PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نمایشگاه خودرو های عجیب و غریب‌



mehraboOon
01-17-2012, 03:13 PM
توکیو در 57 سالگی‌اش پذیرای مدل‌های هیجان‌انگیز و غیرمعمولی بود

نمایشگاه خودرو های عجیب و غریب‌



نمایشگاه توکیو با وجود حضور محصولات موفقی که از سراسر دنیا در آن شرکت کرده بودند باز هم به نمایشگاه اقتدار صنعت خودروسازی شرق آسیا تبدیل شد. این نمایشگاه در کنار فرانکفورت، پاریس، ژنو و دیترویت یکی از پنج نمایشگاه برتر دنیاست.







http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58109_590.jpg


نمایشگاه توکیو با وجود حضور محصولات موفقی که از سراسر دنیا در آن شرکت کرده بودند باز هم به نمایشگاه اقتدار صنعت خودروسازی شرق آسیا تبدیل شد. این نمایشگاه ماشین دوسالانه که در آسیا هیچ رغیبی برای آن وجود ندارد در کنار فرانکفورت، پاریس، ژنو و دیترویت یکی از پنج نمایشگاه برتر دنیاست. با برگزاری این نمایشگاه در آخرین هفته‌های سال 2011 شوی توکیو 57 ساله شد. شرکت‌های مختلف خودروسازی از همه‌جا با بهترین محصولاتشان در آن شرکت کرده بودند ولی مدل‌های مفهومی کارخانه‌های شرق آسیا و به خصوص خود ژاپن بودند که این نمایشگاه را هیجان‌انگیز می‌کردند. هوندا، نیسان، سوزوکی، سوبارو و تویوتا در توکیو بیش از دیگران خودنمایی کردند. البته آلمانی‌ها هم حضور پررنگی در ژاپن داشتند. مانند دیگر شوهای اخیر این نمایشگاه هم تا حد زیادی تحت تاثیر حضور ماشین‌های الکتریکی بود. نمایشگاه ماشین توکیو همیشه پذیرای خودرو‌های سواری، ماشین‌های صنعتی، نقلیه عمومی و موتور سیکلت‌ها است. توکیو نمایشگاهی است که ماشین‌های عجیب و غریب زیاد در آن دیده می‌شوند و به این ویژگی‌اش مشهور است. به طور کلی تعداد مدل‌های مفهومی کوچک که ظاهر غیرمعمول دارند و اکثرا الکتریکی هستند در توکیو زیاد بود. ماشین‌های امسال توانستند شرکت کنندگان چند صد هزار نفری مشتاق را راضی کنند. در کنار رونمایی از ماشین‌های مختلف بخش‌های جالبی در نمایشگاه وجود داشت. پیست‌های متعدد در نمایشگاه راه‌اندازی شده بود که شرکت‌کنندگان می‌توانستند در آن‌ها برخی از خودروها و موتورسیکلت‌های رونمایی شده در نمایشگاه را تست کنند. در این پیست‌ها داوطلبان می‌توانستند با هم مسابقه بدهند. سالن‌های کنفرانسی که در آن‌ها محصولات مختلف معرفی می‌شدند و درباره ویژگی‌های فنی آن‌ها توضیح داده می‌شد. مسابقه جذابی که 30 سال سابقه دارد و در آن بهترین محصول سال ژاپن انتخاب می‌شود هم یکی از رویدادهای جالب نمایشگاه توکیو بود. قسمتی به کودکان اختصاص داده شده بود که می‌توانستند آنجا ماشین رویایی‌شان را بکشند و در بازی‌های کامپیوتری ماشین دلخواه‌شان را برانند.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58111_633.jpg


