sorna
02-11-2012, 05:50 PM
http://www.pic.p30ask.com/images/64079247115487867379.jpg (http://www.pic.p30ask.com/)
عمادالدين جعفري: تويوتا پرادو كه يك SUV شهري محسوب ميشود و در اندازه متوسط چهارچرخ متحرك عرضه ميشود. اين خودرو در اروپا با نام لندكروز عرضه ميشود و در آمريكا با نام Lexus GX470 عرضه ميشود كه داراي موتور هشت سيلندر است.
پرادو بر مبناي پلتفرم تويوتا J120 ساخته شده است. مدلهاي قبلي بر پايه پلتفرم J70.J90 ساخته شده بود. همه پرادوها ويژگي سيستم تعليق مستقل جلو را دارا هستند.
پرادو در سه مدل GX، GXL و VX عرضه ميشود كه داراي موتورهاي چهار ليتري و شش ليتري بنزيني و يك موتور ديزل سه ليتري است البته مدل GXL وارد ايران نشد. پرادو در برخي كشورهاي اروپايي به عنوان ونهاي اقتصادي با فاصله محوري كوتاهتر براي باربري استفاده ميشود.
نسل اول
نسل اول كه به عنوان SUV شهري در سال 1984 عرضه شد فقط بدنهاي كوتاهتر داشت كه قابليت داشتن سقف كروكي و ثابت را دارا بود كه با نام لندكروز و لندكروز2 شناخته ميشد كه در دو نوع موتور بنزيني 2366 سيسي و 2466 سيسي و يك موتور دو ليتري ديزل عرضه شد موتور و گيربكس آن با 4RUNNER مشترك بود و در كارخانه هينو كه كار ساخت خودروهاي نيمه سنگين را بر عهده داشت ساخته شد. در آپريل 1990 يك سري تغييرات در لندكروز اتفاق افتاد كه عمده تغييرات شامل طراحي جلو پنجره و درب موتور بود. چراغ جلو كه در دوره قبل به صورت گرد بود تغيير و به صورت چهار گوش طراحي شد.
در اين دوره نام پرادو براي هميشه ثبت شد ولي در دوره قبل با نام باندرا شناخته ميشد. پرادو مشتقي از لندكروز بود كه به عنوان SUV شهري مورد استفاده قرار گرفت. در اين نسل پرادو مدلهاي هيبريدي را هم به بازار عرضه كرد كه هم از موتور الكتريكي و هم از موتور بنزيني استفاده شده است. پرادو در اين نسل فنربندي قابل تنظيم داشته كه با استفاده از يك دكمه سفتي كمك فنر به حالت نرمتر درميآمد. در اين نسل انبوهي از موتورهاي 4/2، 7/2، 8/2 و 3 ليتري با سيستم تعليق و ترمزهاي به روزتر به بازار عرضه شد.
نسل دوم 1990- 2002
در ماه مي سال 1996 پلتفرم سري 70 كه كوچكتر بود كنار گذاشته شد و جاي خود را به پلتفرم سري 90 كه بزرگتر بود داد. فنربندي اين مدل با تويوتا كرولا و هايلوكس يكي بود. در اين نسل ترمز ABS به صورت استاندارد و تلويزيون به صورت آپشن بر روي پرادوها نصب شد. در سال 1999 دچار تغيير ديگري شامل مهشكن داخل سپر شد. سال 2000 موتور سه ليتري ديزل را عرضه كرد. مدلهاي هشت نفره هم به بازار عرضه شد كه با نام TX شناخته ميشد. از امكانات استانداردي كه بر روي پرادوها نصب ميشدند ميتوان به پانل چوبي، آينه شيشه عقب، ريل سقفي، زير آرنجي اشاره نمود. در سال 2002 پلتفرم سري 90 كنار گذاشته شد و جاي آن را پلتفرم سري 120 گرفت. اين خودرو در انگليس با نام كولورادو شناخته ميشد كه جايگزين 4Runner شده بود و لندكروز، تويوتا آمازون نام داشت ولي در سال 2003 لندكروز با نام اصلي يعني همان لندكروز شناخته ميشد.
نسل سوم: 2002 به بعد
از سال 2002 پرادو بر روي پلتفرم سري 120 ساخته ميشود و به عنوان SUV لوكس شناخته ميشد. اولين بار در اروپا با موتور چهار ليتري، V6 عرضه شد. پرادو چون يك SUV لوكس بود آمار سرقت آن نيز بالا بود، به همين دليل ايموبلايزر به صورت استاندارد بر روي آن نصب شد. اين خودرو با موتور توربوديزل نيز عرضه ميشود كه 131 اسببخار قدرت دارد و بدون توربوديزل نيز 95 اسببخار قدرت دارد. سري 120 سيستم تعليقي مشابه با هايلوكس، Fjcruiser و 4Tunner دارد. يك SUV مشابه پرادو در چين ساخته ميشود كه Dadi shuttel نام دارد كه ظاهري شبيه به پرادو ولي مهندسي كاملاً متفاوتي با پرادو دارد.
