PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : محاسن و معایب نیسان مورانو



sorna
02-02-2012, 09:36 PM
عقیل مصطفایی: مورانو خودروي شاسي‌بلند متوسط چهاردري است كه ظرفيت سرنشينان آن پنج‌ نفر مي‌باشد كه در دو تيپ SE AWD و S 2WD ارائه مي‌شود. (منظور از 2WD و AWD به ترتيب يعني قابليت راندن خودرو با نيروي چرخ‌هاي جلو و تغيير وضعيت دو ديفرانسيل با كمك سوئيچ الكترونيكي و قابليت راندن به صورت چهارچرخ هوشمند يا همان دو ديفرانسيل دائم) موتور استاندارد تعبيه شده 5/3 ليتر (3500 سي‌سي) حجم دارد كه توان خروجي 240 اسب‌بخار را به ارمغان مي‌آورد،گيربكس مورانو شش دنده بوده كه قابليت كنترل تناوبي را داشته كه مصرف سوخت را بهينه‌تر مي‌نمايد. شكل ظاهري و تريم داخلي مورانو به دنيا نشان مي‌دهد كه شما چه كسي هستيد؟ اين شعار نيسان براي مورانو مي‌باشد حال به شرح محاسن و معایب آن مي‌پردازيم تا ببينيم اين فقط شعار نيسان در عالم روياست يا واقعيت دارد؟دارندگان خودروهای مورانوی تا مدل سال 2007 که تصویر آن را در فوق می بینید می گویند این خودروها ایرادهایی دارند که می توان از آن جمله به تکان های زیاد عقب خودرو در ناهمواری ها، عدم امکان ایجاد ظرفیت هفت نفره به رغم جثه بزرگ، نرم بودن بیش از حد فرمان و مصرف زیاد آن اشاره کرد. آنها معتقدند طراحی خاص داخلی مدل 2007 با سلیقه مشتریان ایرانی سازگار نیست و اگرچه ارگونومی کلیدها روی داشبورد مناسب است ولی درست کار کردن با آنها نیاز به زمان بیشتری دارد. گفته می شود این SUV برای سواری شهری ساخته نشده ولی در اتوبان با فرمان حساس به سرعت سواری مناسبی را ارائه می کند. آنچه اخیراً در خیابان ها و جاده های کشور ملاحظه می کنید حاکی از آن است که مدل 2008 و 2009 مورانو با چهره ای جدید که درواقع همان فیس لیفت مدل 2007 می باشد با امکانات بیشتر و قیمت بالاتر به بازار آمده است. در ذیل شما را با امکانات و محاسن این خودرو و تغییرات چهره ظاهری مدل فیس لیفت با نسل قبلی آشنا می کنیم. تزيينات داخلي

http://dkmag.net/images/stories/2046/c.jpg

سيستم كنترل گرمايش و سرمايش به صورت دستي بوده كه از مدل 350Z طراحي شده و قابليت تنظيم اتوماتيك دارد.

http://dkmag.net/images/stories/2046/d.jpg

باز و بسته كردن و خوابانيدن رو به جلو صندلي‌هاي عقب به صورت سريع و آسان با يكي از دو اهرم كناري درب صندوق عقب.

http://dkmag.net/images/stories/2046/a.jpg

ا يك چنين ظاهر زيبايي از مورانو بايد اين انتظار را داشت كه صندلي‌ها و رودري‌هاي چرمي هم داشته باشد.

http://dkmag.net/images/stories/2046/b.jpg

سيستم صوتي متعلق به شركت Bose و هفت بلندگو با خروجي 225 وات كه قابليت خواندن شش CD صوتي را دارد.

http://dkmag.net/images/stories/2046/document2-1.jpg

مورانو داراي ايمني اثربخشي است كه كليه ايربگ‌هاي نصب شده در آن از ايربگ‌هاي سرنشينان جلو گرفته تا سرنشينان رديف عقب و ايربگ‌هاي پرده‌اي جانبي فعال مي‌باشند.

http://dkmag.net/images/stories/2046/o.jpg

پايداري خودروي مورانو تشكيل شده از سيستم پايداري الكترونيكي، سيستم كمكي ترمز و محدوديت لرزش و خطاي ديفرانسيل كه هماهنگي هوشمند اين سه سيستم باعث تعادل خودرو در جاده‌هاي لغزنده و برفي و يا مسيرهاي پر پيچ و خم مي‌باشد.

http://dkmag.net/images/stories/2046/r.jpg

چراغ‌هاي جلو با قابليت Bi-Xenon
در چراغ‌هاي جلو مورانو از يك حباب با راندمان بالا براي روشن كردن نور بالا و پايين استفاده شده است و پوشش زيادي را در جاده‌هاي كم نور به همراه خواهد داشت. اين تكنولوژي براي راننده اين حسن را دارد كه برخلاف لامپ‌هاي هالوژني مرسوم، مانند روشنايي نور روز پرتوافشاني مي‌كند. همچنين در روي سپر جلوي مورانو شيشه‌شور چراغ‌هاي جلو تعبيه شده است.