267 محصول صنعتی که البته همه‌شان خودرو نبودند توسط 254 شرکت در اولین دوره از نمایشگاه توکیو در سال 1954 شرکت داده شدند. در آن زمان نمایشگاه اهداف متفاوتی را دنبال می‌کرد و با اینکه تنها 17 ماشین از این تعداد خودروهای سواری بودند، شمار شرکت‌کنندگان در آن سال به حدود 547 هزار نفر رسید که برای برگزارکنندگان باورنکردنی بود. این باعث شد که در سال‌های بعد این نمایشگاه بازگشایی شود. در دومین دوره از این نمایشگاه تویوتا ماشین کوچک 5/1 لیتری‌اش را به نمایش گذاشت و نیسان داتسون 110 را با خودش آورد. تعداد شرکت‌کنندگان به 785 هزار نفر رسید و برگزاری این دوره نمایشگاه به یک اتفاق بزرگ در صنعت خودرو سازی ژاپن و منطقه تبدیل شد. از سال 56 میلادی محصولات شرکت کننده به خودروهای سواری، موتور سیکلت‌ها و خودروهای باربری تقسیم شدند و در سه بخش مجزا رونمایی می‌شدند. از سال 58 به تدریج ماشین‌هایی در نمایشگاه شرکت می‌کردند که برای مردم عادی با درآمد متوسط دست‌یافتنی‌تر بودند. محل این نمایشگاه در طول تاریخش چند بار تغییر کرد و پس از اینکه در سال 1957 به خاطر بارش شدید باران با مشکلات مختلف مواجه شد به یک محل مسقف انتقال پیدا کرد. در سال 1973 با بالا گرفتن بحث بحران جهانی انرژی سران نمایشگاه تصمیم گرفتند آن را به جای هر سال هر دو سال یکبار برگزار کنند. در سال‌های اخیر توکیو سال‌های موفقی را پشت سر گذاشت. تعداد بازدیدکنندگان حتی به 5/1 میلیون نفر هم رسید. دوره قبل ولی چندان برای ژاپنی ها درخشان نبود. به دلیل بالا گرفتن بحران اقتصادی اروپایی ها و آمریکایی ها در نمایشگاه شرکت نکردند.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58110_371.jpg



رونمایی از الکتریکی اسپورت اینفینیتی

قمار بزرگ نیسان


این یکی از هیجان‌انگیزترین محصولاتی بود که در توکیو رونمایی شد. اینفینیتی که ماشین‌های تجملاتی نیسان را تولید می‌کند از مدت‌ها پیش خبر بیرون آمدن این ماشین را داده بود. چند ماه قبل از اینکه توکیو شروع شود به تدریج تصویرهایی بیرون می‌آمدند که این محصول جدید را نشان می‌دادند. این ماشین ادامه ایده‌های چند سال اخیر نیسان برای تولید ماشین‌های پاک است. چند وقتی است نیسان به یکی از پیشروها در تولید ماشین‌های دوستدار طبیعت تبدیل شده است. در ماه‌های گذشته نیسان ماشین‌های هیبریدی متعددی را عرضه کرد. آن‌ها موتورهای بنزینی هم تولید کردند که کم‌ترین میزان آلودگی را تولید می‌کند. این الکتریکی ولی فرق می‌کرد چون یک اسپرت بود. تولید یک اسپرت الکتریکی واقعا جرات می‌خواهد و نیسان نشان داد که این جسارت را دارد. سباستین فتل، راننده مشهور فرمول یک برای معرفی ای‌وی به توکیو آمده بود. آنطور که اعلام شده نیسان برای تولید این سری از خودروهای پاک پروژه‌ای بلند مدت دارد. این ماشین ولی نقطه عطفی در میانه راه آن‌هاست چرا که از لحاظ طراحی بدنه هم متفاوت است. این ماشین اولین محصولی است که با توجه به الگوی طراحی جدید نیسان ساخته شده است. این ماشین نشان می‌دهد که محصولات نیسان در چند سال آینده چه ظاهری خواهند داشت. «اندی پامر» نایب رئیس نیسان در صحبت‌هایش گفت که این ماشین پایان پروژه چند ساله آن‌ها نیست. او گفت در پروژه‌ای که در دست دارند به دنبال تولید ماشین‌هایی هستند که با مصرف انرژی بسیار کم و پاک قدرتمند باشند. ظاهر این ماشین بسیار زیبا است و طراحی‌اش نظر خیلی‌ها را جلب کرد. .لی از لحاظ فنی هیچ چیز مشخص نیست. آنها هنوز اطلاعاتی درباره ویژگی‌های فنی ای‌وی که از روی مدل لیف نیسان الگو گرفته شده است نداده‌اند. خیلی‌ها معتقدند با تولید این ماشین نیسان دست به یک قمار بزرگ زده است. اگر این اسپورت در حد اسپورت‌های بنزینی باشد نیسان شاهکار کرده است.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58112_907.jpg

