sorna
01-15-2012, 02:29 PM
http://www.pic.p30ask.com/images/34708685470832095840.jpg (http://www.pic.p30ask.com/)
دومین برند ملی ایران خودرو پیش از آنکه لقب رانا را بگیرد، به 12 X معروف بود و پیشترها نیز به x11. رانا که در کلاس ابعادی C قرار دارد، خودرویی چهاردر و صندوقدار به حساب آمده و قرار بود در صورت عرضه طی اواخر امسال با قیمتی متوسط رو به پایین روانه بازار شود.
این محصول که در ابتدا از سوی ایران خودرو با نام «نوند» مطرح و سپس با اصرار وزارت صنایع به «رانا» تغییر اسم داد، طبق گفته مسوولان ایرانخودرو با آخرین مقررات روز اروپا و همچنین استانداردهای 55گانه بازار ایران همخوانی داشته و الزامات مضاعف بازارهای روسیه، کشورهای حوزه خلیجفارس و چین نیز در آن لحاظ شده است. در طراحی ایمنی این خودرو علاوه بر ایمنی سرنشینان، ایمنی عابر پیاده نیز به عنوان مقولهای تازه در صنعت خودرو در نظر گرفته شده است. رانا با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه گزینههای مختلف موتوری از جمله EF7 (موتور پایه گازسوز ایران خودرو) و همچنین موتورTU5 عرضه خواهد شد. کیسههای هوای راننده و سرنشین، سیستم ضد قفل ترمز، کولر، فرمان هیدرولیک، شیشه بالابر و آینههای جانبی برقی و قفل مرکزی از جمله امکاناتی هستند که در مدلهای مختلف «رانا» قابل عرضه است.
اما میزان مصرف سوخت «رانا» در چرخه ترکیبی (شهری و برون شهری) در حالت بنزینسوز 7/6 لیتر در 100کیلومتر و در حالت گازسوز 8/5کیلوگرم در 100 کیلومتر برآورد شده است. همانطور که گفته شد این خودرو در سه تیپ مختلف، مجهز به موتور 1600سیسی در زمان ارائه محصول و سه محصول دیگر با موتور ملی (خانواده EF) به عنوان موتوری پایه گازسوز طراحی شده است. حجم موتور این خودرو در 1600 دستی و 1600اتوماتیک 1587 سیسی است و در EF7 به میزان 1648 سیسی و در 4 EF نیز 1397 سیسی میباشد.
شتاب صفر تا 100 در دو مدل 1600 دستی و اتوماتیک به ترتیب 11 و 14 ثانیه است این در حالی است که در دو مدل دیگر یعنی 7 EF به میزان 5/10 ثانیه و 4 EF نیز 15 ثانیه تعریف شده است.
اما حداکثر سرعت مدلهای این خودرو از این قرار می باشد. 1600دستی، 193کیلومتر بر ساعت، 1600اتوماتیک، 189کیلومتر بر ساعت، EF7، و181 کیلومتر برساعت و 4 EF نیز 160کیلومتر بر ساعت است.
دومین برند ملی ایران خودرو پیش از آنکه لقب رانا را بگیرد، به 12 X معروف بود و پیشترها نیز به x11. رانا که در کلاس ابعادی C قرار دارد، خودرویی چهاردر و صندوقدار به حساب آمده و قرار بود در صورت عرضه طی اواخر امسال با قیمتی متوسط رو به پایین روانه بازار شود.
این محصول که در ابتدا از سوی ایران خودرو با نام «نوند» مطرح و سپس با اصرار وزارت صنایع به «رانا» تغییر اسم داد، طبق گفته مسوولان ایرانخودرو با آخرین مقررات روز اروپا و همچنین استانداردهای 55گانه بازار ایران همخوانی داشته و الزامات مضاعف بازارهای روسیه، کشورهای حوزه خلیجفارس و چین نیز در آن لحاظ شده است. در طراحی ایمنی این خودرو علاوه بر ایمنی سرنشینان، ایمنی عابر پیاده نیز به عنوان مقولهای تازه در صنعت خودرو در نظر گرفته شده است. رانا با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه گزینههای مختلف موتوری از جمله EF7 (موتور پایه گازسوز ایران خودرو) و همچنین موتورTU5 عرضه خواهد شد. کیسههای هوای راننده و سرنشین، سیستم ضد قفل ترمز، کولر، فرمان هیدرولیک، شیشه بالابر و آینههای جانبی برقی و قفل مرکزی از جمله امکاناتی هستند که در مدلهای مختلف «رانا» قابل عرضه است.
اما میزان مصرف سوخت «رانا» در چرخه ترکیبی (شهری و برون شهری) در حالت بنزینسوز 7/6 لیتر در 100کیلومتر و در حالت گازسوز 8/5کیلوگرم در 100 کیلومتر برآورد شده است. همانطور که گفته شد این خودرو در سه تیپ مختلف، مجهز به موتور 1600سیسی در زمان ارائه محصول و سه محصول دیگر با موتور ملی (خانواده EF) به عنوان موتوری پایه گازسوز طراحی شده است. حجم موتور این خودرو در 1600 دستی و 1600اتوماتیک 1587 سیسی است و در EF7 به میزان 1648 سیسی و در 4 EF نیز 1397 سیسی میباشد.
شتاب صفر تا 100 در دو مدل 1600 دستی و اتوماتیک به ترتیب 11 و 14 ثانیه است این در حالی است که در دو مدل دیگر یعنی 7 EF به میزان 5/10 ثانیه و 4 EF نیز 15 ثانیه تعریف شده است.
اما حداکثر سرعت مدلهای این خودرو از این قرار می باشد. 1600دستی، 193کیلومتر بر ساعت، 1600اتوماتیک، 189کیلومتر بر ساعت، EF7، و181 کیلومتر برساعت و 4 EF نیز 160کیلومتر بر ساعت است.