نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: ورود خانم‌ها در کنکور 90 ممنوع

  1. #1
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4451
    Array

    ورود خانم‌ها در کنکور 90 ممنوع

    ساعت 13:45، 12 مرداد بالاخره تکلیف یک میلیون 132 هزار 877 نفر شرکت کننده کنکور سال 90 هم مشخص شد. سازمان سنجش هم نام و تصاویر 10 نفر اول هر رشته را بر روی سایت گذاشت تا علاوه بر شاد کردن دل این ده نفر و خانواده هایشان حسرتی را بر دل دیگر دوستان بگذارد که ای کاش کمی بیشتر تلاش می کردیم و .....

    با وجود اینکه در آزمون امسال 153 هزار و 824 نفر کمتر از سال گذشته شرکت کرده بودند اما نتایج امسال هم مانند سال های گذشته نکات جالبی را در برداشت.

    همیشه در بحث انتخاب رشته می گویند برخی رشته‌ها مخصوص پسرها است و برخی دیگر مخصوص دخترها. در واقع دوستان بر این نظرند که رشته های فنی متناسب با روحیه پسرها است و رشته‌های هنری و حفظ کردنی متناسب دخترها. اما نفر اول و سوم رشته ریاضی امسال ثابت کردند که دخترها در رشته ریاضی می‌توانند از پسرها پیشی بگیرند. با وجود اینکه شرکت کننده‌های پسر در رشته ریاضی 16 درصد از شرکت ‌های دختر بیشتر بودند اما باز خانم‌ها توانستند جایگاه اول را از آن خود کنند.

    اما با توجه به ذهنیت همیشگی که دخترها در دروس حفظ کردنی از پسرها زرنگ‌تر هستند سه نفر برتر رشته انسانی این ذهنیت را تغییر دادند. در واقع پسرهای شرکت کننده،در رشته تجربی و انسانی سنگ تمام گذاشتند و هر چند که در رشته تجربی و انسانی پسرها به ترتیب 36 و 26 درصد از دخترها کمتر بودند اما توانستند سه کرسی اول رشته انسانی و کرسی اول و سوم نفرات برتر را از آن خود کنند.

    اما با توجه به اینکه هنر نزد ایرانیان است و در کشور ما از هر انگشت خانم‌ها یک هنر می ریزد، سه نفر برتر رشته هنر جایی برای ورود آقایان نگذاشتند و ثابت کردند همان طور که خانم ها در رشته ریاضی توانستند رتبه اول و سوم را از آن خود کنند در رشته هنر هم هر سه رتبه متعلق به خانم‌هاست.

    از ده نفر برتر رشته های ریاضی،علوم تجربی و انسانی به ترتیب 5،6،6 نفر پسر بودند و مابقی خانم؛این افراد نشان دادند آقایان هم مثل خانم‌ها اگر بخواهند می توانند شاخ غول کنکور را به راحتی بشکنند.
    برنا
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  2. کاربر مقابل از shirin71 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/