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58113_800.jpg

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58114_121.jpg




http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58115_827.jpg



از یک سیاره دیگر


شاید تنها ایرادی که به این مدل مفهومی هوندا می‌شود گرفت نام طولانی‌اش باشد. یک اسپرت فوق‌العاده زیبا است. انگار از یک سیاره دیگر آمده است. چهره‌اش کاملا فضایی است. طراحی پشت ماشین هم که جای حرف باقی نمی‌گذارد. خیلی کوچک و جمع و جور هم هست. «یوشینوری آساهی» طراح این ماشین از کارخانه‌هوندا در حالی که با اشتیاق از این ماشین صحبت می‌کرد گفت: «چند سالی بود که فکر طراحی یک اسپرت الکتریکی کوچک در سرم بود. و حالا آن را می‌بینید.» ای‌وی استر خیلی کوچک است. عرض ماشین کمتر از 5/1 متر است. این مدل مفهومی سقف ندارد ولی سران هوندا گفته‌اند که در پی تولید مدلی از این ماشین هستند که سقف خواهد داشت. البته مدلی که قول ساخته شدن آن را داده‌اند تفاوت‌های دیگری هم با این دارد. مهمتر از همه اینکه مانند این مفهومی، تمام‌الکتریکی نخواهد بود و از یک موتور هیبریدی یا بنزینی در کنار موتور اصلی استفاده خواهد شد. که هنوز تصمیم قطعی درباره آن گرفته نشده است. این مدل مفهومی درواقع برادرخوانده مدل مفهومی دیگر هوندا یعنی ای‌سی-اکس است که آن هم در نمایشگاه رونمایی شد. سیستم هدایت این ماشین بسیار هوشمند و پیشرفته است. این ماشین سیستمی دارد که هنگام پیچیدن عمود بر ماشین نیرو وارد می‌کند تا با توجه به نیروی مرکزگرا از منحرف شدن ماشین جلوگیری کند. چراغ‌های ال‌ای‌دی ماشین که آبی و قرمز هستند هم بر زیبایی‌اش می افزایند. هوندا فکرهای بزرگ برای آینده این مدل‌های مفهومی دارد. ولی برای اینکه بتواند این ماشین‌ها را در تعداد بالا بفروشد ابتدا لازم است که با تغییراتی هزینه تولید صنعتی این ماشین‌ها را پایین بیاورد.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58116_879.jpg

