mehraboOon
01-15-2012, 12:20 PM
یادی از بی ام و Z1
در سال 1986 اولین تصاویر نمونه پروتوتایپ از بی ام و z1 که توسط بخش توسعه BMW تکنیک طراحی شده بود، در مطبوعات منتشر شد. یک سال بعد در نمایشگاه فرانکفورت از مدل رسمی آن پرده برداری گردید. قبل از شروع تولید آن 5000 دستگاه از این خودرو پیش فروش شده بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1-246x185.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1.jpg)
BMW Z1
در سال 1988 مدل آرمانی Z1 در خط تولید قرار گرفت و تا سال 1991 بی ام و توانست 8000 دستگاه از این خودرو را بفروش برساند. در نهایت بدلیل معرفی مرسدس بنز SL و کاهش تقاضا برای Z1 در سال 91 پرونده آن مختومه شد.
بی ام و z1 نه بخاطر طراحی خاص بدنه و نه بخاطر ویژگیهای فنی و قوای محرکه معروف شده بلکه ساختار درهای آن و طریقه بازو بسته شدن بی همتای درهاست که این مدل را جاودانه نموده است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988_rear-246x185.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988_rear.jpg)
BMW Z1
درها نه مثل خودروهای معمولی به پهلو باز می شوند و نه مثل سوپراسپرتها به بالا و نه مثل مینی ون ها کشویی هستند. درها پایین می روند و در زیر بدنه خودرو پنهان می شوند! البته این طرح فانتزی نه تنها سوار و پیاده شدن را آسان نکرده بلکه بخاطر بالاتر رفتن کلاف درها، سخت تر هم کرده است.
ابتدا قرار بود این مدل بصورت دو دیفرانسیل ساخته شود اما بعدها BMW از این امر منصرف شد. ساختار بدنه Z1 از سه تا پنج نوع از پانلهای پلاستیکی متنوع ساخته شده است. بدنه و در موتور از جنس GRP یا پلیمر تقویت شده با گرافیت ساخته شده و جالب اینکه می شد ظرف 40 دقیقه اجزای بدنه را کاملا جدا کرده و دوباره نصب نمود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/bmw_z1_capota_ii-250x150.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/bmw_z1_capota_ii.jpg)
bmw z1
طراحی آیرودینامیکی Z1 در زمان خود دقیق و حساب شده بود و قسمت عقب خودرو بگونه ای طراحی شده بود که اغتشاشات هوا را به حداقل برساند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988_parts-246x185.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988_parts.jpg)
BMW Z1
قوای حرکتی این ماشین از موتور 2.5 لیتری 12 سوپاپه چهار سیلندری تشکیل می شود که قادر به تولید 170 اسب بخار در دور 5800 می باشد. گشتاور نیز 222 نیوتن متر است. با چنین مشخصاتی نباید انتظار داشته باشید که با خودرویی اسپرت طرفید.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1988-1991-BMW-Z1-BMW-Z3-BMW-Z8-BMW-Z4-250x174.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1988-1991-BMW-Z1-BMW-Z3-BMW-Z8-BMW-Z4.jpg)
1988-1991BMW Z1,Z3,Z8,Z4
zدر نامگذاری این خودرو و خودروهای بعدی بی ام و مخفف Zunkuft به معنای آینده است. مدلهای z3, Z4 و Z8 را می توان فرزندان و نوادگان Z1 دانست.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988-246x185.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988.jpg)
BMW Z1
قیمت z1 بین 83 تا 89 هزار مارک آلمان و معادل تقریبی 39 هزار یوروی امروزی بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988-side-246x185.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988-side.jpg)
BMW Z1
فیلم بازو بسته کردن درها
در سال 1986 اولین تصاویر نمونه پروتوتایپ از بی ام و z1 که توسط بخش توسعه BMW تکنیک طراحی شده بود، در مطبوعات منتشر شد. یک سال بعد در نمایشگاه فرانکفورت از مدل رسمی آن پرده برداری گردید. قبل از شروع تولید آن 5000 دستگاه از این خودرو پیش فروش شده بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1-246x185.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1.jpg)
BMW Z1
در سال 1988 مدل آرمانی Z1 در خط تولید قرار گرفت و تا سال 1991 بی ام و توانست 8000 دستگاه از این خودرو را بفروش برساند. در نهایت بدلیل معرفی مرسدس بنز SL و کاهش تقاضا برای Z1 در سال 91 پرونده آن مختومه شد.
بی ام و z1 نه بخاطر طراحی خاص بدنه و نه بخاطر ویژگیهای فنی و قوای محرکه معروف شده بلکه ساختار درهای آن و طریقه بازو بسته شدن بی همتای درهاست که این مدل را جاودانه نموده است.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988_rear-246x185.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988_rear.jpg)
BMW Z1
درها نه مثل خودروهای معمولی به پهلو باز می شوند و نه مثل سوپراسپرتها به بالا و نه مثل مینی ون ها کشویی هستند. درها پایین می روند و در زیر بدنه خودرو پنهان می شوند! البته این طرح فانتزی نه تنها سوار و پیاده شدن را آسان نکرده بلکه بخاطر بالاتر رفتن کلاف درها، سخت تر هم کرده است.
ابتدا قرار بود این مدل بصورت دو دیفرانسیل ساخته شود اما بعدها BMW از این امر منصرف شد. ساختار بدنه Z1 از سه تا پنج نوع از پانلهای پلاستیکی متنوع ساخته شده است. بدنه و در موتور از جنس GRP یا پلیمر تقویت شده با گرافیت ساخته شده و جالب اینکه می شد ظرف 40 دقیقه اجزای بدنه را کاملا جدا کرده و دوباره نصب نمود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/bmw_z1_capota_ii-250x150.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/bmw_z1_capota_ii.jpg)
bmw z1
طراحی آیرودینامیکی Z1 در زمان خود دقیق و حساب شده بود و قسمت عقب خودرو بگونه ای طراحی شده بود که اغتشاشات هوا را به حداقل برساند.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988_parts-246x185.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988_parts.jpg)
BMW Z1
قوای حرکتی این ماشین از موتور 2.5 لیتری 12 سوپاپه چهار سیلندری تشکیل می شود که قادر به تولید 170 اسب بخار در دور 5800 می باشد. گشتاور نیز 222 نیوتن متر است. با چنین مشخصاتی نباید انتظار داشته باشید که با خودرویی اسپرت طرفید.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1988-1991-BMW-Z1-BMW-Z3-BMW-Z8-BMW-Z4-250x174.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1988-1991-BMW-Z1-BMW-Z3-BMW-Z8-BMW-Z4.jpg)
1988-1991BMW Z1,Z3,Z8,Z4
zدر نامگذاری این خودرو و خودروهای بعدی بی ام و مخفف Zunkuft به معنای آینده است. مدلهای z3, Z4 و Z8 را می توان فرزندان و نوادگان Z1 دانست.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988-246x185.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988.jpg)
BMW Z1
قیمت z1 بین 83 تا 89 هزار مارک آلمان و معادل تقریبی 39 هزار یوروی امروزی بود.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988-side-246x185.jpg (http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-Z1_1988-side.jpg)
BMW Z1
فیلم بازو بسته کردن درها