مساله وقتی رنگ بحران به خود می گیرد که وقتی در صفحات وب در خصوص حافظ و حافظ شناسی در مدارس، دبیرستان ها و یا دانشگاه‌ها جستجو شود، چیزی پیدا نمی شود.
به گزارش آخرین نیوز به نقل از برنا، قدیم‌تر‌ها رسم بر این بود که هر که می خواست حافظ بخواند و یا فال حافظ بگیرد کتاب حافظ را به دست بزرگتری می داد تا او تفالی به حافظ بزند و بقیه بهره ببرند، این رسوم در شب‌هایی مثل شب یلدا پر رنگ تر از همیشه بود.

اما در چند وقت اخیر و با توجه به اینکه بحث فال و خبر از آینده داغ شده،بسیاری از سایت های اینترنتی و روزنامه ها با راه اندازی صفحه ای با نام تفال به حافظ، فال انبیا و فال پیامبران در جهت اقناع و ترغیب مخاطب گام برداشته اند این مساله زمانی پر رنگ تر شد که برخی شرکت ها نیز برای اینکه از این ماراتن عقب نمانند با فعال کردن شماره ثابتی که از طریق آن افراد می توانستند از آینده باخبر شوند، بر عطش گرفتن فال حافظ آنهم با 300 تومان افزودند!

بنابر گزارش برنا این مساله وقتی رنگ بحران به خود می گیرد که وقتی در صفحات وب در خصوص حافظ و حافظ شناسی در مدارس، دبیرستان ها و یا دانشگاه‌ها جستجو شود، چیزی پیدا نمی شود؛ اما وقتی در خصوص فال اینترنتی حافظ جستجو شود بالغ بر 60 صفحه در اختیار مخاطب قرار می گیرد که به شیوه های مختلف حتی با یک کلیک یا صلوات، با معنی و یا بی معنی برای افراد فال می گیرد.

با این تفاسیر جای این سوال باقی می ماند که اولا کدام دستگاه نظارتی بر روال کاری این گونه شرکت ها نظارت دارد، صاحبان این گونه شرکت ها چطور و با تعریف چه نوع هدف کاری این خطوط را از شرکت مخابرات دریافت می ککند.؟ و مهمتر از آن آیا وقت آن نشده که نگاهی جدی و نرم افزاری در خصوص ارج نهادن بر شاعران بزرگ خود داشته باشیم تا آنها فراتر از فال در اذهان جوانان و نوجوان ایرانی جایگاه داشته باشد؟