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58117_690.jpg

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58118_331.jpg




http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58119_257.jpg



دماغ الکتریکی تویوتا


چند هفته قبل از اینکه نمایشگاه توکیو شروع شود. تویوتا عکس‌های مدل مفهومی جدیدش یعنی فان-‌وی را منتشر کرد. این عکس‌ها همه را حیرت‌زده کرد به طوری هیچ کس نمی‌توانست نظر قاطعانه‌ای درباره ماشین بدهد. بعد از اینکه این ماشین در نمایشگاه توکیو رونمایی شد ولی بهتر می‌شد راجع به آن حرف زد. نام این ماشین مخفف عبارتی به معنای «ماشین بامزه تعاملی اینترنتی» است! مسئولان تویوتا گفتند این ماشین را با نگاه به آینده – که به اعتقاد آن‌ها در آن وسایل نقلیه هم ابزاری برای تبادل اطلاعات و تعامل با دیگران خواهند بود - ساخته‌اند. سازندگان فان-‌وی قصد داشتند اتومبیلی تولید کنند که با تلفن همراه و با استفاده از نرم‌افزارهایی بشود آن را کنترل کرد. تا اگر خودتان نبود هم مثلا بچه را به مدرسه ببرد یا وقتی کارتان تمام می‌شود بیاید دنبالتان! این ماشین گنجایش سه سرنشین را دارد. در شیشه جلوی آن که در واقع یک مانیتور است شما تصویر گسترده فضای بیرون را به همراه نمایشگرهای هدایتی، نقشه‌ها و راهنماهای دیگر می‌بینید. این ماشین که تماما الکتریکی است می‌تواند خودش به طور اتوماتیک هدایت شود. هم‌چنین می‌تواند از طریق نرم‌افزارهایی که از طریق اینترنت و به طور خودکار به روز می‌شوند با ماشین‌هایی که این قابلیت را دارند ارتباط برقرار کند. طراحی بدنه این ماشین، شکل هندسی ناآشنا و عجیب و غریبش و به خصوص طرح‌ها و تصویر شادی که روی آن وجود دارد خیلی بحث درست کرد. به عقیده خیلی‌ها ماشین بامزه و دوست داشتنی بود ولی کم نبودند کسانی که طراحی این ماشین به نظرشان خیلی مسخره و بی‌معنی می‌آمد. بعضی از مخالفان این ماشین هم گفتند تویوتا یک دماغ الکتریکی درست کرده است!


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58120_229.jpg




http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58121_892.jpg



مسافر کوچولو


این ماشین هوندا هم یکی از شگفت‌انگیزترین خودروهایی بود که در نمایشگاه از آن‌ها رونمایی شد. این مدل مفهومی «میکرو کامیوتر» نام دارد که به معنی وسیله نقلیه کوچک است. طراحی کاملا فضایی و غیر معمولی دارد. البته این ماشین هرگز بیرون نخواهد آمد ولی ایده‌هایی که در ساخت آن و سیستم پیشرانش مورد استفاده قرار گرفتند تحصین برانگیز بودند و مطمئنا در آینده صنعت خودرو مورد توجه قرار خواهند گرفت.

سیستم هدایت این ماشین هم جالب بود. خبری از فرمان در این ماشین نیست و هدایت آن تنها توسط یک اهرم کوچک یا اصطلاحا جوی‌استیک انجام می‌شود. خبری از پدال هم در آن نیست و راندنش بسیار ساده است. با منحرف کردن اهرم عمودی به هر طرف ماشین به همان سمت حرکت می‌کند که هر چه جوی‌استیک را در آن جهت بیش‌تر منحرف کنید سرعت ماشین در حرکت به آن سمت بیش‌تر خواهد بود. شیشه جلو این ماشین هم بسیار پهن است و دید راننده نسبت به اطراف کامل‌تر است. ای ماشین دو صندلی دارد که پشت سر هم هستند و راننده روی جلویی که در وسط اتومبیل قرار دارد می‌نشیند. ابعاد این ماشین تمام الکتریکی بسیار کوچک است. 240 سانتی‌متر طول، 140 سانتی‌متر ارتفاع و تنها 120 سانتی‌متر عرض دارد. کوچک بودن این ماشین یکی از عواملی است که خطر را هنگام تصادف افزایش می‌دهد به همین دلیل حداکثر سرعت میکرو کامیوتر به 64 کیلومتر در ساعت محدود شده است. این ماشین سیستم‌های هدایتگر هوشمندی هم دارد که از نرم‌افزارهای مختلفی تشکیل می‌شوند و شما را در هدایت ماشین و پیدا کردن مقصدتان کمک می‌کنند. به دلیل بی‌دردسر بودن رانندگی با این ماشین مسئولان هوندا گفتند قصد دارند مدل‌هایی شبیه به این تولید کنند که می‌تواند مورد استقبال خانم‌ها واقع شود.
سوتیتر: کوچک بودن این ماشین یکی از عواملی است که خطر را هنگام تصادف افزایش می‌دهد به همین دلیل حداکثر سرعت میکرو کامیوتر به 64 کیلومتر در ساعت محدود شده است



