تصویر نهاییتون با محو ۷۰% باید یه چیزی شبیه این دربیاد.اگه سوالی بود درخدمتم.ذکر منبع برای آموزش هم یادتون نره اگر یه وقتی کپی پیست کردین!
http://www.taktemp.com/image/reff.jpg
منبع : تك تمپ

IMAN.DESIGN
03-19-2010, 03:15 PM
برش در شکل های گوناگون بوسیله فتوشاپ
photoshop cs2
سطح : مبتدی

http://www.taktemp.com/image/borwsh1.jpg
سلام.در این آموزش میخوایم یاد بگیریم که چطور از شیپ های فتوشاپ برای برش تصاویر استفاده کنیم.شاید آموزش ساده ای باشه ولی خوب بحرحال گفتنش خالی از لطف نیست.ابتدا عکس رو در فتوشاپ باز می کنیم و مثل تصویر زیر یه شیپ رو انتخاب می کنیم.(کلید کنترل+U) و از منوی بالا یه شیپ رو انتخاب می کنیم.دایره.شش گوش.مربع و یا روی ستاره آخر کلیک می کنید و شیپ های بیشتری رو انتخاب می کنید:

http://www.taktemp.com/image/Crop6.jpg
البته قبلش دقت کنید که باید برای این شیپ یک لایه ایجاد کنید تا به مشکل برنخورید:
http://www.taktemp.com/image/Object%20Capture9.jpg از سمت راست دومین آیکون

مرحله بعدکه شیپ رو ایجاد کردیم باید select کنیمشhttp://www.forum.persian-vision.net/images/smilies/yahoo_sad.gifکلید W )

http://www.taktemp.com/image/Crop7.jpg
برای از بین بردن شیپی که ایجاد کردیم لایه اونو باید پاک کنیم:
http://www.taktemp.com/image/Crop2.jpg لایه ی شیپ رو پاک می کنیم

و بعد از اون هم راست کلیک و Inverse می کنیمشhttp://www.forum.persian-vision.net/images/smilies/yahoo_sad.gifدر اینجا می تونیم هم مستقیم لایه رو ببریم و بکشیم رو یه صفحه دیگه و کار رو تموم کنیم)

http://www.taktemp.com/image/Crop4.jpg
بعد اینکار نواحی غیر از شیپ select میشن.تصویر زیر رو ببینید:

http://www.taktemp.com/image/Crop3.jpg
حالا کافیه دکمه Delete صفحه کلیدتون رو بزنید تا نواحی اضافی پاک بشن.(اضافه کنم ممکنه بعد از برش قسمتهای کناری رنگ زمینه خوبی نداشته باشن این واسه رنگ زمینه هست که انتخاب کردین.بهتره که سفید بذارینش)
منبع : تك تمپ