http://dkmag.net/images/stories/2046/_nissan-murano-2009.jpg

تفاوت مورانوی 2007با 2008
آنچه در این دو تصویر می بینید مدل فیس لیفت مورانو است که از سال 2008 به بعد روانه بازار شد. ظاهر مورانوی جدید نسبت به مدل 2007 خشن تر و اسپرت تر شده. موتور این خودرو همانند نسل قبلی 5/3 لیتری V6 می باشد، اما با افزایش ضریب تراکم و تغییر در مانیفولد ورودی قدرت این موتور به 265 اسب بخار و گشتاور آن 248 پوند- فوت افزایش یافته است، اما فضای داخلی خودرو نسبت به مدل قبلی کمی کوچک تر شده است. شتاب صفر تا 100 این خودرو 2/7 ثانیه از حالت سکون است که نسبت به نسل قبلی 3 دهم ثانیه بهبود یافته است. در ضمن گیربکس اتوماتیک مورانوی جدید CVT است که نسبت به گیربکس های اتومات عادی پیشرفته تر می باشد. این گیربکس بدون استفاده از چرخ دنده و تنها به وسیله تسمه نیرو را منتقل می کند. این گیربکس ها شتاب گیری بهتر به همراه مصرف سوخت پایین تر به ارمغان می آورد. مورانوی نسل قبل از 68 میلیون تا 75 میلیون تومان قیمت داشت ولی به رغم اینکه مورانوی جدید در کشورهای دیگر از نسل قبلی ارزان تر عرضه شد ولی در ایران قیمتی حدود 86 میلیون تا 95 میلیون دارد.

http://dkmag.net/images/stories/2046/e.jpg

تنديسي در حركت
در طراحي مورانو از انحناهاي خاص استفاده شده كه آن را در گرو خودروهاي دو ديفرانسيل متمايز نموده است. مورانو كاملاً آيروديناميك طراحي شده است، طراحي چرخ‌هاي آن از كنار بسيار منحصر‌به‌فرد مي‌باشد.

http://dkmag.net/images/stories/2046/f.jpg

رينگ 18 آلومينيومي در مورانو از كيفيت بالايي برخوردار است به طوري كه در زمان ترمز گرفتن حرارت حاصله روي آن تاثير منفي نخواهد داشت.

http://dkmag.net/images/stories/2046/g.jpg

لوله اگزوزهاي دوگانه مورانو با كيفيت كرومي در دو طرف سپر عقب جلوه نمايي اسپرت مي‌كند.

http://dkmag.net/images/stories/2046/h.jpg

شيشه‌هاي جانبي عقب مورانو داراي پوشش رنگي بوده كه تا 99درصد در برابر اشعه يووي محافظت مي‌كند.

http://dkmag.net/images/stories/2046/k.jpg

موتور مورانو
خودرويي دو ديفرانسيل با روحيه‌اي اسپرت
موتور شش سيلندر خورجيني با حجم 5/3 ليتر و با 234 اسب‌بخار قدرت و حداكثر گشتاور 318 نيوتن‌متر در 3600 دور در دقيقه گرگي است در پوستين گوسفند. موتور آلومينيومي مورانو داراي 24 سوپاپ بوده و از دو ميل بادامك بهره مي‌برد و همچنين داراي سيستم زمان‌بندي هوشمند سوپاپ‌ها نيز مي‌باشد.

http://dkmag.net/images/stories/2046/l.jpg

فرمان‌پذيري خودرو
مورانو داراي چالاكي و قدرت واكنش خوب در فرمان‌پذيري دارد كه به واسطه وجود سيستم ESP پلاس (برنامه الكترونيكي پايداري خودرو) و سيستم ضد هرزگردي از تعادل خوبي بهره مي‌برد كه به قدرت هندلينگ يا فرمان‌پذيري مورانو مي‌افزايد.

http://dkmag.net/images/stories/2046/m.jpg

سيستم تعليق مورانو
هر چهارچرخ مورانو داراي سيستم تعليق مستقل آزاد مي‌باشد كه در قسمت چرخ‌هاي جلو از كمك‌هاي مك فرسون استرات و در چرخ‌هاي عقب از چند مفصلي استفاده شده كه رانندگي نرم و پويايي را به ارمغان مي‌آورد.

http://dkmag.net/images/stories/2046/p.jpg

سيستم ترمز ABS به همراه EBD وBrake Assist
مورانو مجهز به سه سيستم ترمز مي‌باشد كه ايمني توقف را به همراه دارد.
Anti-lock Braking System) ABS) سيستم ضد قفل چرخ‌ها هدايت و كنترل بهتري را در مواجه‌شدن با موانع را به وجود مي‌آورد. (EBD( Electronic Brake Force Distribution سيستم توزيع الكترونيكي نيروي ترمز بر روي چرخ‌ها به طور اتوماتيك فشار بين ترمزهاي چرخ‌هاي جلو و عقب را تنظيم مي‌نمايد و ترمز بهينه‌اي را در زماني كه فشار زيادي وارد مي‌شود انجام مي‌دهد. Brake Assist در مواقع اضطراري فشار موردنياز براي ترمز گرفتن را فراهم مي‌آورد.