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58122_246.jpg



سوبارو همه را هیجان زده کرد


در کنار آن الکتریکی‌‌های کوچک و بامزه این یکی اصلا شوخی بردار نبود. یکی از آن ماشین‌هایی که در نمایشگاه چشم همه را خیره کرد. مهم‌تر از آن اینکه بر خلاف اکثر ماشین‌هایی که به توکیو می‌آیند این یکی واقعا برای تولید طراحی شده است و می‌شود آن را خرید. «ادونس تورر» سوباره که به طور خلاصه به آن «ای‌تی‌سی» می‌گفتند مدل مفهومی بود که توانست قدرت سوبارو را به رخ همه بکشد.

در طراحی واقعا زیبا است و جذابیت‌های یک اسپرت را دارد. چهره‌ این ماشین به ویژه از جلو شبیه مدل‌های آئودی به خصوص آر8 است.

این ماشین مقایسه با «ایمپرزا»، مدل دیگر سوبارو که به طور کلی ابعادش بسیار به این نزدیک است هم سربلند بیرون آمد. سخنگوی سوبارو گفت: «این ماشین نشان می‌دهد که کارخانه به آینده‌های دور چشم دوخته است.» چیزی که درباره ای‌تی‌سی بسیار جالب بود درهای گال‌وینگ آن بود که در ماشین‌های کارخانه سوبارو بی‌سابقه است. مدلی از این ماشین با سقف تمام‌شیشه‌ای هم به زودی بیرون خواهد آمد. طراحی داخل ماشین هم بسیار زیبا است. سوبارو مانیتور بزرگی در قسمت جلو قرار داده که تمام اطلاعات مربوط به شرایط جوی، ترافیک، مسیر راه، وضعیت ماشین و ... را در اختیار راننده قرار می‌دهند. موتور این ماشین دو دیفرانسیل 6/1 لیتری و توربوشارژ است که در آن از روش تزریق مستقیم سوخت استفاده شده است. سوبارو اطلاعاتی درباره توانایی این موتور منتشر نکرده است ولی حدس می‌زنند توانش چیزی حدود 180 اسب بخار باشد. سوبارو اعلام کرده بازده مصرف سوخت در این ماشین بی‌نظیر است. سیستم تعویض دنده‌اش هم یک نوآوری جدید است. چهره خشمگین این ماشین سوبارو را به فروش فوق‌العاده آن امیدوار کرده است. البته واکنش‌ها به این ماشین در توکیو هم سوبارو را به موفقیت محصولش امیدوارتر کرد.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58123_131.jpg



همه چیز برای 2014


حدود دو سال از زمانی که بی‌ام‌و مدل مفهومی «ویژن افیشنت‌دینامیکس» را در فرانکفورت رونمایی کرد می‌گذرد. این ماشین که سال‌ها است مهندسان روی آن کار می‌کنند حالا در ظاهری جدید و با تغییراتی که در آن داده شده با نام «آی 8» دوباره ظاهر می‌شود. چرخ‌های ماشین دگرگون شده و رینگ‌هایش واقعا زیباتر به نظر می‌رسند. درهایش یکی دیگر از تغییرات قابل توجهی است که داشته است و این بار به صورت پروانه‌ای باز می‌شود.