عمادالدين جعفري: تويوتا پرادو كه يك SUV شهري محسوب ميشود و در اندازه متوسط چهارچرخ متحرك عرضه ميشود. اين خودرو در اروپا با نام لندكروز عرضه ميشود و در آمريكا با نام Lexus GX470 عرضه ميشود كه داراي موتور هشت سيلندر است.
پرادو بر مبناي پلتفرم تويوتا J120 ساخته شده است. مدلهاي قبلي بر پايه پلتفرم J70.J90 ساخته شده بود. همه پرادوها ويژگي سيستم تعليق مستقل جلو را دارا هستند.
پرادو در سه مدل GX، GXL و VX عرضه ميشود كه داراي موتورهاي چهار ليتري و شش ليتري بنزيني و يك موتور ديزل سه ليتري است البته مدل GXL وارد ايران نشد. پرادو در برخي كشورهاي اروپايي به عنوان ونهاي اقتصادي با فاصله محوري كوتاهتر براي باربري استفاده ميشود.
نسل اول
نسل اول كه به عنوان SUV شهري در سال 1984 عرضه شد فقط بدنهاي كوتاهتر داشت كه قابليت داشتن سقف كروكي و ثابت را دارا بود كه با نام لندكروز و لندكروز2 شناخته ميشد كه در دو نوع موتور بنزيني 2366 سيسي و 2466 سيسي و يك موتور دو ليتري ديزل عرضه شد موتور و گيربكس آن با 4RUNNER مشترك بود و در كارخانه هينو كه كار ساخت خودروهاي نيمه سنگين را بر عهده داشت ساخته شد. در آپريل 1990 يك سري تغييرات در لندكروز اتفاق افتاد كه عمده تغييرات شامل طراحي جلو پنجره و درب موتور بود. چراغ جلو كه در دوره قبل به صورت گرد بود تغيير و به صورت چهار گوش طراحي شد.
در اين دوره نام پرادو براي هميشه ثبت شد ولي در دوره قبل با نام باندرا شناخته ميشد. پرادو مشتقي از لندكروز بود كه به عنوان SUV شهري مورد استفاده قرار گرفت. در اين نسل پرادو مدلهاي هيبريدي را هم به بازار عرضه كرد كه هم از موتور الكتريكي و هم از موتور بنزيني استفاده شده است. پرادو در اين نسل فنربندي قابل تنظيم داشته كه با استفاده از يك دكمه سفتي كمك فنر به حالت نرمتر درميآمد. در اين نسل انبوهي از موتورهاي 4/2، 7/2، 8/2 و 3 ليتري با سيستم تعليق و ترمزهاي به روزتر به بازار عرضه شد.
نسل دوم 1990- 2002
در ماه مي سال 1996 پلتفرم سري 70 كه كوچكتر بود كنار گذاشته شد و جاي خود را به پلتفرم سري 90 كه بزرگتر بود داد. فنربندي اين مدل با تويوتا كرولا و هايلوكس يكي بود. در اين نسل ترمز ABS به صورت استاندارد و تلويزيون به صورت آپشن بر روي پرادوها نصب شد. در سال 1999 دچار تغيير ديگري شامل مهشكن داخل سپر شد. سال 2000 موتور سه ليتري ديزل را عرضه كرد. مدلهاي هشت نفره هم به بازار عرضه شد كه با نام TX شناخته ميشد. از امكانات استانداردي كه بر روي پرادوها نصب ميشدند ميتوان به پانل چوبي، آينه شيشه عقب، ريل سقفي، زير آرنجي اشاره نمود. در سال 2002 پلتفرم سري 90 كنار گذاشته شد و جاي آن را پلتفرم سري 120 گرفت. اين خودرو در انگليس با نام كولورادو شناخته ميشد كه جايگزين 4Runner شده بود و لندكروز، تويوتا آمازون نام داشت ولي در سال 2003 لندكروز با نام اصلي يعني همان لندكروز شناخته ميشد.
نسل سوم: 2002 به بعد
از سال 2002 پرادو بر روي پلتفرم سري 120 ساخته ميشود و به عنوان SUV لوكس شناخته ميشد. اولين بار در اروپا با موتور چهار ليتري، V6 عرضه شد. پرادو چون يك SUV لوكس بود آمار سرقت آن نيز بالا بود، به همين دليل ايموبلايزر به صورت استاندارد بر روي آن نصب شد. اين خودرو با موتور توربوديزل نيز عرضه ميشود كه 131 اسببخار قدرت دارد و بدون توربوديزل نيز 95 اسببخار قدرت دارد. سري 120 سيستم تعليقي مشابه با هايلوكس، Fjcruiser و 4Tunner دارد. يك SUV مشابه پرادو در چين ساخته ميشود كه Dadi shuttel نام دارد كه ظاهري شبيه به پرادو ولي مهندسي كاملاً متفاوتي با پرادو دارد.