نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مقایسه آماری سیستم های مدیریت محتوا

  1. #1
    سرپرست
    شعار بلد نیستم
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ایران زمین
    نوشته ها
    25,693
    تشکر تشکر کرده 
    20,666
    تشکر تشکر شده 
    10,290
    تشکر شده در
    4,519 پست
    حالت من : Motarez
    قدرت امتیاز دهی
    4891
    Array

    مقایسه آماری سیستم های مدیریت محتوا

    شرکت Pingdom در سال ۲۰۰۹ تحقیقی را در راستای بررسی سیستم های مدیریت محتوا و سهم هر کدام از آنها در ۱۰۰ وبلاگ معروف دنیا انجام داد . پس از آن مشخص شد که حدود ۳۲ % از ۱۰۰ وبلاگ معروف دنیا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنند . اکنون پس از گذشت سه سال و در سال ۲۰۱۲ ، باز هم این شرکت اقدام به انجام بررسی مشابهی کرده است تا بتواند میزان افت و خیز هر کدام از سیستم های مدیریت محتوا را بررسی کند .

    برای شروع بهتر است نگاهی به تصویر زیر بیندازید . این تصویر یک دید کلی بسیار مناسب نسبت به میزان سهم هر کدام از سیستم های مدیریت محتوا در ۱۰۰ وبلاگ مشهور را به شما میدهد .



    11352



    همانطور که مشاهده میکنید ، وردپرس دارای دو سهم است . یکی مربوط به وبلاگ هایی میشود که خودشان وردپرس را روی هاست خود نصب میکنند و دیگری نیز مربوط به وبلاگ هایی میشود که از فضای ارائه شده توسط وردپرس استفاده میکنند ( چیزی مانند سرویس دهنده ها وبلاگ مانند بلاگفا ، بلاگر و … ) . مجموع سهام این دو حدود ۴۸ % میشود که همین مورد باعث یکه تازی وردپرس در بین سایر سیستم های مدیریت محتوا خواهد شد .
    در رده دوم نیز سیستم های مدیریت محتوای شخصی با سهمی ۱۴ درصدی قرار دارند . این سیستم های مدیریت محتوا بر اساس نیازهای هر شخص یا هر سازمانی ساخته میشوند .
    در تصویر بالا مشاهده میکنید که حدود ۸ % از ۱۰۰ وبلاگ مشهور دنیا از سیستم های مدیریت محتوای ناشناخته استفاده میکنند . به این ترتیب رده سوم نیز در اختیار این دسته از سیستم های مدیریت محتوا قرار خواهد گرفت .
    مقایسه تغییرات از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۲
    اکنون میخواهیم به تغییرات آماری که سیستم های مدیریت محتوا بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ تجربه کرده اند بپردازیم . این بررسی نیز بر روی همان ۱۰۰ وبلاگ مطرح دنیا انجام خواهد شد .
    ۱- وردپرس در این بازه زمانی ، رشدی معادل ۱۶ % را تجربه کرده است . میزان سهم وردپرس در سال ۲۰۰۹ حدود ۳۲ % بوده است و همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ، این میزان در سال ۲۰۱۲ به ۴۸ % افزایش یافته است .
    ۲- در سال ۲۰۰۹ تعداد وبلاگ هایی که وردپرس را روی هاست شخصی خود نصب کرده بودند ، ۵ عدد بود . این در حالی است که این تعداد در سال ۲۰۱۲ به ۹ عدد رسیده است . تعداد وبلاگ هایی که توسط وردپرس میزبانی میشوند نیز در این بازه زمانی سه ساله از ۲۷ به ۳۹ رسیده است .
    ۳- سقوط بسیار شدید سیستم مدیریت محتوای TypePad نیز کاملا مشخص است . تعداد وبلاگ هایی که از TypePad در سال ۲۰۰۹ استفاده میکردند ۱۶ عدد بود است . در حالی که اکنون فقط ۲ وبلاگ از این سیستم مدیریت محتوا استفاده میکنند .
    ۴- سیستم مدیریت محتوای Movable Type نیز تقریبا سقوطی بین ۴۰ الی ۵۰ درصد داشته است . تعداد وبلاگ های استفاده کننده از Movable Type در سال ۲۰۰۹ ، ۱۲ عدد بوده است که این تعداد در سال ۲۰۱۲ به ۷ عدد رسیده است .
    ۵- اما Drupal رشد داشته است . ۲ وبلاگ دیگر نیز به این سیستم مدیریت محتوا روی آورده اند و تعداد استفاده کنندگان از Drupal که در سال ۲۰۰۰۹ ، ۴ عدد بود را به ۶ عدد رسانیده اند .
    ۶- سیستم مدیریت محتوای Gawker نیز کمی سقوط کرده است و تعداد وبلاگ هایش از ۸ به ۷ رسیده است .
    ۷- اوضاع برای BlogSmith نیز جالب نیست . این سیستم مدیریت محتوا در سال ۲۰۰۹ توسط ۱۴ وبلاگ استفاده میشده است که این تعداد در سال ۲۰۱۲ به ۴ اعداد رسیده است .
    ۸- Thumblr که سهمی در سال ۲۰۰۹ نداشته است ، اکنون توسط یک وبلاگ استفاده میشود .
    ۹- CrowdFusion نیز اوضاع مشابهی مانند Thumblr دارد .
    ۱۰- Blogger نیز که مالکیت آن در اختیار غول دنیای اینترنت یعنی گوگل است ، از ۳ وبلاگ به ۲ وبلاگ کاهش را تجربه کرده است .
    ۱۱- سیستم مدیریت محتوای Scoop بدون تغییر مانده است . در سال ۲۰۰۹ یک وبلاگ از این سیستم استفاده میکرده و در سال ۲۰۱۲ نیز همین یک وبلاگ هنوز از آن استفاده میکند .
    ۱۲- هر دو سیستم مدیریت محتوای Experssion Engine و Baricolage که در سال ۲۰۰۹ دارای یک استفاده کننده بودند ، اکنون دیگر در بین این ۱۰۰ وبلاگ مطرح کسی از آنها استفاده نمیکند .
    ۱۳- اما در پایان دو دسته از سیستم های مدیریت محتوا باقی میمانند . سیستم های مدیریت محتوا ناشناخته و شخصی که روی هم رفته حدود ۲۰ وبلاگ از آنها استفاده میکنند که معادل ۲۰ % از کل این ۱۰۰ وبلاگ میشود .
    در تصویر زیر میتوانید یک دید کلی نسبت به وضعیت سیستم های مدیریت محتوا در بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ داشته باشید .



    2957


    اکنون باید به قدرت و تسلط وردپرس در دنیای سیستم های مدیریت محتوای وبلاگ نویسی پی برد . همچنین رشد وردپرس نیز در این مدت بسیار حیرت انگیز است . اخیرا وبسایت Technorati اعلام کرده حدود ۵۱ % از وبلاگ های دنیا از وردپرس استفاده میکنند .
    در تصویر زیر میتوانید ۱۰۰ وبلاگ مطرح دنیا و سیستم های مدیریت محتوای آنها را مشاهده کنید . لازم به ذکر است که این وبلاگ ها توسط وبسایت معتبر Technorati انتخاب و رده بندی شده اند .



    04835516858259801254


    در دنیا هیچ بن بستی نیست.یا راهی خواهم یافت،یا راهی خواهم ساخت



  2. کاربر مقابل از sorna عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/