PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تقويت موهاي مژه، ابرو، ريش و سبيل



R A H A
02-15-2012, 06:51 PM
تقويت موهاي مژه، ابرو، ريش و سبيل


برس زدن ابروها ومژه ها در رشد آن موثر مي باشد. براي اين كار بايد با يك برس كوچك و تميز روزي چندبار ، مژه ها و ابروها را برس بزنيد.


براي تقويت موهاي صورت بهتر است از روشهاي زير استفاده كنيد:


پوسته چوبي فندوق را از آن جدا كرده و بسوزانيد،خاكستر حاصل را به موي صورت خود (ريش ، سبيل، ابرو) ماليده و خوب ماساژدهيد.


مقداري روغن بادام را با پوسته زيتون مخلوط كرده، و بگذاريد حدود 3روز بماند، پس از گذشت اين مدت، حدود 30 دقيقه آن را جوشانده و سپس صاف نماييد، اينمايع صاف شده براي تقويت موهاي مژه و ابرو مفيد بوده و همچنين باعث روييدن و پرپشتشدن موهاي صورت مي شود.


هورمون دنبلان براي پرپشت كردن ريش و سبيل بسيارموثر است. براي اين كار بهتر است از ورقه هاي نازك دنبلان استفاده كنيد و آنهارا برروي صورت و آن قسمت هايي كه ميخواهيد پر مو شوند قرار داده و پس از گذشت 1 ساعتآنها را برداشته و صورت خود را بشوييد. اين عمل را هر روز تكرار كنيد و نتيجه اش راشخصا مشاهده نماييد.

ميوه سفيد نارگيل و مغزهاي چرب، مانند گرود، بادام ازاگر ريز و پودر نموده و بر روي ابروها و سبيل بماليد باعث مشكي شدن آنها ميگردد واگر خشك شده آنها را بسوزانيد از خاكستر آنها هم مي توانيد استفاده كنيد. ماليدنزرده و سفيده تخم مرغ به موهاي صورت، باعث درآمدن ريش و سبيل و پرپشت شدن آنها ميشود.


سير را بسوزانيد و به صورت خاكستر در آوريد و به آن تره كوهي نيز اضافهكنيد، اين مواد را در روغن زيتون جوشانده و به صورت خود بماليد.



شستنصورت با آب باقلا و لعاب ختمي و عصاره لبلاب و عشقه نيز بسيار نافع است. استفاده ازروغن زرده يا روغن مورد يا روغن سياه دانه، براي رشد ريش و سبيل نيز مفيد مي باشد. براي تهيه هر يك از اين روغن ها مقدار 20 گرم از آنها را در 40 گرم روغن بجوشانيد وبعد صاف نموده و از آنها استفاده نماييد.


ماليدن آبي كه از شاخه درخت انگور،در زرده تخم مرغ حل شده براي رشد ريش و سبيل مفيد است. استعمال روغن مورد و آمله دردوره صفويه و قبل از آن، در ايران معمول بوده است. اين روغن در تقويت و كمك به رويشمو به خصوص ابرو بسيار موثر تشخيص داده شده است.


كندر را ساييده و در روغنكنجد ريخته، حل كنيدو سپس روغن را در چراغي لوله اي بريزيد و روشن نماييد و ظرفي برآن واژگون ساخته دوده آن را بگيريد و بر ابرو بكشيد. ماساژ پوست با روغن زيتون،مژهو ابرو را تقويت مي كند.


براي تقويت موي مژه و ابروها، مي توان از روغن كرچك نيز استفاده كرد. براي تقويت ابروها ميتوانيد يك قاشق چايخوري سفيده و زرده تخم مرغ را خوب بزنيد و به مدت 5 دقيقه روي ريشه موهاي ابرو بگذاريد، سپس با آب نيم گرم بشوييد و برس بزنيد.

تذكر: يادتان نرود كه گاهي علت كم پشت بودن ريش و سبيل، كم خوني بوده، كه بهترين راه براي درمان آن، استفاده از مواد خون ساز مي باشد مثل: قلم استخوان، هويج، اسفناج، شنبليله، زردآلو، انار و ...