در ماه مارس سال جاری عکس‌هایی که به طور پنهانی از این ماشین در حال تست گرفته شده بود بیرون آمدند ولی طراحی ماشین نسبت به آن موقع هم فرق کرده است. «آی 8» در کنار مدل»آی 3» که آن هم یک ماشین الکتریکی شهری بود و در توکیو رونمایی شد از یک خانواده بودند. طراحی این دو ماشین هم شبیه به هم بود. مسئولان بی‌ام‌و گفتند قصد دارند بر پایه طراحی ماشین‌های سری 1 نسل جدید الکتریکی‌هایشان را توسعه بدهند. سیستم‌های پیشران آی 3 و آی8 هم سعی شده با حفظ اساس کار ماشین‌های سری 1، الکتریکی شوند. البته آی 3 و آی 8 با هم تفاوت دارند. بر خلاف آی 3، آی 8 تمام الکتریکی نیست و از یک موتور کمکی بنزینی هم بهره می‌برد که سه سیلندر است. ضمنا در آن بر خلاف آی 3 نیروی موتور به هر دو محور وارد می‌شود. باتری‌های لیتیومی که در این دو ماشین استفاده شده‌اند هم متفاوتند. موتور آی 3، 129 اسب بخار قدرت تولید می‌کند در حالی که این عدد در آی 8 به 220 می‌رسد. این ماشین‌ها چهره‌ای اسپرت و هیجان‌انگیز دارند که یکی از ویژگی‌های مهم آ‌ن‌ ها است. هیچکدام از این دو ماشین به فروش نخواهند رسید و پروژه‌ای که بی‌ام‌و دنبال می‌کند در سال 2014 به ساخت ماشین‌های دیگری از این سری می‌انجامد که آن‌ها بیرون خواهند آمد.

سوتیتر: موتور آی 3، 129 اسب بخار قدرت تولید می‌کند در حالی که این عدد در آی 8 به 220 می‌رسد. این ماشین‌ها چهره‌ای اسپرت و هیجان‌انگیز دارند که یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ها است.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58124_579.jpg



موش چرخ‌دار


نمایشگاه در توکیو برگزار می‌شد و نیسان هم یک شرکت ژاپنی است و طبیعی بود که مانند هر دوره در این نمایشگاه سنگ تمام بگذارد. یکی دیگر از ماشین‌های این کارخانه در توکیو «پیوو 3» بود. این مدل مفهومی هم مانند دیگر محصولات نیسان در این دوره چیز عجیب و غریبی بود؛ به خصوص قیافه‌اش که شبیه به ماوس کامپیوتر بود! پیوو 3 در ادامه پیوو 1 و2 بیرون می‌آید که قبلا در نمایشگاه توکیو شرکت کرده بودند. البته آن دو مدل شبیه خرچنگ‌هایی بودند که زیرشان چرخ بسته باشند! در پیوو 3 هم مانند مدل قبلی چرخ‌ها می‌توانند 360 درجه بچرخند که این قابلیت به خصوص هنگام پارک کردن ماشین کار را راحت می‌کند. این سیستم یک سیستم اتوماتیک مخصوص پارک دارد که با تعیین کردن جای پارک در دوربین خودش هم می تواند این کار را انجام دهد. حتی اگر جای مناسب برای پارک کردن پیدا نکردید می‌توانید از آن پیاده شوید و به کارتان برسید. این ماشین خودش در یک جای پارک نزدیک و مناسب توقف می‌کند و وقتی خواستید دوباره سوارش شوید به همان جا که شما را پیاده کرده بود برمی‌گردد.

نیسان ادعا کرده است این ماشین که حدود 3 متر طول دارد برای اینکه یک دور کامل بزند به فضایی با عرض کم‌تر از 4 متر نیاز دارد. در پیوو 3 صندلی راننده در وسط قرار دارد و دو سرنشین دیگر در دو طرف آن و کمی عقب‌تر می‌نشینند. طراحی داخلی این ماشین ولی مطمئنا جذاب‌تر از بیرونش است. شکل فرمان و شمارشگرهایش زیبا است. تلفیق رنگ آبی و سفید هم درون ماشین را بسیار زیبا کرده است.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58125_282.jpg



ایده نیمه‌تمام


این ماشین هنوز هم کامل نشده است و قابلیت حرکت ندارد ولی آنقدر فوق‌العاده است که نمی‌شود آن را ناگفته گذاشت. ایده‌های فنی این ماشین فعلا فقط در ذهن مهندسان کارخانه مرسدس است ولی تا نمایشگاه فرانکفورت بعدی حتما آماده خواهد شد. این زمان دراز به کاری که متخصصان بنز می‌خواهند انجام دهند می‌ارزد. نام آن «اف 125» است.

