موزه و نمايشگاه تمبر و اسناد پستي
واقع در دفتر پست شهيد قندي در بلوار زن شامل تمبرهاي ايراني از عصر قاجار تا كنون
موزه دفاع مقدس
اين موزه در خيابان موحد ، خيابان پارك شيرين توسط شهرداري ساخته شده كه در آن آثار هنري و تاريخي از دفاع مقدس به نمايش گذاشته شده است .

موزه شهداي كرمانشاه
اين موزه در گلزار شهداي كرمانشاه قرار دارد كه در آن آثار و وسايل شهداء در زمان شهادت به نمايش گذاشته شده است .

موزه تاريخ طبيعي كرمانشاه
اين موزه در دانشكده كشاورزي دانشگاه رازي واقع در خيابان شهداء ( خيابان كمربندي ) قرار گرفته است . در اين موزه نمونه هاي زيادي از گونه هاي گياهي و جانوري به نمايش گذاشته است .
موزه مردم شناسي كرمانشاه
موزه مردم شناسي كرمانشاه در داخل يكي از تكايا دوره قاجاريه داير شده است . اين تكيه به تكيه معاون الملك معروف است كه توسط مرحوم حسن خان معين الرعايا در سال 1313 ه.ق ساخته شده است . اين بنا از سه بخش حسينيه ، زينبيه و عباسيه تشكيل شده است . موزه مردم شناسي در بخش جنوبي عباسيه قرار دارد . اين بخش شامل تالار بزرگ و اتاق‌هاي جانبي آن مي باشد كه به نمايش كليه اشياء ، ابزار و وسايلي كه از ديرباز مورد استفاده مردم منطقه بوده اختصاص دارد . اين اشياء داراي مضامين فرهنگي و اجتماعي‌اند و اطلاعات ارزشمندي از شئون مختلف زندگي مردم در اختيار ما قرار مي‌دهند .
موزه تاريخ طبيعي سازمان حفاظت از محيط زيست
اين موزه در سازمان حفاظت از محيط زيستكرمانشاه قرار گرفته است . در اين موزه نمونه هاي جانوران و ‍پرندگان محلي تاكسيدرمي شده را به نمايش گذاشته است