حرف اف ابتدای کلمه‌ای آلمانی به معنی آزمایشی و 125 به مناسبت 125امین سالگرد تاسیس کارخانه آلمانی مرسدس روی آن گذاشته شده است. این سدان یک تجملاتی الکتریکی است. در توکیو این ماشین رونمایی شد ولی موتور نداشت! طراحی‌اش واقعا دوست‌داشتنی است.

درهای گال‌وینگ این ماشین هم به زیبایی‌اش می‌افزایند. نکته مهم درباره این ماشین آن است که در طراحی آن که به کلاس اس بنز نزدیک است کارخانه مرسدس پس از بیش از 100 سال دست از قاب کلاسیک شیشه‌هایش برداشته است. ماده‌ای که بدنه این ماشین از آن ساخته شده است از ترکیب فیبر کربن، آلمینیوم و فولاد با مقاومت بالا تشکیل می‌شود. وزن اتاق به این ترتیب حدود 20 کیلوگرم از وزن اتاق مدل‌های کلاس اس امروز سبک‌تر شده است. وزن کل ماشین در نهایت 7/1 تن خواهد بود.

مجموعه موتورهای الکتریکی که در این ماشین قرار می‌گیرند می‌توانند 228 اسب بخار قدرت تولید کنند. در اف 125 از موتور هیبریدی هم استفاده می‌شود. مرسدس ادعا می‌کند که صفر تا صدش این ماشین 9/4 ثانیه خواهد بود. و این یعنی الکتریکی‌ها به تدریج بنزینی‌ها را می‌گیرند! ولی نباید فراموش کنید که بی‌شک قیمت این ماشین خیلی بالا خواهد بود.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/10/20/58126_387.jpg



لیف با خشونت نیزمو


فقط جای یک ماشین مسابقه الکتریکی در نمایشگاه توکیو خالی بود که سر و کله آن هم پیدا شد. نیسان در کنار ماشین تجملاتی ای‌وی یک مدل مفهومی دیگر از روی مدل لیف ساخته بود که پسوند «نیزمو» روی آن گذاشته تا خوی مسابقه ای به آن ببخشد. بدنه لیف نیزمو از فیبر کربن ساخته شده است.

موتور این ماشین مسابقه تمام الکتریکی 107 اسب بخار قدرت و 207 نیوتن‌متر نیروی گشتاوری تولید می کند. اگرچه طراحی ظاهری این ماشین مانند قابلیت‌های فنی‌اش جلب توجه نمی‌کرد ولی چراغ‌های جلوی ماشین که ال‌ای‌دی هستتند و تلفیق رنگ آبی در نقاشی آن به زیباتر شدنش کمک می‌کند.

طراحی پشت ماشین به سبک هاچ‌بک‌ها هم چهره‌ای اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر به آن می‌دهد. این ماشین هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته است ولی نیسان ادعا کرده که صفر تا صد آن زیر 7 ثانیه خواهد بود که در صورت درست بودن این ادعا آن‌ها موفق به تولید یک ماشین الکتریکی موفق شده‌اند.

البته خیلی‌ها هم به این رقم شک دارند چون پیش از این صفر تا صد هیچ کدام از مدل‌های لیف نیسان کمتر از 10 ثانیه نبوده است. شیرو ناکامورا، نایب‌رئیس نیسان گفت: «قبلا هم مدل مفهومی اسفلو را رونمایی کردیم. دوست داشتیم در کنار ماشین‌های الکتریکی که برای رفت و آمد در شهر طراحی می‌شوند یکی شبیه‌تر به ماشین‌های مسابقه هم توليد کنیم.» لیف نیزمو تا چند ماه دیگر وارد بازار خواهد شد و اگر قیمتش در حد اسفلو باشد نیسان می‌تواند روی فروش آن حساب کند.
اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها